Autobusų bilietai nebrangs tik politikams skyrus pinigų

Svarbu, Transportas

Klaipėdos savivaldybės administracija siūlys miesto Tarybai kitų metų biudžete paskirti 940 tūkst. eurų viešojo transporto sistemai, kad būtų galima išvengti ženklaus bilietų kainų didėjimo.

Paskutinį kartą piniginė injekcija į miesto viešąjį transportą buvo atlikta 2012-aisiais, po to, kai buvo įvykdyta pirmoji maršrutinių taksi integracija.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis informavo, kad ryškias pandemijos pasekmes jaučiantis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) yra parengęs prognozę, jog ir po atliko optimizavimo sąnaudos kitąmet viršys pajamas daugiau nei 2 proc.

„Tarybai gali būti teikiamas sprendimo projektas didinti viešojo transporto tarifus arba atitinkamai subsidijuoti „Klaipėdos keleivinis transportą“ iš savivaldybės biudžete tam tikslui numatytų lėšų. Administracijos direktoriaus sudaryta darbo grupė, įvertinusi visus duomenis, siūlo 2021 metais nedidinti bilietų kainų, o iš Savivaldybės biudžeto dengti  planuojamą apie 940 tūkstančių eurų „Klaipėdos keleivinio transporto“ nuostolį”, – sakė A. Dobranskis.

Laikinasis KKT vadovas Andrius Samuilovas teigė, kad toks prognozuojamas nuostolis bus patirtas net ir dešimtadaliu susimažinus sąnaudas. Labiausiai jos susitrauks dėl sumažintų reisų skaičiaus.

„Matematiškai paskaičiavome, kad tuo atveju jei iš biudžeto nebūtų skiriama pinigų, popierinių bilietų kainą reikėtų didinti 50 centų – iki pusantro euro, kartinių elektroninių – nuo 64 iki 70 centų, mėnesinių – apie eurą. Tačiau tai tik teorinis matematinis skaičiavimas, nes taip padidintos kainos tikrai dar labiau sumažintų keleivių srautus”, – sakė A. Samuilovas.

Pasak jo, iki šiol savivaldybė dotuodavo tik konkrečius nuostolingus maršrutus, kaip kad, pavyzdžiui, reisai į Palangos oro uostą, Klaipėdos laisvąją ekonominę zoną, Vaitelius, bet tos sumos būdavo nepalyginamai mažesnės.

Paskutinį kartą ženkli, kelių šimtų tūkstančių litų, injekcija iš miesto biudžeto buvo skirta 2012-aisiais, po to, kai buvo įvykdyta pirmoji maršrutinių taksi integracija. Prieš tai finansiškai sistemą subalansuoti dar buvo prireikę 2008-2009 metais, per ekonominę krizę.

3 Comments

  1. Saulius

    Už kokius 10k eurų galima būtų pasamdyt 2-5 studentus matematikus, kad jie atliktų viso transporto optimizaciją, atspausdintų ir išvežiotų naujus tvarkaraščius, bei parekomenduotų kiek ir kokių darbuotojų atleisti. Nes akis bado dabartinė situacija: autobusai kaip ir prieš karantiną važinėja „tabūnais” , tik dabar tušti net ir piko metu. Praretinus jų judėjimo tankį bent 20% nereiktų net ir vairuotojų atleidinėti , galima būtų jiems suteikti papildomų atostogų…

    Reply
  2. Gerhard

    Kazkaip paziurejus i Vsi KKT nepanasu, jog yra problemu. Darbuotoju kiek buvo tiek ir liko. Mazejant veiklos apimtims ju turejo mazeti, o vasara net buvo priimta daugiau.

    Reply
  3. Klausimas Grubliauskui

    Injekcijoms po 1,4 mln. eurų į privatų „Neptūno” klubą kasmet negaila, o į visuomeninį transportą pinigų nėra?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This