Iš Aplinkos ministerijos – žinia dėl „Klasco“ dulkių

Miestas, Svarbu

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai „Klasco“ pažadėjo baudų, jei ji nesumažins krovos dulkėtumo.

„Klasco” krova. „Atviros Klaipėdos” archyvo nuotr.

Tokią informaciją po pirmadienį įvykusio Aplinkos ministerijos inicijuoto pasitarimo dėl „Klasco“ atitikties aplinkosauginiams reikalavimams „Atvirai Klaipėdai“ pateikė aplinkos ministro S. Gentvilo komunikacijos patarėjas Marijus Gailius.

Anot jo, taršos suvaldymą Klaipėdos uoste aplinkos ministras Simonas Gentvilas sprendžia trimis priemonėmis: reikalaudamas taršioms veikloms privalomo poveikio aplinkai vertinimo, inicijuodamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo pakeitimus ir priimdamas naują birių krovinių krovos reglamentą.

Netrukus įsigalios du aplinkos ministro įsakymai „Dėl minimalių reikalavimų dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas patvirtinimo“ ir „Minimalūs reikalavimai dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas“. Šiais įsakymais nustatomas birių krovinių krovos reglamentas naujoms veikloms įsigalioja nuo kovo 1 d., senoms veikloms – nuo gegužės 1 d. Vadinasi, bendrovė „Klasco“ turės paisyti naujos tvarkos nuo gegužės 1-osios.

„Nuo gegužės 1-osios krovos įmonės sulauks baudų už dulkes ir už pačių įmonių ribų. Be to, keičiant uosto įstatymą ketinama uosto direkciją įtraukti į įstaigas, kurios atlieka aplinkos taršos monitoringą (dabar tai daro didesnės įmonės, LEZ’ai, tačiau uostas kaip ūkinis subjektas – ne). Galiausiai dėl poveikio aplinkai vertinimo nedarysime krovos bendrovėms jokių nuolaidų“, – aplinkos ministro S. Gentvilo žodžius perdavė jo patarėjas.

„Esminė nuostata – tokio tipo krovinių krova tokiu būdu tokioje vietoje – NEGALIMA; Neturi būti abejojama nei KU atliktų tyrimų rezultatais, nei mokslininkų kompetencija, nei turima įranga bei naudojama metodika; Artimiausiu metu turi galutinai paaiškėti ar tas, „dulkantis” krovinys dar apskritai pasieks Klaipėdą? Jei vis tik pasieks – jis turės keliauti į pietinę uosto dalį ir mano prašymu Klasco vadovas tai, girdint ir KVJUD direktoriui, dar kartą patvirtino; Bet kuriuo atveju – nuo gegužės 1-osios įsigalioja naujasis taršos valdymo reglamentavimas, labai aiškiai „brėžiantis ribą”, reiškiančią raudoną šviesą taršos pasekmėms už „tvoros”. Ir visos AM kontroliuojančios institucijos skirs tam labai rimtą ir garantuotą dėmesį; Į pastebėjimą, kad toks krovinys yra auksas uostui aiškiai pasakiau, kad toks auksas negali likti taršos dulkėmis klaipėdiečiams; Tikiu, kad tai viltingas rimto proveržio ir šiame fronte ženklas”, – taip apie pasitarimą savo profilyje „Facebook” tinkle rašė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Pirmadienį savo poziciją dėl „Klasco“  dėstė ir klaipėdietis parlamentaras Audrius Petrošius.

„Aš, kaip Klaipėdos miesto gyventojams atstovaujantis Seimo narys, padarysiu viską, kad tos problemos sprendiniai ir vėl nenugultų stalčiuose, būtų realiai įgyvendinti, pasitelkiant visą įstatyminę bazę“, – žadėjo jis.

Vėliau parlamentaras pasidalino savo paskyroje „Facebook” tinkle savo įspūdžiais apie minėtąjį pasitarimą.

