Dėl naujos gatvės – derybos su investuotojais

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybė su investuotojais, kurie prie Jono kalnelio statys gyvenamųjų ir komercinių pastatų kvartalą „Bastionų namai“, jau pradėjo derybas, kas ir kokią turi nutiesti Bastionų gatvę, suprojektuoti ir pastatyti naują tiltą per Dangę.

Iki 2030 metų turinti atsirasti naujoji Bastionų gatvė turėtų driektis per planuojamą kvartalą „Bastionų namai”. bastionunamai.lt nuotr.

Pirmadienį savivaldybėje vyko pasitarimas, kuriame aptartos būsimo susitarimo metmenys.

„Atvira Klaipėda“ jau ne kartą rašė, jog teritoriją tarp Gluosnių gatvės, Gluosnių skersgatvio, Danės upės ir Bastionų komplekso (Jono kalnelio) valdančią bendrovę „Verdispar Gluosniai“ pernai vasarą įsigijo kompanija „DIFF Invest“. Jos atstovai paskelbė architektūrinį konkursą ir išrinko nugalėtoją – projektą, kaip turėtų atrodyti prie Klaipėdos senamiesčio atsirasiantis naujas kvartalas. Šiuo metu tobulinami architektūrinio konkurso sprendiniai, rengiami priešprojektiniai pasiūlymai.

Kvartalo „Bastionų namai“ vystytojai šiemet vasarį Klaipėdos savivaldybei pateikė prašymą pakeisti teritorijos tarp Gluosnių gatvės, Gluosnių skersgatvio, Danės upės ir Bastionų komplekso detalųjį planą.

Jis buvo patvirtintas 2009 metais. Iki šiol galiojančiame šios teritorijos detaliajame plane numatyta, kad nutiesti naują Bastionų gatvę privalo teritorijos vystytojai.

„Projektas apima keturių eismo juostų gatvės atkarpą nuo sankirtos su Bangų gatve iki numatomo tilto per Danės upę bei atkarpą nuo tilto per Danės upę iki Danės gatvės. Statytojo įrengiamą (statomą) Bastionų gatvės dalį sudarytų atkarpa nuo Gluosnių-Bastionų gatvių sankirtos iki numatomo tilto per Danės upę. Iki bus įrengtas tiltas per Danės upę, dvi eismo juostos nuo Jono kalnelio pusės būtų skirtos parkavimui. Jeigu tilto plotis ateityje būtų mažesnis nei keturios eismo juostos, likusios eismo juosto dalys liktų parkavimui. Gatvės atkarpos įrengimo darbus statytojas planuoja užbaigti ne vėliau kaip per mėnesį nuo planuojamos teritorijos pilno išvystymo, tai yra paskutinio iš numatomų pastatyti statinių pripažinimo tinkamu naudoti dienos. Abiejose gatvės pusėse numatomi pėsčiųjų takai, gatvės ir pėsčiųjų zonos apšvietimas, apželdinimas, dviračių takas“, – rašoma iki šiol galiojančiuose detaliojo plano sprendiniuose.

Be to, šiame dokumente taip pat numatyta, jog statytojai turi suprojektuoti naują tiltą per Dangės upę, parengti Gluosnių gatvės ir Gluosnių skersgatvio rekonstrukcijos projektus.

Visi šie įsipareigojimai buvo „adresuoti“ Norvegijos kompanijai „Verdispar“, kuri dar 2007 metais ėmė planuoti greta Jono kalnelio esančios teritorijos išvystymą. Tačiau planus sužlugdė prasidėjusi ekonominė krizė.

„Panašu, kad nauji investuotojai jau bando nuleisti bures. Ir suprantama, kad šiuo metu jiems galiojantys įsipareigojimai nėra proporcingi. Todėl ir vyksta diskusija, kaip ir kiek juos reikėtų sumažinti. Be to, investuotojai turi pateikti savo pasiūlymus, kaip atrodys eismo schema patekti į planuojamą kvartalą. Akivaizdu, kad naujoji Bastionų gatvė būtent šiam kvartalui bus labai reikalinga. Todėl ir diskutuojame, kokia ji turėtų būti, kas turėtų ją nutiesti“, – po pirmadienį įvykusio pasitarimo su „Bastiono namų“ kvartalo vystytojais teigė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Jis tikino, jog  situacija pasikeitė ir todėl, kad nuo šių metų įsigaliojo Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymas. Juo remiantis, Klaipėdos savivaldybė jau yra nustačiusi tarifus, kiek investuotojai privalo sumokėti infrastruktūros mokesčio už savo vystomus objektus.

„Mes paskaičiuosime, kiek turės susimokėti šie vystytojai, nes viską lemia būsima kvadratūra. O tuomet sveiko proto ribose jau bus galima kalbėti apie kitus jų įsipareigojimus. Neturėtų būti taip, kad Klaipėdos savivaldybė vienam objektui padeda labai daug, o kitam – gerokai mažiau“, – teigė G. Neniškis.

