Šios moters neįmanoma nepastebėti – ryški plaukų spalva šviečia iš tolo, stilinga ir skoninga apranga verčia atsigręžti smalsias moteris, o vyrams ji nepalieka net menkiausio šanso: ši jaunatviškai atrodanti keturiasdešimtmetė dama yra sėkmingai ištekėjusi, augina tris gražius vaikus ir yra labai užsiėmusi.
Apie netikėtus gyvenimo pokyčius, kūrybinę sėkmę, šeimą ir moteriškumą – pokalbis su klaipėdiete Vaida Jutkone.
Esi kilimo iš Biržų, Klaipėdos universitete baigei teatro režisūrą, bet po studijų pagal specialybę nedirbai: ilgus metus uostamiestyje buvai žinoma žurnalistė. Dabar tapai dar ir verslininke. Kas paskatino iš esmės keisti veiklos profilį?
Paprasčiausiai vieną dieną pajutau, kad pavargau nuo žurnalistinio darbo, kad ši veikla man nebeteikia malonumo. Supratau, jog nebenoriu pildyti kitų veiklių žmonių svajonių. Esu kuriantis žmogus, tad natūraliai grįžau prie pačios savęs. Norėjau rasti tą sritį, kuri man būtų įdomi, teiktų džiaugsmą.
O postūmį svajonės link man suteikė Clarissos Pinkolos Estes knyga „Bėgančios su vilkais“. Ji ne veltui vadinama moterų biblija. Užvertusi paskutinį puslapį supratau – tiesiog laikas pradėti veikti.
Žinojau, kad noriu sukurti prekės ženklą, kuris teiktų ne vien finansinę naudą, bet tokį, kuris vienytų moteris, jungtų jas į bendruomenę, kažkuria prasme moterims padėtų pačioms save pažinti.
Ir suradau! Akmenukų papuošalai – tai gamtos sukurtas grožis. Natūralūs, gyvi akmenys formuojasi Žemės gelmėse ir priklausomai nuo jų cheminės sudėties į aplinką išspinduliuoja tam tikras savybes, tad mano Raganna papuošalai yra prasmingi, jie skirti ne tik grožiui.
Litoterapeutai – žmonės, tyrinėjantys mineralų pasaulį, teigia, jog akmenys yra gyvi ir bendravimas su jais veda nuostabiu, paslaptingu ir netikėtų atradimų kupinu keliu. Šiame kelyje esu jau treji metai.
Ko gero, nebūsiu originali, bet paklausti turiu: kodėl tavasis prekės ženklas Raganna yra su dviem n?
Priežastis labai paprasta, elementari – kuriant elektroninę parduotuvę, žodis „ragana“ jau buvo užimtas. Teko improvizuoti.
Raganna – tai širdimi, savo nuojautomis reginti moteris, kurią jau pati prigimtis apdovanojo gebėjimu žinoti, dovanoti pasauliui gyvybę.
Todėl mano prekės ženklo pavadinimas neturi nieko bendro su bjauria sena moterimi ant šluotos ar juodąja magija. Beje, pagoniškoje Lietuvoje buvo garbinama žiniuonių ir gydytojų deivė Ragaina – Ragana, kuri, buvo tikima, valdė žmonių ligas, nuo jos priklausė – bus žmogus sveikas ar sirgs, gyvens ligonis ar ne. Šia prasme Ragana lėmė žmonių likimą.
Kaip sekasi „raganiškas“ verslas?
Sakyčiau, puikiai: Ragannos „Facebook“ puslapis jau turi daugiau nei 23 000 sekėjų. Visi jie – natūralių akmenų mylėtojai, tad iš Klaipėdos į įvairiausius Lietuvos kampelius ir užsienį keliauja gyvų akmenų apyrankės, auskarai, kaklo papuošalai.
Ne viena moteris, įsigijusi natūralių akmenukų papuošalus, vėliau rašo padėkos laiškus ir pasakoja, kaip mineralai keičia jų gyvenimą. Kartais moteriai reikia turėti kokį nors daiktą, papuošalą, kurį pačiupinėjus tyliai sau primintum, jog esi ypatinga. Akmenys suteikia prasmės, įkvepia, išlaisvina. Štai tokia yra tikroji mano veiklos misija.
Beje, mūsų mineralų apyrankės jau pasiekė ir Paryžių, Kiprą, Norvegiją, Švediją, Jungtinę Karalystę, Airiją, Daniją. Žinoma, natūralūs akmenys – ne vienintelis „raganiškas“ užsiėmimas. Yra sumanymų, planų ir idėjų kuo dar galėtų būti įdomi Raganna, tačiau dar nerealizuoti užmojai mėgsta tylą. Geriau, tegul kalbės darbai.
Kaip viską spėji, juk augini tris vaikus – paauglį sūnų ir pirmokes gražuoles dvynes. Papasakok apie savo šeimos laisvalaikį, ką mėgstate kartu veikti?