„Tikrai gera žinia visai Klaipėdai – nuo liepos mėnesio, KLASCO atstovų teigimu, geležies rūdos krovos nebeplanuojama vykdyti. Jei visgi bus nuspręsta vykdyti – krova bus keliama į uosto dalį šalia Malkų įlankos. Labai svarbu atkreipti dėmesį, kad taip, kaip buvo, jau nebebus net ir perkėlus veiklą – tokio tipo krovinių atvira krova turi tapti praeitimi, tai užtikrins besikeičiančios taisyklės, aktyvi kontrolė, poveikio aplinkai vertinimo procedūros prieš kroviniams pasiekiant mūsų krantines. Mano asmenine nuomone, turime žvelgti ne tik į šiandieną ir ateitį per procesų sutvarkymo prizmę, tačiau KLASCO, už ilgametę įtaką kaimyninei bendruomenei, galėtų ir turėtų ieškoti būdų bent iš dalies kompensuoti praeityje padarytą žalą, šitaip siekiant reabilituoti tarpusavio santykį. Kaip tai padaryti? Čia jau fantazijos reikalas, tačiau žmonės ir miestas turi jausti, kad darytas poveikis, pripažįstamos klaidos ir dirbama keičiant situaciją, todėl įvairūs socialiai svarbūs projektai, kaip grunto valymas, ženklus prisidėjimas prie šeimoms svarbių objektų atsiradimo šiame mikrorajone, galėtų būti tie išeities taškai”, – rašo A. Petrošius.

21 Comments

  1. DM

    Gera zinia. Aciu. Klasco tai grini teslagalviai visa centra padengia tuom dulkiam kas turi busta sienos lubos viskas juoda, turiu buta pievu tako gatvei tai tragedija. Varyt lauk tokius krovinius arba turi buti kraunami i angarus kaip trasos, isvis geriau lai jiesko alternatyvos kitiems kroviniams. Arba norint kraut reikia deti jiems tokius mokescius del tarsos kad neapsimoketu jiems tai daryt…. Uzteks cia zaisti su tais oligarchais del pinigu pasiruose prisikti visa miesta ir nuodyti zmones patys gyvendami rajonuose savo rumiose.

    Reply
    • Vite

      Tikra tiesa. Gieda XXI amžiuje tokie dalykai dar vyksta.

  2. Saulė

    Juokas ima iš tokių petrošių ir mero. Kur tamystos buvote kai n metų uosto krova teršė miestą. tai liudijo aplinkos monitoringai. Gentviliokui primenu, kad nenukreiptų dėmesio nuo miškų. Lengva važiuoti ne savo statytais bėgiais.

    Reply
  3. Teisutis

    Apie ką kalbame, pradėkime veikti: Grigeo paskaičiuota bauda už taršą 48 mln. EUR, KLASCO už taršą paskaičiuokime panašiai, – pažiūrėsime, ką rinksis verslas, nuodyti lietuvius ir mokėti baudas, ar dirbti tvariai ir uždirbti pelnus? Deja Aplinkos apsaugos specialistai nieko negali, nes nemoka skaičiuoti. Klaipėdos universitetas įvertino miesto taršos mastus dulkėmis, bet KLASCO ne motai. Ką daro Aplinkos apsaugos tarnybos – jos vėl tik rašo ir komentuoja !!!!!
    O kiek taršalų yra nuplaunama į Kuršių marias?!

    Reply
  4. Omega

    Tai kiek galima apie tas dulkes rašyt kaip krovė taip krauna, Grubliauskas nieko nesugalvojo kaip pagerinti situaciją, tai tikėsimės iš Simono G. Tai bet paprastas būtų sprendimas jeigu to aukso neįsileistų iš vis į uostą nesupakuoto. Tai pirmykštė bendruomenė, nemąstanti. O kenčia žmonės.

    Reply
    • Ko tikitės iš Simono ?

      Neskaitėt teksto ? Džiūgauja visi kartu Gentvilas , Petrošius , Grubliauskas – krovos dulkės bus pietiniame uoste ! Nuo vienų gyventojų kitiems miestiečiams . Kongenialūs tie mūsų išrinktieji liberalūs ir konservatoriai seimo nariai 🙂 Mokykitės kisos kaip reikia problemas ” spręsti ” 🙂

  5. ?

