Klaipėdos švietimo įstaigose sumažės popierizmo ir darbuotojų?

Svarbu, Švietimas

Klaipėdos savivaldybė parengė vienuolika krypčių, kaip būtų galima centralizuoti švietimo įstaigų bendrąsias funkcijas ir taip sumažinti išlaidas bei popierizmą. Tačiau švietimo įstaigų vadovai pasijuto atstumti, nes esą nebuvo paklausta jų nuomonės.

Daugiausia analizės reikalauja švietimo įstaigų aplinkos ir teritorijų priežiūros paslaugos. Martyno Vainoriaus nuotr.

Numatomas švietimo įstaigų bendrųjų funkcijų centralizavimas šią savaitę buvo pristatytas Kultūros, švietimo ir sporto komitete.

„Tokie darbai prasidėjo po garsiosios „Civitta“ atliktos studijos, pagal kurią jau padaryta savivaldybės administracijos pertvarka, tad pradėjome eiti giliau. Žinoma, kad dėl visko dar vyks diskusija. Jei kuriais nors klausimais nerasime sutarimo su įstaigų vadovais, jei sutarsime, kad numatomos priemonės yra per daug skausmingos, tai, aišku, nieko nedarysime. Esminis dalykas buvo išprovokuoti diskusiją ir tai pavyko“, – kalbėjo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Jo sudaryta speciali darbo grupė nustatė 11 krypčių, kaip būtų galima centralizuoti švietimo įstaigų bendrąsias funkcijas. Šios kryptys ir buvo pristatytos politikams.

Anot Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Astos Dirgėlienės, centralizaciją būtų galima pradėti nuo dokumentų valdymo. Numatyta iki kitų metų darželio 116 įstaigų įdiegti dokumentų valdymo sistemas ir taip sumažinti biurokratizmą, nes įstaigų vadovams kiekvieno dokumento nereikėtų atskirai pristatyti savivaldybei ir archyvui.

Darbo grupė numatė, jog būtų galima centralizuoti ir personalo atranką, nes taip esą būtų galima padėti mokykloms paprasčiau išsirinkti reikiamus pedagogus.

Centralizuotai siūloma vykdyti viešuosius pirkimus bei pirkti maisto produktus. Anot A. Dirgėlienės, atlikta analizė parodė, jog dabar, kai įstaigos maisto produktus perka kiekviena atskirai, labai skiriasi produktų kaina. Pavyzdžiui, sviestą vienos įstaigos perka už 70 centų, o kitos – už 2 eurus Tikėtina, kad produktus perkant centralizuotai pavyktų sutaupyti.

Klaipėdos savivaldybė visoms įstaigoms siūlosi nupirkti duomenų apsaugos pareigūno paslaugas. Jau atplėšti vokai su tokiais pasiūlymais ir kaina svyruoja nuo 27 iki 42 eurų per mėnesį.

„Ikimokyklinėse įstaigose šiuo metu nėra IT specialistų, todėl paslaugos yra perkamos, o jų kaina svyruoja nuo 30 eurų už valandą iki 109 eurų per mėnesį. Todėl jau susirinkome informaciją, ją analizuosime ir rasime geriausią sprendimą, kaip IT paslaugų klausimu padėti ikimokyklinėms įstaigoms“, – teigė A. Dirgėlienė.

Klaipėdos savivaldybė taip pat planuoja centralizuotai mokėti už visų įstaigų sunaudotą elektros energiją, pirkti statinių techninės priežiūros paslaugą, nes dabar tokias sutartis turi kiekviena įstaiga, o įkainiai yra labai skirtingi.

Anot A. Dirgėlienės, gilios analizės reikalauja aplinkos, teritorijos priežiūros paslaugos. Šiuo metu 92 švietimo ir švietimo pagalbos įstaigose yra 1322,35 bendrąsias, pagalbinio pobūdžio, ūkines funkcijas vykdančių etatų (neįskaitant vadovaujančio personalo ir tiesiogiai su vaikais dirbančių specialistų, ne pedagogų) 34 skirtingais pareigybių pavadinimais. Iš jų – 358,25 valytojų, 215 pastatų priežiūros/pagalbinių darbininkų, 154,5 valgyklos virėjų ir darbininkų, 122,75 kiemsargių, 118,5 raštinės administratorių/vedėjų/dokumentų valdymo specialistų/registratorių, 83 et. IT inžinierių/duomenų bazių specialistų, 81,5 apsaugininkų/rūbininkų/ budėtojų, 57,5 specialistų, 19,25 laborantų, 12,5 et. elektrikų, 51,5 sandėlininkų, 26,25 patalynės prižiūrėtojų/skalbėjų, 8 ūkio reikalų tvarkytojų, 7,5 vairuotojų. Vidutiniškai vienoje įstaigoje bendrąsias, pagalbinio pobūdžio, ūkines funkcijas teikiančių yra 14,38 pareigybės.