O kas sakė, kad spėju? Naivu manyti, kad suderinti tai, ką darau, su vaikų priežiūra ir namais yra labai lengva. Sunku. Šeima irgi yra darbas, kuriame ypač reikalinga kantrybė, meilė, atlaidumas, tolerancija ir išmintis. Tuo labiau, kad be Ragannos turiu ir kitų veiklų – dirbu projektų vadove kartu su vyru įkurtoje reklamos bendrovėje, teikiančioje reklamos paslaugas.
Nedaug to laisvalaikio lieka. O jis toks, kaip ir daugumos šeimų: kelionės, poilsis gimtuosiuose Biržuose, mūsų mylimoje Nidoje ir kino filmų, serialų peržiūros, pakeitusios knygas. Juokaujame su vyru, kad šis pomėgis galėtų išsivystyti į blogo rašymą. Esame naujų, prasmingų serialų medžiotojai ir kritikai.
Visada atrodai stilingai, mėgsti savo įspūdingų fotosesijų nuotraukas kelti į asmeninį feisbuką. Nebijai moterų pavydo, „nužiūrėjimo“?
C. Estes jau mano minėtoje knygoje rašė: „Jei niekuomet neisi į girią, tau nieko niekada nenutiks, ir tavo gyvenimas taip ir neprasidės“.
Pavydas ir nužiūrėjimai raganoms negali pakenkti (juokiasi – aut.pst.). Ko vertas moters gyvenimas, jei jį praleidi baimėje, galvodama, kad jau geriau tupėsiu po lapu, nei pasidžiaugsiu savimi viešai, kol dar galiu tai daryti? Man patinka viskas, kas estetiška, švaru ir prasminga. Todėl mielai džiaugiuosi bendru darbu su fotografu. Esu dėkinga fotografei Renatai Janulynienei už įamžintus momentus. Renata visuomet pagauna ypatingas akimirkas, o aš jomis garsiai džiaugiuosi.
O pastaruoju metu mane labiausiai džiugina septynmetės dukros Gaudrės darytos nuotraukos – auga gabi naujoji fotomenininkų karta! (juokiasi – aut. pst.)
Gal gali pasidalinti savo puikios išvaizdos paslaptimi?
Išvaizda – skonio dalykas. Gal vienam kelia įspūdį, kitam gi – atvirkščiai. Už save, savo kūną, savo išvaizdą esu dėkinga genams ir įgimtam saiko jausmui. Valgau nedaug, su svaigalais irgi nedraugauju. Žodžiu, jokios paslapties nėra, tiesiog, kaip ir dauguma moterų, rūpinuosi savimi, suvokdama, kad Kūrėjas mums šiame gyvenime davė vieną sielos apvalkalą. Kaip nedėkinga būtų juo nesirūpinti!
O kokia moteris Tau asmeniškai yra graži?
Manau, kad labiausiai moterį puošia išmintis ir harmonija. Kaip sakė A. Čechovas – žmoguje viskas turi būti gražu: ir veidas, ir drabužiai, ir siela, ir mintys.
Puiki moteris,bet apie akmenis-visiški vėjai.Nors kaip sakoma tikėjimas durnius puošia,tik reikėtų pažymėti paslėptos reklamos straipsnius…
Gerbiama Žydra, “Atviroje Klaipėdoje” nėra ir niekada nebus jokios reklamos (tik rinkiminiu laikotarpiu bus politinė reklama). Žurnalistai čia, skirtingai nei tradicinėse žiniasklaidos priemonėse, niekada nerašys reklaminių straipsnių. Mes rašome ir skelbiame apie kiekvieną verslą ar verslininką, jų renginius, naujienas ir t.t. Pavardinsiu tik keletą pavyzdžių, kuriuos dabar iškart atsimenu – “Scania” renginys Klaipėdos autodrome, klaipėdietiško prekės ženklo gimtadienis “Herkaus galerijoje”, apie būsimo restorano “Švyturio” gamykloje savininkus ir t.t. Nė už vieną šį straipsnį nebuvo sumokėta, nes mes neišrašome jokių sąskaitų, vienintelis “Atviros Klaipėdos” pajamų šaltinis – parama (iki politinės kampanijos pradžios), apie kurią iki cento pateikiame ataskaitą kas mėnesį. “Raganna” taip pat yra tarp “Atviros Klaipėdos” rėmėjų, nes šis šeimos verslas sukūrė mums keletą audioreklamų, bet ir jiems, kaip ir bet kuriems rėmėjams mes niekuo neįsipareigojame. Palmira rašė, nes jai tai pasirodė įdomu. Čia ir yra tikra žurnalistinė laisvė, kai rašai apie viską, ką nori ir su niekuo nederini – net su redaktoriumi 🙂
Esu skaiciusi tai dar pries du metus. Reiklaminis pranesimas spaudai, nuotrupas spausdino net delfi.
“Tt” : Lietuva- ne tokia ir didelė, o Klaipėda – juo labiau. Sukurkite savo sėkmingą prekės ženklą – ir apie jus būtinai parašysime!