Mums rašo

D*rn*s judumas (8)

Atvira Klaipėda

Tomas Apanavičius
2019-09-27


Gal subrendau, o gal pribrendau iki tokio lygio, kad norisi pabambėti miesto reikalų tematika.

Dabar viena šviežiausių ir aštriausių temų – Atgimimo aikštės rekonstrukcija su planuojama požemine automobilių statymo aikštele. Dėl aikštės rekonstrukcijos – sutinku, ji jau prašosi atnaujinama, nesu labai už tą juodą spalvą, dominuojančią projekte, bet gal projektuotojai, architektai geriau mato, kokias spalvas parinkti, gal tai derės ir prie rekonstruojamo muzikinio teatro spalvų (ko linkėčiau savo ir kitų akims).

Išgirdęs apie šį projektą, pradžioje atlaidžiai reagavau ir į požeminę stovėjimo aikštelę.

Tiesa, pats nevairuoju, miesto centre nedirbu, taip – gyvenu mieste, o ne už miesto, tiesa, man ne problema nueiti 3-5 km į vieną pusę ir dar tiek pat atgal, nesu sportininkas ir nevaikštau ir kitaip specialiai nesportuoju, turiu dviratį, kurį naudoju pagal paskirtį, taip pat, jei jau patingiu ar pavargstu, tai naudojuosi viešuoju transportu, bet reikia suprasti ir atvykstančiuosius iš toliau, todėl automobilių statymo klausimai man irgi rūpi. O ir svečių atvyksta, yra ir senyvo amžiaus bei neįgalių sunkiai vaikštančių ar net nepaeinančių žmonių, taip pat yra ir protingai skubančių.

Nedaug esu keliavęs, todėl nežinau, kaip (iš)sprendžiami panašūs klausimai kitose, daugiau ar mažiau pažengusiose šalyse nei Lietuva. Nesu ir mokslininkas ir/ar atitinkamos srities specialistas, bet palaikau mintį, kad netoli upės požeminių statinių geriau vengti, nes kai Dangės vandens lygis buvo pakilęs, taigi senamiesčio rūsiai jau skendo (pats to savo akimis nemačiau, bet žiniasklaidą tokią informaciją skleidė).

Nenoriu būti tas, kuris dėl neišprusimo „kelia bangas”, bet kažkokia nuojauta sako, kad jei Savivaldybė galutinai apsispręs įgyvendinti mano (ir turbūt nemažo skaičiaus kitų asmenų) manymu per brangiai kainuojantį parkingą, tai kažkodėl kyla klausimas, ar pavyks įveikti tą vandens stichiją, kuri gali norėti veržtis, iškasus tą platų griovį, kad paskui to perteklinio vandens nukreipimui neprireiktų dar tokios pat sumos investuoti.

Patikėti tokį darbą turbūt reiktų Olandijos specialistams, jie tai tikrai galėtų patarti, kaip suvaldyti vandenį tiek, kiek vertingas/naudingas toks projektas.

Na, iš viso aukščiau pateikto teksto, jau, manau, susidarėte nuomonę, kad nesu už tą prabangią stovėjimo aikštelę. Bambėti, žinoma, daugelis galime, bet nenusišalinu nuo minties ir pasikartosiu, kad aikštelių centre – reikia. Reiktų pasvarstyti, gal galimą kokį daugiaaukštį garažą įrengti prie buvusio telekomo pastato, gal netoliese esančiose teritorijose yra galimybė tokį pastatyti ir moderniai ar tiesiog skoningai jį apipavidalinti, turbūt ir daugiau stovėjimo vietų įrengti, nes svarstomoji požeminė, jei bus įrengta, greičiausiai poreikių greitu metu nebepatenkins ir reiks dar vienos aikštelės, gal dar vieno brangaus požemio.

Gal aikštelė būtų kokiais 500 m toliau, tada žmonės dar kiek pajudėtų, išlipę iš automobilio, kad atsigautų sėdmenų nervinės ląstelės prieš sėdant į darbo ar teatro kėdes, nes ten jos vėl bus užspaustos netrumpam laikui.

Palaikau vienur kitus skaitytus komentarus ir pasisakymus, kad Klaipėda tiek kalbėjo apie darnų judumą ir čia pridedu nuo savęs: sukeiskite pirmo šios skambios akcijos pavadinimo žodžio balses vietomis ir gausite, ko mes pasieksime su panašiais miesto projektais ir (turbūt) miestiečių pinigėlių panaudojimu.

