Tarp Lietuvos ir Švedijos pradėjo plaukioti didžiausias DFDS keleivinis–krovininis keltas

Uostas ir jūra

Sekmadienį į savo pirmąjį reisą išplaukė naujutėlis didžiausias keltų operatoriaus DFDS krovininis–keleivinis keltas „Aura Seaways”. Keltas plukdys keleivius ir krovinius maršrutu tarp Klaipėdos ir Švedijos Karlshamno.

„Aura Seaways” yra pirmasis keleivinio laivo sertifikatą turintis DFDS pastatytas keltas nuo 1982 metų. Pagaliau galėsime pasiūlyti savo klientams didesnius pajėgumus, komfortiškesnes ir kokybiškesnes keliones keleiviams bei vilkikų vairuotojams, daugiau paslaugų ir modernias erdves – tai leis užtikrinti dar geresnę kelionių patirtį. Naujasis keltas geriau atliepia ir mūsų tvarumo ambicijas – iki 2030 metų 45 proc. sumažinti CO2 emisiją. „Aura Seaways” atitinka EEDI (energijos efektyvumo projektavimo indeksas) standartus. Kelto CO2 emisija vienai perkeliamai puspriekabei bus 20 proc. mažesnė nei dabartinių mūsų keltų“, – pranešime cituojamas DFDS viceprezidentas ir Baltijos regiono vadovas Anders Refsgaard.

„Tokio dydžio kelto Klaipėdoje dar neturėjome. Kalbant apie krovininę talpą, šiuo metu Baltijos jūroje jis, ko gero, didžiausias ro-pax tipo
laivas, galintis plukdyti 4,5 km ilgio automobilių eilę. Jo galinės rampos, per kurias įvažiuoja automobiliai, krovinių denių, keleivių viešosios
erdvės atrodo įspūdingai“, – sako Jonas Nazarovas, AB DFDS Seaways vykdantysis direktorius.

Kelto kelionė iš laivų statyklos Kinijoje iki Klaipėdos truko 28 dienas. Įveikęs daugiau nei 11 000 jūrmylių „Aura Seaways” sausio 17-osios naktį prisišvartavo Klaipėdoje. Dar savaitę užtruko paruošiamieji darbai ir Lietuvos bei Danijos jūrinių administracijų inspekcija.

„Aura Seaways” kapitonas, ilgametis DFDS darbuotojas, Vytautas Valteras teigia, kad plaukimas iš Kinijos į Lietuvą buvo labai jaudinantis, kadangi tokia ilga kelionė keltu nėra įprastas dalykas.

„Adeno įlanka, Sueco kanalas, Malakos sąsiauris – yra vietos, kurios jaudina kiekvieną jūrininką. Apskritai kelionė buvo sklandi, o nedideli techniniai nesklandumai yra tai, ko galima tikėtis, ypač kai laivas ką tik iš laivų statyklos”, – teigia kapitonas.

Išplaukęs iš Kinijos, keltas turėjo daryti 120 jūrmylių lankstą, kad išvengtų ten siautėjusio taifūno. Pakeliui link Sueco kanalo, palei Somalio krantus, „Aura Seaways” plaukė su ginkluota apsauga, kad apsisaugotų nuo teroristų ir piratų atakų. Tuo metu laive galiojo specialus saugumo režimas, kurio metu buvo laikomasi sugriežtintų procedūrų.

„Vairuotojų patogumui kelte įrengta atskira maitinimosi ir poilsio zona. Taigi, tikiuosi, kad tiek vairuotojai, tiek keleiviai teigiamai įvertins naujojo laivo teikiamus patogumus“, – sako J. Nazarovas.

Vairuotojų savitarnos restoranas.

Keliaujantys „Aura Seaways” jame ras tris restoranus, tris barus, parduotuvę, vaikų žaidimo kambarį, erdvias viešąsias zonas.

Naujasis keltas neturi sėdimų vietų salono – visi keleiviai keliaus dvivietėse arba keturvietėse kajutėse.

Pirmuoju savo reisu „Aura Seaways” į Karlshamną išplukdė daugiau nei 3000 linijinių krovinio metrų ir 330 keleivių įskaitant ir vilkikų vairuotojus, kuriuos aptarnauja 49 lietuviškos įgulos nariai.

Keltas tarp Švedijos iš Lietuvos plaukios kasdieną. Išvykęs vakare, po 11 valandų kelionės paskirties uostą pasieks ryte.

Techniniai laivo duomenys

Statybos metai: 2021
Laivo ilgis: 230 m
Laivo plotis: 32 m
Krovinių talpa: 4500 linijinių metrų
Keleivių talpa: 600
Dedveitas: 12750 t.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Transportas

Dėl „furų" sutramdymo - kritikos rimbai Uosto direkcijai

Bendrovės „DFDS Seaways” prašymas leisti trims elektriniams vilkikams važiuoti pirmyn ir atgal Minijos gatve, tarp Baltijos pr. ir Kalnupės gatvės, ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

„World Travel Awards“ apdovanojimuose – DFDS pergalė

Vienas didžiausių Europoje keltų operatorių DFDS, iš Klaipėdos jūrų uosto plaukiojantis trimis maršrutais, prestižiniuose „World Travel Awards“ apdovanojimuose pelnė rekordinį ...
2023-11-15
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Ilgametis kapitonas: kelionės jūrų keltais tapo kokybiškesnės ir saugesnės

Lietuvą ir Vokietiją jungiantis maršrutas Klaipėda-Kylis yra vienus didžiausių keleivių bei krovinių srautų generuojančių keltų linijų mūsų šalyje. Šis jūros ...
2023-10-31
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This