Dangės upę siūloma ne tik išvalyti, joje pažymėti vandens kelią, pritraukti turistus plukdančias laivybos kompanijas, bet ir iš jos išguiti vandens dviračius. Tokius pasiūlymus parengė Jūrinė kultūros koordinacinė taryba, tačiau antradienį vykusiame posėdyje jos nariai sutarė, kad tie pasiūlymai dar yra tobulintini.
„Nors apie Dangės upę kalbama jau daugybę metų, pajudėjimo didelio nėra. Mes kaip visuomenininkai, keliame šiuos klausimus ir teiksime juos miesto tarybai ar Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijai, kad numatytų eiliškumą, skirtų lėšas, kad galiausiai tie klausimai būtų sprendžiami“, – teigė Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos pirmininkas Petras Bekėža.
Komisijos narys Vidmantas Matutis, apibendrinęs visus praėjusiais metais vykusius posėdžius, kuriuose buvo svarstomos Dangės upės problemos, parengė, kaip pats pavadino, 17 punktų rezoliuciją, kuriai ir pasiūlė pritarti.
Siūloma, kad specialistai įvertintų, ar Dangės krantinės nuo žiočių iki Biržos tilto yra saugios švartuoti laivelius, nes esą tokių įtarimų kilo, kai du kartus per mėnesį skendo prie jų prišvartuotas laivas.
Komisija taip pat siūlo, kad būtų surasta tinkama vieta švartuoti laivus, plukdančius žmones į Smiltynę. Tarp pasiūlymų yra ir slipų su automobilių stovėjimo aikštelėmis įrengimas prie Liepų gatvės bei Mokyklos gatvės tiltų.
Komisija taip pat mano, jog turi būti parengtos laivybos Dangėje ir laivų priežiūros joje taisyklės, Dangės upėje iki Botaniko sodo bujomis turi būti pažymėtas farvateris.
Taip pat siūloma, jog Dangės upe sudaryti keleivinį maršrutą su keleiviu įsodinimu ties Pilies tiltu, parinkti vieną ar kelias laivybos kompanijas, kurios plukdytų keleivius Dangės aukštupiu, o prie Botaniko sodo siūloma įrengti pontoninę prieplauką.
Atsižvelgiant į irkluotojų pageidavimus, siūloma Dangės upėje už Biržos tilto neskatinti laivybos. Be to, siūloma vandens dviračius iš Dangės upės iškelti į Malūno tvenkinį ir Jono kalnelio vandens akvatoriją.
Komisija norėtų, jog kontroliuojančios institucijos aktyviau kontroliuotų Dangės upės taršą, nes esą ir dabar galima rasti visokių užmaskuotų vamzdžių.
Tarp pasiūlymų – ir įvesti Dangės upės vandens kelio priežiūros kontrolierius etatą, siauroje upės vietoje neplanuoti restoranų, viešbučių ir panašių objektų. Dangės upę taip pat siūloma kuo greičiau išvalyti.
„Visi pasiūlymai yra aktualūs, tik nežinau, ar visi jie pagrįsti. Švartavimo klausimus sprendžia koncesininkas, laivų nuleidimo vieta prie Liepų gatvės tilto jau ruošiama, dėl Danės upės išvalymo šiuo metu vyksta poveikio aplinkai vertinimas. Abejotinas noras iš Dangės upės iškelti vandens dviračius. Manau, jog gerai, kad keliate šiuos klausimus, bet dar tikrai galima pasvarstyti, ar visi jie aktualūs“, – kalbėjo Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys.
Vos mėnesį Klaipėdos savivaldybės biudžetinei įstaigai „Klaipėdos paplūdimiai” vadovaujantis Olegas Mariničius tvirtino kad jų įstaigai priklauso rūpintis vandens keliu ir saugiu eismu. Vandens kelias Dagės upėje yra patvirtintas. Jis yra 12,8 km ilgio iki pat administracinės Klaipėdos miesto ribos. „Jei vienas iš prioritetų yra, kad šitas kelias kaip kelias būtų įveiklintas, tai mūsų nuomone, pirmieji veiksmai yra išmatuoti, išvalyti, pastatyti ženklus, kad būtų galima įveiklinti tą vandens kelią. Šiai dienai mūsų įstaiga tuo ir užsiima“, – informavo O. Mariničius.
Galiausiai komisijos nariai sutarė, jog pasiūlymų paketas dar turi būti patobulintas, nes ne visi jie yra aktualūs. Sutarta, kad komisijos nariai juos peržiūrės, tobulins, o kitame posėdyje patvirtins ir perduos Klaipėdos merui.
Kodėl nekalbama apie visą Danę esančia miesto ribose? Kiek daug gražių vietų atsivertu miestiečiams.Čia poilsiavimo ir pramogavimo vietų ne mažiau , gal ir daugiau negu pajūryje. Įrengti privažiavimus , privesti komunikacijas, suformuoti kavinių statybos vietas , vietas keleivinių laivų stovėjimui , maudymo pliažus ir kt. Tai pagyvintu sveikuolius su dviračiais ir šiaurietiškomis lazdomis. Mamas su vežimėliai. Miestiečiams to labai trūksta. Turime didelį turtą , bet juo nesinaudojame , apleidžiame piktžolėmis, užmirštame.
Reikia nustoti juokinti klaipėdiečius. Visa problematika ir sprendimai, kuriuos ruošiasi tobulinti visuomenininkai ir biurokratai apsvarstyta prieš penkerius metus. Tik įgyvendinti niekas nenori. Buvo pavesta atlikti kranto objektų ir parengtų planavimo dokumentų inventorizaciją,rastos galimybės gauti finansavimą valčių nuleidimo slipams įrengti,parengti vandens kelio žymėjimo projektai , keli siūlymai spręsti dėl Dangės upės uosto valdymo struktūros ir etato priežiūrai sukūrimo ir t.t…. Tik niekam tai savivaldybės administracijoje nerūpi. Transporto skyriuje apie vandens transportą geriau neužsiminti. Dar tikiu O . Mariničiumi. Gal jis sugebės įtikinti ir „pralaužti ledus” ,kad Dangė taptų miesto tikra ir gyvybinga upe ???
Na labai protingi komisijos pasiūlymai. Jeigu viską įgyvendintu, atrodytumėm labaiu europietiškai , o ne sovietiškai kaip dabar.