Žalią kryptį pasirinkusi Uosto direkcija pirks dyzelinį laivą

Svarbu, Uostas ir jūra

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė atliekų surinkimo laivo statybos techninių specifikacijų projektą ir laukia pastabų bei pasiūlymų. Pasak paskelbtos dokumentacijos, laivas turi būti suprojektuotas ir pastatytas kaip lijalinių vandenų, nuotekų, šlamo ir šiukšlių surinkimo, transportavimo bei „atidavimo” laivas. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Numatoma, kad laivas turi būti varomas kintamų apsukų dyzelinio variklio, kuris suks „fiksuoto žingsnio” sraigtą. Dyzelinių degalų talpos – 8–10 kub. m. Jūriniai dyzeliniai degalai turi atitikti ISO 8217:2012 (E) arba lygiavertį standartą.

„Atliekos ir šiukšlės bus surenkamos iš atplaukusių į Klaipėdos uostą laivų, transportuojamos ir atiduodamos į kranto valymo įrenginius. Laivas dirbs Klaipėdos uoste ir jo prieigose 24/7. Laivas turi būti nuo 400 iki 500 m3 krovininės talpos, laive turi būti sumontuota lijalinių vandenų valymo įranga, – apibrėžta techninėje specifikacijoje. – Siekiant padidinti manevringumą, laive turi būti sumontuotas vienas laivapriekio pavairavimo įrenginys. Laivapriekyje turi būti sumontuotas teleskopinis kranas, skirtas žarnų, šiukšlių konteinerių, 20 pėdų ISO konteineriui ar ritėms su boninėmis užtvaromis kelti”.

Planuojamo statyti laivo apimtys: didžiausias ilgis – 30-40 metrų, plotis – 7-10 metrų, maksimali grimzlė – neribojama, borto aukštis – 1-3 metrai. Laivas turi būti suprojektuotas ir pastatytas taip, kad pasiektų ne mažesnį nei 10 mazgų bandomąjį greitį, esant maksimaliai grimzlei, eigos varikliui veikiant maksimalia leistina nuolatine apkrova (MCR).

Laivo įgulą sudarytų trys žmonės (kapitonas, mechanikas, jūreivis – motoristas). 

Numatoma, kad laive turi būti sumontuota kranto jungtis, skirta prisijungti prie el. energijos nuo kranto.

Baigiantis gruodžiui direkcija paskelbė Žaliosios krypties koncepciją.

„Turėdami aiškią kryptį, telkiame jėgas ir darbą, kad Klaipėdos uostas būtų kuo draugiškesnis aplinkai. Mūsų siekis yra, kad iškėlę galvą galėtume būti vienoje gretoje su pažangiausiais ir darniausiais uostais, tad kryptingai einame kartu su visu pasauliu. Parengta Žaliojo uosto koncepcija bus tarsi katalizatorius, leidžiantis įgyvendinti svarbius projektus“, – teigė tuomet Algis Latakas, Uosto direkcijos generalinis direktorius.

Parengti „žaliojo uosto” koncepciją direkcijai kainavo keliasdešimt tūkstančių eurų. Kiek preliminariai gali kainuoti dyzelinio laivo statyba, neskelbiama.

10 Comments

  1. ZALIAS tik DOLIARAS

    TAI jau atuominis kuras tapo zaliu ir dujos jau zalios, anglys taip pat bus zalios, kaip zalios malkos, o musu valdzios sprendimai zali ar durni?

    Reply
  2. Prastas pasirinkimas liberalusis Šulcas

    Liko laukti straipsnių kokiu kuru varomi kruiziniai laivai , kurių taip laukiame ?

    Reply
    • ....

      ir keltai .

  3. GintarasR

    Žalias antausis SGD klasteriui 🙂

    Reply
    • Ne

      Antausis liberaliai Šimonytės vyriausybei . Liberalui Aplinkos ministrui Gentvilui ir laisvam Susisiekimo ministrui . ” Uostas ” vis dar valstybės valdoma įmonė , matyt valdančiuosius tenkina laivas .

    • GintarasR

      DJ gerbiamas “Ne”, jūsų išvardintiems subjektams patenkinti pagal Žaliojo uosto koncepciją KVJUD yra numačius vieno elektromobilio įsigijimą. Vieną jau turi, tai įgyvendinus Žalią – bus du.

    • Ne :)

      Aš tą ir rašau . Šimonytės vyriausybei su liberaliais ministrais viskas su ” žaliu ” yra OK 🙂

  4. O liberalusis Šulcas

    norėtų , kad ” atliekos ir šiukšlės ” būtų pilamos į jūrą ar marias , kol pradės gaminti ” elektra varomus ” laivus ? Kokia sensacija …To ir tikėjausi ir liberalo .

    Reply
    • Dujininkas

      Būtent, o SGD terminalas kam pas mus? SGD varomi laivai negaminami? Žalioji Susisiekimo ministerija tsakant. Smiltynės perkėlos naujasis grožis juk irgi dyzelinis

  5. KLAUSIMĖLIS UOSTO DIREKCIJAI

    Nuo kada dyzeliniai varikliai patapo ŽALIUOJU KURSU? Kame ŽALUMAS?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Planuojami ir mobilieji vandenilio pilstymo punktai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą dėl viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdos mieste. Sunkiasvoriam ir lengvajam transportui skirti ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Margutis milžinas - jau ant šiaurinio molo

Praėjusiais metais klaipėdiečius ir miesto svečius nustebinęs margutis milžinas vėl užridentas ant šiaurinio molo Melnragėje. Trijų metrų aukščio ir pusantro ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Paminėjo Žemės dieną

Tęsiama tradicija pavasario lygiadienį paminėti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje suburiant gausias uostamiesčio moksleivių gretas. Šįkart jaunimo gamtosauginis forumas kviečia ...
2024-03-20
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This