Prieš savaitę paskelbusi, kad atlikus profesinio mokymo programų peržiūrą išregistruota daugiau kaip 300 profesinio mokymo programų, Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) žengia toliau, reformuodama profesinio mokymo sistemą.
Dabar norima užtikrinti, kad skirtinguose šalies regionuose veikiančių įstaigų teikiamos profesinio mokymo paslaugos atitiktų regionų poreikius ruošiant specialistus, kurių reikia šalies ir vietos darbo rinkai.
Teigiama, kad numatomas racionalesnis profesiniam mokymui skiriamų išteklių naudojimas ir darbdavių lūkesčius atitinkantis darbuotojų rengimas. Projektas buvo teikiamas viešam svarstymui profesinio mokymo įstaigoms bei savivaldybėms, vietos bendruomenėms bei įmonėms, verslo asocijuotoms struktūroms, kviečiant pateikti pastabas ir pasiūlymas ar alternatyvius sprendimus. Jau gauta 30 pasiūlymų, dėl konkrečių sprendimų toliau bus tariamasi su miestų ir rajonų savivaldybių vadovais.
„Atlikome detalią kiekvieno regiono, kiekvienos profesinio mokymo įstaigos analizę. Neturi būti tokių atvejų, kai mokyklos rengia viešbučių darbuotojus regione, kur net neišvystytas turizmas, arba šalia viena kitos veikia dvi panašaus profilio darbuotojus rengiančios mokyklos. Yra mokyklų, kurių vos 40 proc. absolventų įsidarbina pagal kvalifikaciją. Turime rengti specialistus, kurių reikia darbo rinkai, ir siūlyti rinktis tokias mokymo programas, kurias pabaigę asmenys kuo greičiau įsidarbintų įgytą profesiją atitinkančioje darbo vietoje” , – pranešime cituojama švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
Esą mažuose miesteliuose yra ne vienas atvejis, kai šalia viena kitos veikia gimnazija ir profesinė mokykla, abi teikia vidurinį išsilavinimą ir konkuruoja dėl tų pačių mokinių, todėl profesinio mokymo įstaigas siūloma artinti su bendrojo ugdymo mokyklomis.
Pranešama, kad siekiant kuo glaudesnio bendradarbiavimo su verslu ir įgyvendinant nuo 2019 m. sausio 1 d. visa apimtimi įsigaliosiančio Profesinio mokymo įstatymo nuostatas, 42 biudžetinės įstaigos šiemet bus pertvarkytos į viešąsias, verslo įmonių atstovus kviečiant dalyvauti tiek profesinių mokyklų valdymo, tiek profesinio mokymo turinio formavimo ir paslaugų teikimo organizavimo procese.
Su siūlomu profesinių mokyklų tinklo pertvarka galima susipažinti čia.
Šalyje veikia 70 valstybinių profesinio mokymo įstaigų.
0 Comments