„Meridiano” slalomas baigėsi sėkmingai

Fotoreportažai, Miestas, Svarbu

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Antradienio ryte prasidėjusi „Meridiano“ plukdymo į remonto doką operacija, dėl kurios teko pakelti abu tiltus per Dangę, baigėsi sėkmingai. Sprendimas diena paankstinti burlaivio plukdymą buvo priimtas, išanalizavus naujausią orų prognozę, kuri palankiausia pasirodė esanti antradienį.

Apie 9 val. iš pradžių buvo pakeltas Pilies tiltas, kad pro jį praplauktų vilkikai. Netrukus buvo pakeltas ir Biržos tiltas, kad pro jį galima būtų pratempti „Meridianą“. Burlaivis jį sėkmingai įveikė apie 10.20 val.

Laivui laimingai praplaukus ir pakeltą Pilies tiltą, pastarasis užstrigo – eismas juo buvo atnaujintas tik apie 11.45 val. Tai ne pirmas toks atvejis su šiuo tiltu.

Apie 12.30 val. „Meridianas“ buvo įplukdytas į „Klaipėdos laivų remonto” doką. Čia jį planuojama nuplauti, nuvalyti povandeninę laivo dalį, įvertinti dugno, balastinių konstrukcijų būklę, išmatuoti korpuso storį ir pagal poreikį atlikti remonto, sutvirtinimo bei kitus darbus, perdažyti. Sykiu doke bus užbaigti dar vasarą pradėti medinės bortų apkalos atnaujinimo darbai, ypač tose vietose, kur, laivui esant vandenyje, to padaryti neįmanoma.

Pasak operacijai vadovavusio burlaivio „Brabander” kapitono Valdemaro Vizbaro, sudėtingiausia buvo praplaukti pro Biržos tiltą, kur tarpai itin maži.

„Buvome atleidę kai kuriuos stiebus laikančius vantus, jei būtume kur nors užkliuvę, dar nežinia, kaip su stiebais baigtųsi. Kad nieko neatsitiktų, nebuvo labai paprasta. Visų pirma, suvaldyti sunku. Du buksyrai labai gerai dirbo, labai profesionaliai. Su labai menkais kliuvimais viskas. Laivas sveria kelis šimtus tonų ir labai inercijos daug yra. Reikia pagauti momentą, kada pasakyti stumtelkit ar truputėlį stipriau patraukit. Visą laiką ir vyko tokie pokalbiai: prilaikyt, patraukti, prilaikyt, patraukti. Valtelė mažoji irgi visada dirba, tai ji visai juvelyrinį pastumdymą atliko”, – sakė kapitonas.

Pasak jo, svarbiausias momentas yra oro sąlygos – tokiai operacijai reikia, kad nepūstų stiprus vėjas.

„Kaip tik taikėme, kai prognozė rodė, jog yra trijų-keturių valandų langas ir į jį taikėme, kol sukosi vėjas iš šiaurės vakarų į pietvakarius ir vienu momentų buvo visiškai aprimęs. Iš upės išėjime buvo pats gerumas, nes pūtė išilgai upės ir laivo nenešiojo į šonus, jis ėjo pakankamai tiesiai. Bet upėje, kaip matėte, yra pristatyta laivų, kurie vieni jau numirėliai, kiti nežinau kodėl, kiek žinau, prašė savininkas truputėlį patraukti, bet visiems, matyt, labiau patiko „Meridiano” slalomas, plaukiant pro juos. O iš tikrųjų tai rodo žemą kultūrą ir tiek – nesupranta žmonės, kad nėra labai lengva tokį laivą prastumi”, – sakė V. Vizbaras.

„Meridiano“ dokavimas ir remontas bus finansuojami iš A. Kuzmarskio vadovaujamos Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ skirtos tikslinės paramos šiems darbams, dalis išlaidų bus dengiama ir iš asmeninių A. Kuzmarskio šeimos lėšų.

Pasak A. Kuzmarskio, jis yra įsitikinęs, kad burlaivio būklė yra puiki, jis padarytas taip, kad stovės dar dvidešimt metų, bet kaip laivas jis turi savo reglamentą ir pagal teisės aktus turi būti periodiškai vykdomos tokios apžiūros doke, nuvaloma apačia, naujai dažomas, matuojamas metalo storis, žiūrima korozija.

Jis prognozavo, kad visi šie darbai gali užtrukti apie dešimt dienų.

„Kada pakelsim, tada žinosiu, kiek darbai kainuos. Tačiau jie tikrai nepigūs”, – sakė A. Kuzmarskis.

Planuojama, kad remonto darbai doke užtruks iki 2 savaičių, po kurių laivas bus grąžintas į savo vietą ir toliau tęs savo veiklą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”161741,161742,161743,161744,161761,161745,161746,161747,161763,161748,161750,161754,161751,161753,161752,161757,161749,161758,161764,161765,161767,161768,161770,161771,161777,161800,161776,161802,161778,161793,161794,161795,161788,161789,161790,161791,161803,161804,161792,162005,162006,162007,162008,162009,162010,162011,162012″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuomonės

Metai prie Klaipėdos valdžios šturvalo: sėkmės ir nesėkmės

Sėkme reikėtų vadinti pastangas darbuotis atnaujinant daugiabučių namų kiemus, ugdymo įstaigas ir jų aplinką – dėmesio anksčiau tam tikrai stokota. ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Miestas

Kels Pilies tiltą

Klaipėdos savivaldybė praneša, kad naktį iš ketvirtadienio į penktadienį (iš 18 į 19 dieną) nuo 0.10 iki 4 val. bus ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Kultūra

„Mūzos“ apdovanojimas - Eglei Barauskaitei

Šeštadienį vakare į Klaipėdos dramos teatro spektaklį „Fragmentas“ susirinkę žiūrovai tapo tradicinio „Mūzos“ apdovanojimo teikimo ceremonijos liudininkais. Jau eilę metų ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This