Jau projektuojamas „Memelio miesto“ verslo centras

Svarbu, Verslas

Pernai spalį „Memelio miesto“ verslo centro architektūrinį konkursą laimėję architektai jau paskelbė projektinius pasiūlymus.

12 konkurentų su projektu „Hanza“ įveikusios vilniečių bendrovės –  „AEXN“ ir „City projects“ – projektuoja 5-6 aukštų pastatą su požemine automobilių stovėjimo aikštele (antžeminės dalies plotas – 10 648 kv. m). 

Projektiniuose pasiūlymuose, kuriuos parengė projekto vadovė Marija Nemunienė ir architektai Tomas Grunskis bei Jūratė Kindurytė, rašoma, kad pastato pirmajame aukšte numatomos pagrindinės komercinės ir bendro naudojimo patalpos – pagrindinis holas, parduotuvės, kavinė ir restoranas. Antrojo aukšto funkciniu sprendiniu būtų užtikrinamas erdvės su amfiteatriniais laiptais ir sodu pasiekiamumas liftais.

Projektuojamo pastato apdailai numatoma rusvos spalvos molio keramika.

Pastato gretimybėse numatoma pratęsti buvusios alėjos traktą iki Naujosios Uosto gatvės ribos su dekoratyviniais želdiniais.

„Buvusių sodų (Memelio sodų) tema projekte vystoma formuojant reguliarų želdinių tinklą aplink projektuojamą pastatą išdėstytose viešosiose erdvėse. Pietvakarinėje projektuojamo pastato zonoje, sujungiant krantinės ir kvartalo viešąsias erdves, numatoma įeigos į administracinį pastatą aikštė (piazetta analogas) su apželdinimo elementais (sodo istorinio sluoksnio aktualizavimas), kurioje taip pat siūloma buvusio užstatymo ribų žymėjimo zona, išskiriant ją dangomis, dekoratyvinio apšvietimo ir gerbūvio elementais. Ties projektuojamo pastato pietvakariniu kraštu siūloma ilgoji (trapecinė aikštė) su sodo prototipiniais apželdinimo elementais, kurių dydis, kryptys ir pobūdis užtikrina laisvą judėjimą vidinių kvartalo viešųjų erdvių kryptimi. Projektuojamo pastato šiaurės vakarų dalyje, siekiant maksimaliai humanizuoti ir panaudoti įvažiavimo į požeminę automobilių aikštelę zoną, numatoma kurdonerinė lokali viešoji erdvė su minėtais sodo bei buvusios alėjos vietas aktualizuojančiais apželdinimo elementais. Šioje dalyje numatoma lokali visuomeninė erdvė su daugiafunkcinio panaudojimo galimybe, kurioje siūlomi mišrūs panaudojimo scenarijai – lokalūs pastato renginiai amfiteatre, rekreacija, restorano lauko zona ir pan. Įvažiavimo į požeminę automobilių stovėjimo aikštelę denginys (stogas) sprendžiamas kaip vizualinė alėjos tąsa, užtikrinanti vizualinius ryšius su aplinka ir tuo pačiu veikianti kaip lokali vieša erdvė”, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose. 

Iš viso numatoma įrenti 142 vietas automobiliams. 

Pasak „Memelio miesto” projektą vykdančios bendrovės „Stemma group” atstovo Nerijaus Tilindžio, statybų pradžios planai išlieka tokie patys – pirma kitų metų pusė. Planuojamų investicijų sumą tikimasi turėti liepą, ją kol kas sunku numatyti ne tik dėl tebęsitęsiančio projektavimo, bet prasidėjusio brangymečio statybų sektoriuje. 

Paklaustas, ar proceso nestabdo kaimynų – Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) pradėtos bylos su Klaipėdos savivaldybe ir Valstybine teritorijų planavimo ir statybos inspekcija dėl patvirtinto šios teritorijos detaliojo plano, N. Tilindis teigė, jog tai neturi jokios įtakos. 

„Mes viską esame padarę laikydamiesi teisės normų, čia yra bylos prieš institucijas, kurios organizavo planavimą, kontroliavo. Matyt, čia yra principiniai reikalai, o mes toliau dirbame savo darbą”, – sakė N. Tilindis. 

INFORMACIJA

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki liepos 2 d. adresu Naujoji Uosto g. 3, Klaipėdoje, darbo dienomis 8-17 val., tel. +37069871607 arba internetinėje svetainėje. 

Pasiūlymus galima teikti iki liepos 2 d. raštu UAB „Memelio miestas”, Liepų g. 4, Klaipėda, arba el. p. t.savukynas@cityprojects.lt

Viešas susirinkimas vyks liepos 5 d., 17 val., nuotoliniu būdu. Video transliacijos nuoroda: https://zoom.us/j/92156212344

ISTORIJA

XIX a. 8 deš. šioje vietoje buvusio muitinei priklausiusio sklypo šiaurės vakarinėje dalyje buvo įkurtas Uosto statybos dirbtuvių kompleksas. 1878 m. teritorija perduota Uosto statybos valdybai. Iki tol sklype stovėjusios vėjinės lentpjūvės buvo nugriautos. 1880 m. pagrindiniai uosto statybos darbai buvo baigti. Išilgai uosto teritorijos buvo nutiestas akmenimis grįstas kelias. Šalia jo stovėjo pašiūrės, sandėliai, netoli jų – sandėlių administratoriaus mūrinis gyvenamasis namas, sargo namelis.

