Paskelbė SGD laivo-saugyklos pirkimo konkursą

Verslas

Valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta“ (KN) paskelbė suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklos su išdujinimo įrenginiu (angl. FSRU) viešąjį pirkimą. Konkurso metu laukiama potencialių FSRU tiekėjų siūlymų, kurie bus lyginami su FSRU „Independence“ galimo išpirkimo (opciono) verte. Teigiama, jog bus pasirinktas ekonomiškai naudingiausias siūlymas, kaip tai numatyta SGD terminalo įstatyme.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Paraiškų konkursui bus laukiama mėnesį laiko.

2012 metais sudaryta FSRU nuomos, priežiūros ir valdymo sutartis su Norvegijos kapitalo bendrove „Hoegh LNG“ baigia galioti 2024 m. pabaigoje. Kokį laivą-saugyklą įsigyti, Lietuva turi nuspręsti iki 2022 m. gruodžio.

„Pasiūlymų reitingavimo modelis buvo kuriamas ypač atsakingai, pasitelkiant kompetentingus išorinius ekspertus. Nors laivo-saugyklos kaina yra svarbus kriterijus atrankos procese, galutinį sprendimą lems ir kitos svarbios dedamosios: siūlomo laivo amžius, dydis, išdujinimo pajėgumai, tikėtini veiklos kaštai, tai pat kiti svarbūs techniniai parametrai. Kitaip tariant, bendrovė vertins ne tik FSRU įsigijimo kainą, bet ir viso FSRU gyvavimo ciklo sąnaudas, technologinę ir rinkos atitiktį, taip užtikrinant būsimojo pasirinkimo ekonominį naudingumą ir pagrįstumą“, – pranešime cituojamas Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius.

„Mūsų tikslas ir toliau išlieka užtikrinti efektyvią terminalo veiklą bei geriausią kainą vartotojams. Terminalas, kaip svarbi regioninės gamtinių dujų rinkos dedamoji, įgaus dar didesnę reikšmę pradėjus veikti dujotiekiui tarp Lietuvos ir Lenkijos, įsiliedamas į kontinentinį gamtinių dujų tinklą“, – pranešime cituojamas ir energetikos ministras Dainius Kreivys.

Pasak D. Šilenskio, atlikus FSRU ir gamtinių dujų rinkų tyrimą, diskusijas su esamais ir potencialiais SGD terminalo naudotojais bei formalią prieškonkursinę konsultaciją dar kartą įsitikinta, kad artimiausiais dešimtmečiais Lietuvoje bei regione gamtinių dujų paklausa išliks stabili. Atitinkamai išliks ir SGD importo infrastruktūros poreikis.

„Orientacinis laivo-saugyklos dydis turėtų būti ne mažesnis nei 150 tūkst. kub. m (palyginti, dabartinis laivas-saugykla yra 170 tūkst. kub. m). SGD terminalo naudotojai tikisi, kad ir kiti laivo-saugyklos parametrai bus ne prastesni nei dabartinio FSRU „Independence“. Formuluojant reikalavimus būsimajam laivui-saugyklai buvo atsižvelgta tiek į terminalo naudotojų pastabas, tiek į globalios FSRU rinkos tendencijas. Tačiau taip pat svarbu suprasti, kad FSRU tiekėjų ratas yra pakankamai siauras, o rinka – nišinė dėl aukštų ir specifinių reikalavimų technologijai, jos lankstumui, efektyvumui ir patikimumui, todėl galimų alternatyvių pasiūlymų skaičius rinkoje gali būti pakankamai ribotas“, – pažymi KN vadovas.

2 Comments

  1. Turim

    saugyklą, o dujų kaina 50% pakilo? Ar pardavimas susijęs su tuo, kad Klp uostą žadama *padaryti” UAB-e? Kažkas nedoro vyksta, žmonės! Reik saugoti nuo ilgapirščių savo uostą, kuris yra valstybės (tai kam UAB?).

    Reply
  2. Parduot nx

    reikia ta visą SDT ir kuo greičiau. Užtenka kad pabrango dujos o dabar dar naują nesamone užkars nieko neitarinatiems žmonėms ant galvos? Nuo pat pradžiu tas projektas buvo nusikalstamas net tarptautiniu mastu o bet jam stabdyt niekas net piršto nepajudina. Dar gyva amerikietiška masiulinio roko gauja?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Siekiama, kad „Independence“ dirbtų daugiau Lietuvos jūrininkų

Seimo Jūrinių reikalų komisija ketvirtadienį vykusiame posėdyje domėjosi, kokios šiuo metu yra sudarytos ir jūriniame sektoriuje veikiančios vykdomosios valdžios komisijos. ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

„KN Energies“ - geresni veiklos rezultatai

Neaudituotais duomenimis, 2023 m. „KN Energies“ (KN) įmonių grupė gavo 83,5 mln. eurų pajamų arba 7,3 proc. daugiau nei atitinkamai ...
2024-02-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This