Siūlysiu atsisakyti į Bendrąjį planą įtraukti geležinkelio plėtrą ties Girulių mišku

Politikų tribūna

Marius Skuodis, susisiekimo ministras
2021-01-09

Komentarų: 4

Girdžiu viešojoje erdvėje nerimstančias diskusijas dėl Girulių miško ir Lietuvos Respublikos Bendrojo plano konkretizuotų sprendinių. Todėl visiems klaipėdiečiams, aplinkosaugos aktyvistams ir bendrai besidomintiems noriu perduoti aiškią žinią – po konsultacijų su skirtingais kolegomis siūlysiu atsisakyti į Bendrąjį planą įtraukti geležinkelio mazgo plėtrą ties Girulių mišku ir vietoj šios teritorijos vertinti plėtros galimybes alternatyviose lokacijose, taip išvengiant miško kitimo ir jį apsaugant.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tikiu, kad ateities susisiekimo sistema pirmiausiai turi atitikti darnos ir atvirumo principus.

Suderinti interesus nėra visada lengva. Tačiau gyventojų gyvenimo kokybė ir žaliosios miestų teritorijos neturėtų kentėti jose įgyvendinant tokius infrastruktūros sprendimus. Ypač esant alternatyvoms, leidžiančioms pasiekti tą patį norimą rezultatą.

Aplinkos ministerijos kolegų koordinuojamą Bendrąjį planą matau ne kaip draudimų, o potencialių galimybių planą – tai, susisiekimo terminais, kaip automobilio navigacija, parodanti, kur šalyje yra didžiausias ekonominis, socialinis ir aplinkosauginis potencialas. Tuo pačiu tai ir kompleksinis dokumentas, siekiantis kaip įmanoma geriau suderinti visas sritis. Darni plėtra vyks tik tuomet.

Taip, tai mano vieša reakcija į aplinkosaugos specialistų raginimą Vyriausybei koreguoti praėjusių metų vasarą priimtą nutarimą dėl transeuropinio transporto koridoriaus Klaipėdos geležinkelio mazgo vystymo dalies planų.

4 Comments

  1. Keista

    Keista vienop ko čia tas ministras stebisi dėl nerimstančių diskusijų. Naujojo ir jauno gražus pažadas, tik ar jam šonų neaplamdys seni pramoniniai vilkai? O miesto žmonės tai senai nebetiki jokia valdžia ir ministrų pažadais, ypač paskutiniųjų ir šiuo atveju konkrečiai Jaroslav Narkevič. Čia jaunajam tik užuojauta nes reputaciją reikės ilgai ir sunkiai kelti. Anas susisiekimo ministras viešai vyriausybės posėdžio metu žadėjo, kad jokių uosto plėtrų dar nebus ir bendrasis uosto planas ( be jokių alternatyvų) tvirtinamas tik dėl viso ko ir normaliai daryti „ilgai užtruks”. Į tokius , kad ir viešus, pažadus fb negali reaguoti nei LR BP rengėjai nei miesto BP darytojai. Tad Ministras galėtų, jei rimtai kalba, išleisti rašytinį ukazą tiek LT geležinkeliams tie minėtų BP rengėjams ir tą popierį paviešinti. Būtų visiems ramiau ir oficialus parėdimas visokiems planų rengėjams aiškumas. O Girulių miško ne/kirtimas yra tik uosto plėtros užmačios pasekmė. Kol šiai didžiausiai miesto problemai neimsime ieškoti tvaraus ir ilgalaikio civilizuoto sprendimo diktuodami visam miestui tik uosto kompanijų savininkų biznio valią, tol visi bus pjudomi ir didesnių ar mažesnių ekscesų kils nuolat. Finalas tas pats- kada nors žmonės vis tiek neapsikęs ir išeis į gatves. Tik, laiko ir nuostolių, praradimų klausimas. Tad logiškiausias sprendimas būtų ne tik Girulių miško kirtimą iš visokių planų anuliuoti, bet ir suspenduoti uosto BP ir visokias uosto plėtras kol nebus rastas spendimas ir normalus susitarimas dėl uosto ateities, tvarios ekonominės logikos, koks jis ir kur turi būti.

    Reply
  2. Nepriligsta pradažniom skurom

    Kurie už skatika ir siela jau pardavė velniui visokie grubil… nekniškiai ir ..kubilienės….

    Reply
  3. Pagaliau

    Nors vienas protingas žmogus atejo į valdžia. Ačiū jam

    Reply
    • Anonimas

      kodėl tik jam? Ir premjere I.Šimonytė tą patį kalba ir S. Gentvilas. Liūdniausia, kad net J.Narkevič panašiai vebleno ir lyg pirmųjų net ant LT žemės gyvų nebuvo. Visi tylėjo. Va kai nors ką nors padarys tada ir dėkokime, dabar, dar tik fb uose pažadai-pamastymai. Kokių tik jų negirdėjome.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Spyglys

Pasirodė pirmosios naujos Klaipėdos kultūros apraiškos*

Žinia, dabartinė uostamiesčio valdžia siekia, kad menas nebūtų ale frace de scheiko, o būtų suprantamas paprastai liaudžiai, lenininio etalono. Ir ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Susisiekimo ministras paragino japonus išnaudoti Klaipėdos uosto galimybes

Japonijos įmonių investicijos ir aktyvus dalyvavimas plėtojant Klaipėdos uosto bei kitų regiono transporto infrastruktūros projektus svariai prisidėtų prie Trijų jūrų ...
2024-02-20
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This