„Norėtųsi efektyvaus lėšų naudojimo. Dabar yra atvejų, kai mokyklos yra vienoje gatvėje ar pastate, bet jose yra atskiri kiemsargiai, atskiri elektrikai. Šiuo klausimu turime pasidarbuoti su įstaigų vadovais ir rasti sprendimus, kaip efektyviai teikti paslaugą, bereikalingai nenaudojant žmogiškųjų išteklių“, – kalbėjo A. Dirgelienė.

Komiteto posėdyje dalyvavusi „Ąžuolyno“ gimnazijos direktorė Vilija Prižgintienė tvirtino, jog iš savivaldybės ir dabar pasigedo bendradarbiavimo. „Mus tik vieną kartą pakvietė į darbo grupę, kai jau buvo suformuluoti pasiūlymai“, – konstatavo direktorė.

Švietimo įstaigų vadovai savivaldybei parašė raštą, jog pritaria tik kai kurioms kryptims: didelės apimties viešųjų pirkimų; techninės pastatų ir inžinerinių sistemų priežiūros ir aptarnavimo; apmokėjimo už elektrą ir kitas komunalines paslaugas; asmens duomenų apsaugos ir civilinės saugos užtikrinimo (įskaitant dokumentų parengimą); pastatų apsaugos; teisinių paslaugų teikimo; žolės pjovimo įstaigos teritorijose; langų plovimo paslaugų centralizavimui.

Politikai taip pat pasigedo daugiau informacijos ir įrodymų, jog naudinga centralizuoti bendrąsias funkcijas. Todėl komitete sutarta, jog darbo grupė dirbs ir toliau, o į jos veiklą bus aktyviau įtraukti ir švietimo įstaigų vadovai.

Klaipėdoje prieš kelerius metus buvo centralizuota švietimo įstaigų buhalterija.

7 Comments

  1. Renaldas

    Puikūs planai, reikalingi pilna apimtimi realizuoti. Ir tai turėtų būti tik pradžia. Skelbiamuose planuose kalbama apie įvertintą ūkio dalies darbuotojų ugdymo įstaigose perteklių, bet nėra įtraukta administracijos dalis. Teisingai mini komentuodami klaipėdiečiai apie poreikį įvertinti administracijų darbuotojų darbo kuriamą vertę.
    Kad neturėtumėte abejonių dėl tokių pokyčių būtinybę, pasvarstykite apie vertintojų pateiktus faktus:
    1. Aptarnaujančio personalo Klaipėdos ugdymo įstaigose DU (darbo užmokesčio) fondas (17,7 mln. EUR) sudaro 37 proc. visų KMSA švietimui ir ugdymui skiriamų lėšų, tai yra net 22 proc. daugiau nei EBPO šalių vidurkis (15 proc.).
    2. Vidutinis tiesioginio (vaikų ugdymu klasėse ir grupėse užimto) ir pagalbinio personalo pasiskirstymas siekia 2:3, kai švietimo srityje pažengusiose šalyse (pvz. Nyderlanduose), aptarnaujantis personalas sudaro tik 5-15 proc. visų ugdymo įstaigų darbuotojų.
    3. Savivaldybės švietimo skyrius neturi nei oficialių stebėsenos planų, nei kokybės vertinimo šablonų, jam trūksta kompetencijų siekiant atlikti visavertę įstaigų stebėseną. Kitaip tariant, Švietimo skyrius (vadovė – Laima Prižgintienė), atsakingas net už 80 proc. visų KMSA pavaldžių iš biudžeto išlaikomų įstaigų, NESINAUDOJA GALIMYBE VYSTYTI ŠVIETIMO SISTEMĄ, O TIESIOG JĄ PRIŽIŪRI.