Praėjusią savaitę patvirtintame Klaipėdos savivaldybės strateginiame plane iki 2030 metų numatyta „naują jungtį per Danę“ įrengti 2028-2030 metais. Preliminariai tai galėtų kainuoti apie 29 mln. eurų.

„Ši jungtis ir yra Bastionų gatvė bei naujas tiltas per Dangę. Tačiau dabar reikės galimybių studijos, projektinių sprendimų, pakeisti dokumentus. Galimybių studija reikalinga, nes reikia žinoti, kokio dydžio tilto ir gatvės reikia. Laukia labai daug procedūrų, tad dar 2-3 metus šioje srityje proveržio nebus“, – neslėpė G. Neniškis.  

Naujo Bastionų tilto techninis projektas buvo rengiamas nuo 2015 metų ir buvo beveik parengtas. Tačiau pernai nuspręsta sutartį su projektuotojais nutraukti ir šio projekto nebetęsti, nes projektuojamas tiltas buvo per didelis ir per brangus.

6 Comments

  1. Rytas

    Labai keistas kad naujas direktorius Neniškis viešai komentuoja kad , ” Galimybių studija reikalinga, nes reikia žinoti, kokio dydžio tilto ir gatvės reikia „. Išeitų, kad prieš tai buvęs direktorius Budinas tratijo mūsų pinigus be jokių studijų savo sapnų vedamas ?
    Manome visi šie klausimai jau seniai atsakyti ir suplanuoti visuose Klaipėdos miesto raidos ir teritorijų planavimo dokumentuose ir patvirtinti miesto Taryboje. Praeitos kadencijos politinė liberalų dauguma, net buvo įsirašiusi į savo programą tilto pastatymą , kaip darbą Nr.1., bet neįstengė užbaigti , kaip ir daugelio darbų, kuriuos dabartinė valdžia giliai užkasinėja , opozicijos pagalba . O opozicija turi aiškų tikslą, prieš sekančius rinkimus rėkti, kad ši kadencija nieko nepadarė, o jie atėję tai padarys. Na gal ir P A D A R Y S

    Reply
  2. Kai jau durnas

    tai jau visai. Ir dar viešai, duoda džiazo tas Neniškis. Prie miesto strategijų kaip pats sako tyli prie stalo „nesikiša” ir ką jau darysi, bet kai tik praveria savo šoferio nasrus ….Nuo metų pradžios galioja infrastruktūros mokesčio įstatymas – mokestis už pastatytą kiekvieną kvadratinį metrą. Tas įstatymas tam ir buvo sukurtas, kad baigtusi visokie savivaldybių galvų ” sveiki protai”. Taryba turėjo pasitvirtinti konkrečią ir aiškią tvarką, tos aiškios ir suprantamos tvarkos niekas nematė, o dabar direktorius vėl svaigsta apie kažkokį sveiką protą – „…sveiko proto ribose jau bus galima kalbėti apie kitus jų įsipareigojimus…”. Vilnius pvz. jei prašai statybos leidimo – tai už projekte numatyto bendro ploto kvadratinį metrą klok 10euriukų, už plytelių kvadratuką dar 5 euriukus ( nedideliam nameliui – 2000 euriukų atsegi savivaldybei oficialiai ir gauni stat. leidimą). Visi mažindami koreguoja projektuose kietų dangų plotus 🙂 . Pas mus kaip visada – projekto dar nėra, net pasiūlymai neviešinti, o jis jau „paskaičiuos” ir dar dadės unikalų klaipėdietišką ” sveiko proto ribose ” mokęstį. A kokios tos Ribos ir kiek ten jūsų su tom ribom? ir ar tik nedings ir šis investuotojas?

    Reply
  3. Rms

    Ar nebuvo stumiamas bastionu tilto projektas ir statyba vien del sio rajono? Gavo kas i kisene kad miesto saskaita tilta ir gatve padarytu? O pelna pasiims jau gerieji dedes. Tai jei to rajono nebutu, gal ir tilto miestui nereiketu? Gal geriau viadukus per gelezinkeli padarykime ponai?

    Reply
    • Rmsui

      Apie Bastionų tiltą Tarybinėje Klaipėdoje skaičiau gal kokiais 1983 metais, tai jūsų sąmokslo teorija perniek. O va kad jis jau galėjo stovėti, tai faktas. Dabar už jį, turbūt ir gerokai „kūdesnį”, mokėsime keturiskart brangiau.

  4. Anonimas

    Koreguojam detaliuosius planus pagal investuotojus? Kodel kitiem nebuvo pakoreguota? Vieni privalo vykdyti, kiti atleidziami nuo prievoliu. Dvigubi standartai. Ar nera korupcijos, privalo aiskintis STT.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Organizuoja piketą prieš „Bastionų namus“

Klaipėdos miestiečių draugija skelbia, jog šį ketvirtadienį, 8.15 val., prie Klaipėdos savivaldybės (Liepų g. 11) organizuos pilietinę akciją–piketą „Sutramdykime senamiesčio ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This