Taip pat atkreipiau dėmesį ir į pasirodžiusius tokius komentarus – pastebėjimus, kad geriau už minimos požeminės aikštelės pinigus sutvarkyti miesto žaizdas (padažyti, paglaistyti, kur yra ir kur byra). Šie komentarai vėl perkėlė mano mintis prie darnaus judumo.

Kaip dviračiu ir kojomis besinaudojančiam gražu, kad Klaipėdoje gan išplėtoti dviračių takai (čia turbūt lyginant su kitais Lietuvos miestais), už juos, žinoma, labai dėkoju tuo pasirūpinusiems, tačiau, kad tiek dviračių, tiek pėsčiųjų takai kai kur baigia apželti krūmynais ir žolynais, žodžiu,  įrengėm  ir užmiršom. Dar įdomiai atrodo stulpai, „integruoti“ tokių takų viduryje, kad ne visur šaligatviai yra su nuolydžiais nuvažiavimams vežimėliais ir pan.

Jau ne kartą kilo mintis pervažiuoti bei pereiti per visą miestą ir fotografuoti tokias vietas, bet čia jau turbūt geriau pasiimti vaizdo kamerą ir prajudėti atitinkamais maršrutais, nes fotografuojant labai ilgai užtruktų. Nors gal kai kurios tokios „poblematiškos“ vietos yra privataus verslo priežiūroje, todėl negaliu visko suversti miesto valdžiai.

Štai toks tas mūsų „D*rn*s judumas”.


2019-09-27

8 komentarai apie “D*rn*s judumas”

  1. Klaipėdos įsisteigtoji “valdžia” užsiima savivale. Dar 2015 metais buvo nuspręsta kad jokių garažų Atgimimo aikštėje nebus. Visuomenė tam prieštarauja ir dabar. Vadinasi Klaipedos įsisteigtoji “valdžia” atstovauja tik save, visuomenės neatstovauja. Kodėl ji iki šiol nepaleista? Ar patys save įsisteigę, patys save gali ir paleisti? Visuomenei tokia teisė net nesuteikiama? Prokuratūra taip pat nebeturi teisės ginti viešojo intereso. Labai įdomu, kaip yra leidžiama susikurti tokius reglamentus demokratinėje valstybėje? Čia gi absoliučiai nieko bendro su demokratija, bet visiškai tam prieštarauja ir Konstitucijai, kuri dar galioja, ar jau nebe?

    • Rasote “Dar 2015 metais buvo nuspręsta kad jokių garažų Atgimimo aikštėje nebus.” – buvo nuspresta… tai gal parasysite kas nusprende? Ar tik ne ta jusu nekenciama “isisteigtoji valdzia” antikonstitucine? 😉
      Gar reiktu viena karta nustoti tapatinti save su visuomene ir savo nuomone, su visuomenes nuomone 😉

  2. kol ponas Apanavičius dviračių važiavo valdžia ėmė ir nubalsavo – statysim požeminį už 16 mln. Išvada – dviračiu važiuoji, pavėluoji. O kol nufotkinsi takus, jau magistralės uosto furom bus.

  3. Bus dar ne to. Tam ir juoda spalva, nes juodi reikalai, juodi ir pinigai… Riogsojo ir riogsos nepašalintas prie muzikinio būsimos dėžės likęs pilkas priedas lyg mėsos kombinato… Ir prilipęs pusiau avarinis pilkas gyvenamasis…
    O valdžiai kas? Bele tik daug eurų ir penkiasdešimt pilkų atspalvių!… Gyvens ir žvengs. Nusišik…. ant visuomenės, juk ne visuomenė sprendžia. Visuomenė jau seniai neteko sprendimų priėmimo teisės, kuri suteikta įsteigtajai valdžiai. Ir tai ji tegul dėkoja, kad visuomenė jai leidžia daryti broką ant broko be jokio baudžiamumo.
    Muzikinis buvo suplanuotas Laivitės teritorijoje, erdvioje vietoje, bet pinigų juk reikia greitai ir dabar! Baigsis kadencija, o tauta bunda…

    • Bunda? Tikrai? Gerai įmigus buvo. Jei ne Mark Zuckerberg tai ir nežinočiau. O ką reiškia bunda – tai dar miega ir truputi mirksi ar jau nemiega, bet dar neatsikėlė? Ir jei tik bundat iš kur žinot apie visą tautą, juk miegojot?

    • >>>Rebusas.
      Tai zmogus juk ir rinkimus pramiegojo 😉

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt