Klaipėdos garsinimui – naujas skyrius savivaldybėje

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybėje turėtų būti įkurtas naujas Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, kurio paskirtis būtų uostamiestį garsinti Lietuvoje ir užsienyje. Taip penktadienį vieno balso persvara nusprendė Klaipėdos miesto tarybos kolegija, svarsčiusi tris alternatyvas, kaip geriausiai įgyvendinti Klaipėdos miesto rinkodaros strategiją.

Klaipėdos miesto Rinkodaros strategijos šūkis ir komunikacijos kryptis.

Didelio palaikymo sulaukė Klaipėdos savivaldybės administracijos pasiūlyta alternatyva sujungti jai priklausančias viešąsias įstaigas – „Klaipėdos šventės“, „Klaipėda ID“ ir Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centrą. Motyvuota, kad šios trys įstaigos tiesiogiai dirba su miesto įvaizdžiu, jo vizualiniu apipavidalinimu, tad vienos agentūros sukūrimas leistų konsoliduoti sprendimų ir veiksmų susijusių su vizualiniu identitetu koordinavimą vienose rankose, efektyviau išnaudoti resursus. Minusas tik toks, kad sujungimas užtruktų, o kitais metais nebūtų galima planuoti veiksmų, nors jie yra būtini.

Trečioji pasiūlyta alternatyva buvo suburtą miesto rinkodaros komandą integruoti į viešąją įstaigą „Klaipėda ID“. Ši įstaiga jau įgyvendina pirmąjį Rinkodaros strategijos etapą, šiuo metu jau užsiima įvaizdinėmis Klaipėdos miesto kampanijomis, nukreiptomis į studentų ir talentų rinkodarą, verslų ir investuotojų pritraukimą. Tačiau minusu įvardyta tai, kad „Klaipėdai ID“ pridėjus naują funkciją galimi sutrikimai įgyvendinant kitas šios įstaigos funkcijas. Tokius nuogąstavimus išsakė ir „Klaipėda ID“ valdyba.

Tačiau nepaisant to, Klaipėdos savivaldybės administracija politikams rekomendavo rinktis būtent trečiąją alternatyvą,  nė vienas politikas už ją nebalsavo. Šeši kolegijos nariai balsavo už tai, jog Klaipėdos savivaldybėje būtų įkurtas naujas Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, penki pasisakė už trijų viešųjų įstaigų sujungimą ir tai, kad naujoji agentūra įgyvendintų miesto Rinkodaros strategiją.

„Aš būčiau linkęs eiti pirmosios alternatyvos keliu. Taip, tai yra iššūkiai, laikas, emocinių nuostolių tikimybė, bet nebijočiau tokio drąsaus žingsnio koncentruojant visą potencialą ir siekiant didžiausios sinergijos. Bet kuriuo atveju Klaipėdos savivaldybės administracija  neprarastų koordinacinių svertų, juk įstaiga neveiktų autonomiškai. Kiekvienas variantas turi minusų ir pliusų, tad galutinai apsisprendžiant reikia rasti balansą tarp teigiamybių ir rizikų“, – savo nuomonę išsakė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.  

„Bent iš pirmo žvilgsnio, antroji alternatyva atrodo įprastinė. Tokį skyrių tikrai reikėtų įkurti ir tai daryti greitai, nes poreikis akivaizdus“, – antrąją alternatyvą palaikė kolegijos narys Arvydas Vaitkus.

Pabrėžta, kad tiek Vilniaus, tiek Kauno savivaldybėse tokie skyriai veikia, tačiau sykiu miestuose dirba ir agentūros, kuruojančios rinkodaros sritį – „Vilnius Go“ ir „Kaunas In“.

„Dabar pritarėme dar vieno skyriaus steigimui Klaipėdos savivaldybėje. Nekalbame apie koordinavimą, tai etatų didinimas ir taip toliau“, – jau priimtą kolegijos sprendimą kritikavo jos narys Saulius Budinas, palaikęs pirmąjį variantą.

V. Grubliauskas pabrėžė, kad politikai turėtų būti nuoseklūs ir tie, kurie pasisakė už naujo skyriaus savivaldybėje sukūrimą, tokios pačios pozicijos laikytis, kai atitinkami sprendimo projektai bus pateikti miesto tarybai

2018 metų balandį miesto taryba patvirtino Klaipėdos ekonominės plėtros strategiją (Mėlynojo proveržio strategiją) ir įgyvendinimo veiksmų planui iki 2030 metų. Jame ir numatyta priemonė „Įkurti miesto prekės ženklo platformą, kuri būtų atsakinga už miesto prekės ženklo sukūrimą, miesto pristatymo medžiagos kuravimą“.

Todėl 2019 metų spalį Klaipėdos savivaldybės Ekonominės plėtros grupė įvykdė Klaipėdos miesto pozicionavimo strategijos sesijų organizavimo ir rinkodaros priemonių parengimo paslaugų mažos vertės pirkimą ir su bendrove „Synthesis Consulting Group“ buvo pasirašyta beveik 12 tūkst. eurų vertės sutartis.

Tų pačių metų gruodį  buvo parengta Klaipėdos miesto pozicionavimo strategija „Daugiau erdvės“ ir rinkodaros veiksmų planas. Jai pritarė ir Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas.

Tačiau 2020 metais keičiantis „Klaipėda ID“ vadovams Rinkodaros strategija nebuvo pradėta įgyvendinti, o pagrindinį strategijos šūkį „Daugiau erdvės“ pradėjo naudoti LRT.

Todėl pernai spalį Rinkodaros taryba nusprendė, kad reikia kurti naują šūkį ir atnaujinti Rinkodaros strategiją. Vėl buvo perkama paslauga dėl Rinkodaros strategijos atnaujinimo ir šiemet sausį Rinkodaros tarybai jau buvo pristatyta atnaujinta miesto Rinkodaros strategija su nauju šūkiu „Judantis miestas“. Jai Rinkodaros taryba pritarė.

Dabar vyksta pirkimas Rinkodaros strategijos pirmajam įgyvendinimo etapui – gyventojų įtraukimui, naujo identiteto sukūrimui. Paslaugos teikėjas turės sukurti miestiečių įtraukimo platformą nuomonėms surinkti, organizuoti ekspertų įtraukimo sesijas/dirbtuves, sukurti Klaipėdos miesto logotipą ir jį lydintį vizualinio identiteto vadovą bei sukurti skaitmeninio įrankio, leidžiančio pavieniams žmonėms bei organizacijoms lengvai susikurti savo asmeninius grafinius ženklus reprezentuojančius Klaipėdą bei jų asmenybes ar verslus, prototipą. Planuojama, kad produktas bus sukurtas 2022 m. vasarį.

Po to iškart reikia imtis tolimesnių Rinkodaros strategijos įgyvendinimo etapų, todėl Klaipėdos savivaldybės administracija ir kreipėsi į miesto tarybos kolegiją pasiklausti, kam pavesti imtis strategijos, kaip garsinti Klaipėdą.

Be to, siūloma Klaipėdos savivaldybės strateginiame veiklos plane 2022-2024 metams formuoti naują priemonę ir taip suplanuoti rinkodaros strategijos įgyvendinimui reikalingas lėšas. Kitais metais preliminarus lėšų poreikis strategijos įgyvendinimui yra 345 tūkst. eurų.

„Vizualinis identitetas reikalingas didinti miesto pasiekiamumą ir žinomumą. Klaipėda yra trečias miestas, o jei norime kilti aukščiau, lygintis su Vilniumi, Kaunu, Palanga ar Neringa,  turime ir resursų skirti daugiau“, – pabrėžė įstaigos „Klaipėda ID“ rinkodaros projektų vadovas.

Jis tvirtino, kad paviršutiniškai skaičiuojant, šiemet Klaipėdos savivaldybė skyrė daugiau nei 800 tūkst. eurų įvairioms viešinimo priemonėms, tačiau šios išlaidos esą nekuria pridėtinės vertės, nes nėra vieningos krypties. Ji ir nubrėžta Rinkodaros strategijoje, kuri turi būti įgyvendinta.

8 Comments

  1. Anonimas

    Nė vienas meras tiek nenuvarė miesto, kaip dabartinis.Nė prie vieno mero neprisiveisė tiek valdžiagyvių, kiek prie dabartinio…

    Reply
  2. Kaip visada

    Tikriausiai kažkurio kolegijos nario giminaičiams darbo vietų reikėjo, tai ir sukurs visą skyrių.

    Reply
  3. Nuomonė

    Klaipėdos vizitinė kortelė – smarvė, dulkės ir triukšmas. Siūlyčiau šia tema sukurti atitinkamą logotipą.

    Reply
  4. Viską menantis

    Sukurkit naują logotipą,įsteikite naują valdybą arba departamentą priimkite į darbą dar kelis šimtus propagandistų , ir svarbiausia, pasiskolinkit dar keliasdešimt milijonų ateinantiems metams, ir nepamirškite naujų festivalių.Ir išraukite su šaknimis iš kai kurių tarybos narių galvų tokius svaičiojimus kaip miesto tvarkymas, kova su tarša ar nemokamas viešasis transportas

    Reply
  5. Nuomonė

    Klaipėdos ID, Klaipėdos TIC, Klaipėdos Jazz, Klaipėdos šventės. Dabar dar ir naujas skyrius savivaldybėje. Beveik kaip prišikta (atsiprašau už išsireiškimą) draugelių ir/ar giminių kontorėlių .

    Reply
  6. Na

    Tik geri darbai garsina Klaipėdą. Kai nėra darbų, tada į darbą stoja propaganda.

    Reply
  7. Simona

    Nebūtinai kurti savivaldybėje skyrių. Čia savivaldybės administracijos siūlymas. Kolegija pritarė tik krypčiai, kad atsakinga už miesto rinkodarą yra savivaldybės administracija. O kaip ji vykdys šią funkciją, priklausys kokius tarybos sprendimus pateiks.

    Reply
  8. Gyventojas

    Garsink negarsines, bet Klaipeda liko provincijos miestelis, su kasmet mazesniu gyventoju skaiciumi, net Siauliuose prieaugis gyventoju, geda tokiai valdziai, taip nuvarius miesta!!!

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Sveikata

Pradės projektuoti poliklinikos rekonstrukciją

Uostamiesčio savivaldybė skelbia, kad netrukus bus pradėtas rengti Klaipėdos miesto poliklinikos kapitalinio remonto techninis projektas. Miesto savivaldybė jau baigė konkursines ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Nuomonės

Metai prie Klaipėdos valdžios šturvalo: sėkmės ir nesėkmės

Sėkme reikėtų vadinti pastangas darbuotis atnaujinant daugiabučių namų kiemus, ugdymo įstaigas ir jų aplinką – dėmesio anksčiau tam tikrai stokota. ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This