Pandemija nesutrukdė Klaipėdos uostui pasiekti rekordą

Svarbu, Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui praėję metai vėl buvo rekordiniai – perkrauta daugiau nei 47,7 mln. tonų krovinių. Tačiau prognozuojama, jog šie metai bus prastesni, nors į uosto infrastruktūra planuojama investuoti daugiau nei 55 mln. eurų.

Klaipėdos uostas dar vienerius metus palydėjo rekordu. Klaipėdos miesto savivaldybės nuotr.

Pandemija padarė įtaką

„Buvo fantastiniai metai, kažkoks kosmosas. Žiūrint į tai, jog aplinka įsitempusi, daug iššūkių ekonomikai, transportui, kitoms rūšims, labai džiugu, jog Klaipėdos uosto rodikliai išliko labai geri ir pasiektas rekordas“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje pasidžiaugė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Preliminariai duomenimis, Klaipėdos uoste pernai perkrauta 47,74 mln. tonų krovinių. Iki šiol geriausias rezultatas buvo pasiektas 2018 metais – 46,58 mln. tonų.

Tačiau pripažįstama, jog pandemija taip pat padarė įtaką Klaipėdos uosto veiklai ir rezultatams. Labiausiai praėjusiais metais sumažėjo skystųjų krovinių, pavyzdžiui, naftos ir generalinių krovinių (konteinerių).

„Palyginti su ankstesniais metais, šių krovinių krova sumažėjo 2,3 mln. tonų. Tad jei šias prarastas tonas pridėtume prie bendro pasiekto rezultato, būtume turėję 50 mln. tonų krovą“, – skaičiavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.

Anot jo, tiek naftos, tiek konteinerių krovai didžiausią įtaką turėjo karantinas. „Konteineriai yra ta tara, kurioje gabenamos plataus vartojimo prekės, todėl natūralu, kad namuose užrakinti žmonės mažiau vartoja, todėl ir konteinerių apyvarta mažėja. Naftos produktų apyvarta Klaipėdos uoste yra mažiausia 2011 metų. Naftos produktų krovos kritimas labai pateisinamas tuo, kad labai sumenko vartojimas, nes žmonės nejuda, matome, kas vyksta aviacijos transporte, turizmo sektoriuje“, – vardijo A. Drungilas.

Padaugėjo baltarusiškų krovinių

85 proc. Klaipėdos uosto apyvartos sudaro šešių pagrindinių krovinių grupės, o keturiose iš jų pernai pasiektos rekordinės apimtys.

Klaipėdos uoste pernai perkrauta rekordiškai daug trąšų, grūdų, „ro-ro“ krovinių ir suskystintųjų gamtinių dujų.

„Pirmiausia priežastis, kodėl Klaipėdos uoste apyvarta pernai augo, o ne sumenko, yra ta, jog krovinių portfelis Klaipėdos uoste yra labai įvairus. Pavyzdžiui, Latvijos uostose, ypač Venstspilyje, ar Rusijos uostuose apyvartos krito, nes jie yra specializuoti, krauna tik kelių rūšių krovinius“, – teigė A. Latakas.

Praėjusiais metais žiniasklaidoje buvo pasirodė pranešimų, jog Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka pagrasino visus šios šalies krovinius iš Klaipėdos uostos nukreipti į kitus. Tačiau bent kol kas tokie grasinimai nepasitvirtino. Baltarusijos kroviniai Klaipėdos uoste sudaro maždaug trečdalį apyvartos – pernai jų perkrauta 15,2 mln. tonų.

„Baltarusijos krovinių apyvarta pernai augo ir augimas siekė 11 proc., negalutiniais duomenimis. Mes tik žiniasklaidoje skaitome apie grėsmės, bet realybėje džiaugiamės, kad jos nėra įgyvendintos. Darome viską, kad jos ir nebūtų įgyvendintos“, – tvirtino A. Drungilas.

Klaipėda tarp 11 rytinės Baltijos uostų, su kuriais konkuruoja, pagal praėjusių metų krovos rezultatus pakilo į ketvirtąją vietą.

Gilins kanalą

„Labai didelę įtaką sėkmei turi Klaipėdos uosto vystymosi tradicija. Turbūt nuo 2007 metų iki dabar į Klaipėdos uosto infrastruktūros gerinimą investuota daugiau nei 0,5 mlrd. eurų. Investicijos tęsiamos ir toliau“, – tvirtino A. Latakas.

Tarp didžiausių šiais metais numatomų projektų yra uosto kanalo gilinimas iki 15 metrų. Darbus už 16,2 mln. eurų atliks Danijos kompanija „Tikimės šiais metais kanalą išgilinti ir tokiu būdu gauti privalumą įeiti didesniems laivams į pietinę uosto dalį. Šiandien yra daug atvejų, kai pietinėje dalyje laivai pakraunami dalina, o šiaurinėje pusėje baigiami krauti arba iš uosto išeina net ne visiškai pakrauti“, – teigė Uosto direkcijos vadovas.

Šiemet taip pat bus tęsiama molų rekonstrukcija, uosto įplaukos kanalo pertvarkymo darbai, numatoma toliau rekonstruoti „Klaipėdos naftos“ krantines, pradėti kitų krantinių tvarkymo darbus, dėmesio sulauks ir Senoji perkėla bei Kruizinių laivų terminalas.

Šiemet į Klaipėdos uostą planuojama investuoti 55 mln. eurų, pernai investicijos siekė 48 mln. eurų.

Būtent infrastruktūros gerinimas ir tokiu būdu didinamas konkurencingumas yra ta sąlyga, kuri, anot A Drungilo, Klaipėdos uostui leidžia išlaikyti didėjančias, o ne mažėjančias apyvartas.

„Tačiau nesitikime, kad šiemet turėsime tokį augimą. Galimai turėsime ir sumenkusią apyvartą. Sakyčiau, jog būtų labai geri metai, jei apyvarta susitrauks iki 10 proc. Mes esame konkurencingas uostas, be ne visagalis, o rinka traukiasi, konkurencija agresyvėja“, – konstatavo A. Drungilas.

1 Comment

  1. Nojus

    O rusų kremliabotai nepaliaujamai skelbia, kad Klaipėdos uostas užsidarinėja, nes neteko ne tik rusiškų, bet ir baltarusiškų krovinių, krova nebevyksta… Ir še tau 🙂

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Kruizinės laivybos sezono startą paskelbė muzikuojantis laineris

Šaltą, vėjuotą ir lietingą antradienio vidurdienį Klaipėdos uoste prisišvartavo pirmasis šiemet kruizinis laivas. Laineriui „Le Bellot” – tai ir pirmasis ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This