Rytinėje statybos uosto dalyje – prie pat grįsto kelio (dab. Naujoji Uosto gatvė), stovėjo ankstesniojo nuomininko pastatytas gyvenamasis namas su didžiuliu sodu. Uostui perėmus teritoriją, jame įsikūrė uosto statybos inspektorius. Šalia stovėjusiame mediniame, buv. Moir įmonės administraciniame pastate įsikūrė statybos kontora.

Šis kompleksas kartu su uostu 1923 m. perduotas Lietuvos valstybės nuosavybėn. Uostas pradėtas remontuoti, valyti uostų baseinai, plaukimo vagos, stiprinti pakrančių įtvarai, molai. Šiuos darbus vykdė Darbų valdyba, kuriai priklausė dirbtuvės ir uosto statybos Darbų uostas. 1927 m. į pastatą prie Malkų gatvės iš Biržos gatvės persikėlė Uosto direkcija ir uosto valdyba.

Pokaryje šioje teritorijoje buvo įrengtos Klaipėdos jūrų prekybos uosto laivų remonto dirbtuvės. Nuo 1956 m. uosto įrengimų gamykla tapo Laivų remonto įmone Nr. 7. 1958 m. buvo pastatyti nauji gamybiniai korpusai ir įrengimai. Plečiant įmonę, dalis buvusių uosto dirbtuvių gamybinių statinių, sandėlių, senieji muitinės pastatai nugriauti.

1993 m. įmonė privatizuota, įkurta AB „Laivitė“.1 Teritorija iki šiol naudojama kaip pramoninė ir sandėliavimo teritorija, joje iki šiol yra išlikę 27 pastatai, iš kurių dauguma – gamybinės paskirties. Taip pat yra išlikusių XIX a. pab. – XX a. pirmosios pusės pastatų.

2006 m. „Laivitės“ pastatus įsigijo bendrovė „Memelio miestas“, puoselėjusi ambicingus planus čia pastatyti naują kvartalą. 2008-ųjų birželį Vyriausybės nutarimu ši teritorija buvo išbraukta iš uosto ir tapo miesto dalimi.

Tačiau „Memelio miesto“ planai taip ir netapo realybe, o jos turtą už 33 mln. litų (9,55 mln. eurų) 2013 m. įsigijo Švedijos finansų grupei SEB priklausanti Lietuvos nekilnojamojo turto valdymo bendrovė „Litectus“ (nuomos teises į po pastatais esančią žemę „Memelio miestas“ jau anksčiau buvo perleidęs SEB bankui).  „Stemma group” pastatus įsigijo 2018-ųjų pavasarį. 

6 Comments

  1. Asta

    Visi norime atidengtų ir prieinamų krantininių, o kaip suprasti tokio sukšcio pastatus panašiusį kareivines?

    Reply
  2. Anonimas

    Klaipėda parodys gyvybę 🙂

    Reply
  3. Z

    Oi laukiam laukiam kranų Memelio miesto teritorijoje. Dar ir buvusių kalėjimo rūmų tvarkybos darbai kitąmet turėtų pajudėti. Šita teritorija taps Klaipėdos perliuku, bjauriojo ančiuko virsmas gulbe.

    Reply
  4. +-

    Labas Rytas. Na pavadinčiau šios teritorijos Vystytoją ir Finansuotoją poną M. Gusiatiną Fundatoriumi. Nes suprantu , kad tai labai brangus, sudėtingas ir daugiau labdaros Miestui , o nei verslo projektas. Būtų gerai, kad Pono Martino komanda pasidalintų su Miestiečiais informacija, kiek visuomeninių objektų , Koplyčių, Bažnyčių statybų šis žmogus prafinansavo .
    O jei apie Verslo Centrą , tai Labai gražus objektas ir lai Memelio Miestą TELYDI SĖKMĖ .
    O jei dėl kaimynų , palinkėčiau Klasco kompanijai gyventi draugiškai , kaimyniškai ir atsiimti visus teismo ieškinius dėl šios Mietui labai svarbios teritorijos išvystymo…..

    Reply
  5. Arktis

    Laukiam kada atgims Memelio teritorija, tai būtų tikrai proveržis Klaipėdai. Džiugu, kad yra statoma požeminė automobilių stovėjimo aikštelė.

    Reply
  6. Gyventojas

    Na tai butu sioks toks Klaipedos proverzis

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

„Memelio mieste“ - medinio burinio laivyno angaras

Klaipėdoje duris atveria unikali, nors ir laikina, edukacinė erdvė – Lietuvos medinio burinio laivyno angaras. Ji veiks „Memelio miesto“ dalyje, ...
2024-03-06
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This