    Sėkmės įgyvendinant sprendimus. Derinti ir kalbėtis reikia, bet būtina neužmiršti, kad darželių ir mokyklų steigėjas – savivaldybės administracija – atsakingas už racionalų resursų naudojimą ir šalinti fiksuojamą netvarką, o ugdymo įstaigų direktoriai, patys tikrai nesiims iniciatyvos atleisti fiktyviai „dirbančius” giminaičius ir partijos draugus. Atlaisvinti milijonai galės būti nukreipti investuojant į ugdymo kokybę, technologijas ir pagriuvusią infrastruktūrą.

    Reply
  2. Neskubantis

    Tais soc. planavimo laikais buvo sukurta tokia bazė švietimo įstaigoms aptarnauti. Tik dabar mes sugalvojom sugrįžti ten iš kur išėjome ? Koks praregėjimas…
    Samdysime įmones , ar perskirstysime darbų apimtis, turime gerai išanalizuoti ką turime pašonėje, kas garantuotai atliks tas funkcijas ir kasdienius darbus. Darželio ir gimnazijos darbo specifika labai skiriasi, nekalbant apie visas kitas švietimo įstaigas.
    Direktoriai Jums labai konkrečiai įvardino kas tikrai tikslinga centralizuoti , o kas ne.
    Centralizuotas popierinis valdymas labai stipriai skiriasi nuo realaus gyvenimo… svarbu neprimalti Š…
    Kaip pavyzdį pateksiu … kai gausiai pasninga, kiek kiemų savivaldybė sugeba išvalyti per vieną dieną…? , o kiek IT specialistų reikės aplakstyti visas švietimo įstaigas egzaminų metu?

    Reply
  3. Jonas

    Pradet reiktu nuo savib._. liadybes , ten tiek „dirbanciu poniu ir ponu ” , kad kiekviena departamenta , skyriu , patareju , pavaduotoju , galima drasiai mazinti maziausiai 50% , o kur dar savivaldybes imones ir tt…
    Svietimo skyriu reikia gerai isvalyti , o tai uzsisedejusios ponios jau nejaucia krantu…

    Reply
  4. Aušra

    Vienas vadovas 5 įstaigoms realybė ir nauda valstybei. Po 1 pavaduotoją irgi gana. Sekretorės tik su išsilavinimas, o dabar ir su viduriniu išsilavinimu dirba. Taupykite lėšas.

    Reply
  5. Anonimas

    Pagaliau prasidės protingas taupymas. Pamiršote padiskutuoti vienas direktorius-vadybininkas 5 įstaigoms. Juk dar kiekvieną įstaiga turi po kelis pavaduotojus, kurie kartais tiesiog neturi ką veikti. Laikas peržiūrėti jų atliekamo darbo kokybę. Pilna sekretorių tik su viduriniu išsilavinimu. Laikas prakuruoti ir šitą sritį. Gerų darbų. Puikūs pokyčiai.

    Reply
  6. zigmas

    Kazin kiek naudos duos tas darzeliu sujungimas

    Reply
  7. Virginija

    Eilinis briedas, viskas jau suplanuota, poto vaidina kad bus diskusija, tokių primytiviu veikėjų pilna Klaipėdos savivaldybė ir ypač švietimo skyrius su savo susireikšminusiom inspektorėm.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Labrenciškės sklypo istorija: savivaldybei - beveik 9000 eurų sąskaita

Dabartinių Klaipėdos valdančiųjų pagimdytoje byloje, kurios epicentre buvo visuomeninės paskirties sklypas Labrenciškėje, miesto valdžiai teko nuryti karčią piliulę.  Pirmos instancijos ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dangės skvero granitas: teismas palaikė savivaldybę

Pasirodo, kad dar 2020-ųjų pavasarį kilusios peripetijos dėl tuo metu rekonstruojamame Dangės skvere numatyto kloti granito pasiekė ir teismą. Klaipėdos savivaldybė ...
2024-03-13
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Vandens autobusai - projektas su keturiomis jį „valdančiomis rankomis”

„Jeigu būtų taip paprasta, tokie laivai plaukiotų ir Vilniuje, ir Panevėžyje ir kituose miestuose, – kalbėjo VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This