    Kodėl nėra žinios iš Aplinkos ministerijos , kad liberalas ministras Gentvilas panašu ruošiasi atšaukti LIETUVOS miško išparceliavimo saugiklius , kuriuos buvo sudėję ” valstiečiai ” ? Švediški , daniški ” kirtėjai ” laukė ir pagaliau sulaukė valdžios Lietuvoje pasikeitimo ? Ministras liberalas , kuris būdamas seimo opozicijoje ” skaičiavo medžiotojus ir stumbrus ” , prieš rinkimus ” kovojo ” už Girulių draustinį , ims ir leis svetimų šalių verslaujantiems investuotojams (kiek jų 1-2 stambūs ) BE RIBOJIMŲ ” KIRSTI ” MIŠKUS ? Gal ponai agitavę pasirašyti apklausas , peticijas dėl Girulių ” kirtimo ” galėtų jas pateikti liberalui ministrui Gentvilui ? 🙂 Manipuliacijos , manipuliacijos …ir viskas dėl rinkimų ? Apgailėtini …

    Reply
    • Vanduo

      Miškai-dar ne paskutinis ir ne vienintelis Lietuvos gamtos turtas. Įdomu, kas valdo durpynus, žvyro,smėlio karjerus. O kur dar gėlas vanduo- jis bus ateityje labai paklausus. Iškirtus miškus, to vandens galim pritrūkti ir mes patys, bet ar kam tai svarbu?

  6. *****

    Mano nuomone visą ” kaltę ” versti tik vienam Vaitkui yra žemą ” kovotojai ” , nes jis dirbo su jau egzistuojančiomis ir seniai uoste įmonėmis . Čia jau tik rezultatas buvusių vadovų . Pažiūrėjau info Klasco įkurta 1991 m !!! Kiek pasikeitė valdžių mieste , valstybėje , uosto direkcijoje ? Ar tada taršos nebuvo ? 2009- 2012 uosto direkcijos generaliniu buvo liberalas E. Gentvilas . Miesto merai liberalūs Taraškevičius , Grubliauskas . Jaunasis S. Gentvilas buvo net mero Grubliausko patarėju , po to ” dirbo ” miestiečiams savivaldybės taryboje ? Valstybės valdanti dauguma 2008-2012 konservatoriai + liberalai , net Susisiekimo ministrą liberalą E.Masiulį į seimą ” išsiuntė ” pietinio raj . rinkėjai IR NORITE PASAKYTI , kad nei vienas iš šių liberalių ponų nežinojo kas kraunama ? Tada ko jie verti su ” nežinojimu ” ? Kodėl nieko nedarė ? Atėjo į uostą dirbti Vaitkus , ponai liberalūs taip pat dėl Klasco taršos nesijaudino ? Ir tik po to , kada Vaitkus tapo ” valstiečių ” kandidatu į miesto tarybą , kandidatu į merus prasidėjo Vaitkaus ” taršymas ” už viską uoste ? Ir ” taršo ” kas ? Tie patys liberalai su konservatoriais ? Dar centristai – tautininkai puteikistai ? Kiek metų Puteikis sėdėjo miesto taryboje , seime ? Jiems prasidėjo rinkimų ” kaltų ” paieškos maratonas …. tiko viskas ir ” blogas ” uostas ir ” blogas ” Vaitkus ir ” blogi ” valstiečiai … iškirs Girulius ( : …Dabar palaukime ką kalbės liberalas ministras Gentvilas dėl saugiklių atšaukimo ” miškui ” ….pasirodo ” blogi valstiečiai ” vieninteliai bandė saugoti Lietuvos miškus nuo ” ikejų ir kitų ” kirtėjų investuotojų . Ne žali , ne konservatoriai , ne liberalai , ne laisvi , ne socdemai ,ne darbiečiai , ne puteikiai …..

    Reply
  7. S. Gentvilui

    Klasco teritorijoje turėtų būti sekama ne tik oro tarša, bet ir stebimas akustinis triukšmas naktimis.

    Reply
    • Šiukšlių ir nuodų krovos darbų stebėjimas yra labai geras dalykas

      Klasco ir toliau kraus šiukšles bei nuodus viduryje miesto, o mes intensyviai tą krovą stebėsime. Ir kaip anksčiau niekas nesusiprato intensyviai stebėti?..

  8. Susirūpinusiems pietinės miesto dalies gyventojų dėmesiui

    Jeigu kroviniai būtų kraunami ties Malkų įlanka, tai iki miegamųjų rajonų yra 2-3 km atstumas, be to, nuo jūros vyraujantys Š vėjai pučia į kitą pusę. Dabar gi Klasco krovinius krauna pradedant 100 m nuo gyvenamųjų namų. Vėjas dulkes pučia tiesiai į miestą.

