Greitieji autobusai Klaipėdoje: kaip pasikeis eismas?

Svarbu, Transportas

Kitais metais turi prasidėti Taikos prospekto ir kitų svarbių miesto gatvių pritaikymas naujai viešojo transporto rūšiai – greitiesiems elektriniams autobusams. Planuojama, jog pirmiausia vyks projektavimo darbai, o projektuotojai turės išspręsti galvosūkį, kaip išvengti automobilių spūsčių.

Tikimasi, jog Klaipėdoje pradėjus kursuoti BRT greitiesiems autobusams, viešasis transportas bus dar populiaresnis., Martyno Vainoriaus nuotr.

Naujos viešojo transporto rūšies (BRT greitieji autobusai) diegimui uostamiestyje prieš pora mėnesių pritarė miesto taryba.

Numatyta, jog miesto gatvės, kuriomis kursuoja viešasis transportas, turės būti pritaikytos greitiesiems elektriniams autobusams – įrengta atskira A juosta, kuri nuo kitų juostų turėtų būti atskirta borteliais. Ta juosta važiuoti galės išskirtinai tik viešasis transportas, greta jos bus įrengtos stotelės keleiviams bei pakrovimo stotelės autobusams.

Taip pat numatyta, jog Klaipėda iki 2030 metų turi įsigyti 49 didžiuosius elektra varomus autobusus, kurių pirmuosius dešimt – jau kitais metais.

Miesto taryba Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorių įpareigojo parengti veiksmų planą, kaip mieste bus įdiegiama nauja viešojo transporto rūšis.

„Tas planas jau rengiamas. Aišku, kad kitais metais turi vykti BRT juostų projektavimo darbai ir autobusų pirkimo procedūros, nes po sutarties pasirašymo jų gamyba truks dar apie metus“, – teigė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Numatoma, jog BRT juostos bus tik Taikos prospekte, Tiltų, Manto, Liepojos gatvėse, nes jomis važiuoja daugiausia viešojo transporto ir pervežama daugiausia keleivių.

Planuojama, jog Manto gatve nuo Liepų g. iki S. Daukanto g. galės važiuoti tik viešasis transportas, dviratininkai ir leidimus turintys vairuotojai, o visiems kitiems eismas šiuo ruožu bus draudžiamas. Taip pat numatoma, jog Manto g. ruože nuo S. Daukanto g. iki Liepojos g. išorinės eismo juostos būtų pertvarkytos tik BRT transportui, o kitam eismui liktų po vieną juostą kiekviena kryptimi.

Problemine vieta išlieka ir Taikos prospektas nuo Kauno g. iki Paryžiaus Komunos g. Nors čia ir dabar yra viena A juosta, ja labai dažnai važiuoja ir kiti automobiliai, nes šioje dalyje kone visą dieną formuojasi didžiulės spūstys.

Saugaus eismo komisija prieš kelis mėnesius sutarė, jog verta išanalizuoti galimybę šiame ruože suformuoti papildomą reversinę juostą, kuria rytinio piko metu vairuotojai važiuotų į vieną pusę, o vakarinio piko metu – į kitą pusę.

„Tikslinga būtų šią galimybę išnagrinėti kompleksiškai su BRT juostų projektavimu. Akivaizdu, kad projektuotojai turės atsakyti į daugybę klausimų, todėl projektavimo darbams ir nusimatome ilgą terminą – apie metus. Problema yra ne tik tas Taikos prospekto ruožas, bet ir Tiltų gatvė, Biržos tiltas, nes juo nerekomenduojama važiuoti autobusams“, – teigė G. Neniškis.

Jis pabrėžė, jog BRT viešasis transportas mieste diegiamas tik todėl, kad būtų patogiau klaipėdiečiams.

„Jei viešasis transportas važiuos dar greičiau, gal vis daugiau klaipėdiečių naudosis juo, o ne savo automobiliais. Žinoma, nesitikime, kad visi vairuotojai atsisakys savo transporto priemonių. Tačiau jei viešąjį transportą pasirinktų bet vienas iš dešimt automobilių vairuotojų, tai jau būtų laimėjimas, nes sumažėtų ir miesto tarša, o ir spūsčių būtų mažiau“, – kalbėjo G. Neniškis.

3 Comments

  1. Jonas

    Dar vien VASIUKAI. Projektas lygus stovejimo aikstelei prie miesto ligonines. Dabar bus ne tik nieniskio aikstele, bet is A juostos. Gal N jujosta?

    Reply
  2. Linas

    Laukiam BRT juostų ir naujų dviračio takų…

    Reply
  3. Klaipėdietė

    Būtų puikus sprendimas, kadangi dėl vairuotojų, užkemšančių A juostą nuo Akropolio iki Avitelos, tenka vėluoti į darbą. Šiuo metu su mašina darbą pasiekti galima tikrai greičiau, ypač įlindus į A juostą…

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This