    Reply
  9. Teisutis

    Keisti daugiamečiai ginčai ir KLASCO kaltinimai. Ar KLASCO neturi vadovų? Kodėl neminimos jų personalijos ir jų asmeninė atsakomybė už klaipėdiečių nuodijimą. Prisiminkime, kas atvežė nuodus į Klaipėdą – generalinis direktorius A. Pauža, kas įrodinėjo, kad krova sterili, tiesiog sveikatos šaltinis Klaipėdiečiams – generalinis direktorius V. Štumbergas. Kaip šie asmenys yra vertinami?

    Reply
  10. Vidas

    Na pietinėje Klaipėdoje tikrai nėra daugiabučių už uosto tvoros. Tad atsipalaiduokite.

    Reply
  11. Baisu dėl Gentvilo grasinimų angeliukams

    Neatsitiktinai Klaipėdos valstybinės jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus akcentavo KLASCO kaip stabiliausiai pastaraisiais metais dirbančią uosto kompaniją.

    „Įdėmiai stebime kaip sekasi uosto kompanijoms, kaip pasitvirtina mūsų į uostą įdėtos investicijos. Matau KLASCO kompaniją ištisas paras per savo kabineto langą iš devintojo aukšto. Matau kiek atplaukė laivų, kiek pakrauta krovinių, pastatyti ir dirba naujieji kranai, naujai pastatyti sandėliai. Džiausiuosi KLASCO investicijomis ir jų gaunama grąža, o tuo pačiu šios kompanijos atnešama nauda Klaipėdos uostui ir valstybei“, – akcentavo A.Vaitkus.

    Reply
    • ....

      Liberalas Gentvilas anot jūsų ” grąsina ” pietinio rajono gyventojams . Prieš rinkimus taip rūpinosi Giruliais , net draustinio norėjo , o pietiniame žmonės negyvena ? Nebegaliu matyti nei liberalių , nei laisvų , nei žalių , nei centristų – tautininkų , nei konservatorių …. Visi ” kovoja ” už savo ” gatvę ” ir problemas stumia ant kitų miestiečių . Tik pietinio gyventojai sukilo ir ” užsuko ” grigėją , o ne į centrą ar kur kitur ” nukreipė ” ….Liberalas Gentvilas ir konservatorius Petrošius aiškiai parodė kiek svarbūs jiems pietinio rajono gyventojai . Apie laisvąjį Grubliauską net rašyti nesinori , lieka tik pečiais pagūžčioti – kas jį renka ?

  12. Audronė

    Aktyvieiji politikai ar žino, kad pietinėje (nuo Žvejų kultūros rūmų) ir pietrytinėje miesto dalyje jau daug metų nėra bibliotekos ir kodėl neprioritetis kultūros klausimas šioje miesto dalyje, o apie dviračių takus ar žino.

    Reply
  13. Audronė

    Kokio dydžio baudas ministras pažadėjo 200,00 eur; 300,00 eur ?

    Reply
  14. O kai tik Girskienėi permes dulkės

    Išskirus s.arvės pitinia. Rajone turėe ir dulkės…..

    Reply
  15. ......

    O pietinėje uosto dalyje miestiečių nėra ? Nieko sau kokie ” rūpestingi ” liberalieji Gentvilas , Grubliauskas ir konservatorius Petrošius ….

    Reply
    • iš pietinės

      Petrošiau,bent tu sveiko proto turėki,už tave balsavome,čia iš Grubliausko beviltiška ko tikėtis,gatvių platinimo dėl, mašinų parkavimo nesulaukiame,o žadėjo prieš rinkimus,dabar ne tik smarvės,bet ir dulkių paleis,O,Gentvile,dažniau ir pats pasivaikščiok po šį rajoną,gal susigėsi.FUI,KOKTU

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

S. Gentvilas: pastatų atnaujinimas skydais leistų gerokai pagreitinti renovaciją

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas mano, kad pastatų naujinimas mediniais skydais leistų pasiekti tikslą kasmet renovuoti tūkstantį daugiabučių. Anot jo, bandomiesiems ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Spyglys

Celofanas irgi dalyvavo Muzikinio teatro atidaryme*

Aišku, kad Spyglio nebuvo tarp tų ponų, kurie šeštadienio vakarą su pakvietimais dalyvavo po 150 eurų personai įvertintame rekonstruoto Klaipėdos ...
2024-04-21
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This