Ar mums nuoširdžiai rūpi Klaipėdos ekologinė ateitis?

Politikų tribūna

Arvydas Vaitkus, Klaipėdos miesto tarybos narys
2022-04-25

Komentarų: 6

Jokiame mieste niekada nebus tvarkos, jei jame nevyks dialogas tarp miesto gyventojų, savivaldos ir vietoje veikiančio verslo. Savivaldos institucija, mano nuomone, turi būti ta jungiamoji grandis, kuri privalo įsigilinti į kiekvienos miesto socialinės grupės problemas, susirinkti visą objektyvią informaciją ir tik tuomet priimti tinkamus sprendimus, kad problemos būtų realiai ir efektyviai išspręstos.

Tik objektyvi informacija leis aprėpti visą miesto ekologinių problemų žemėlapį, kuriame aiškiai pasimatytų, kad tokia pat didelė atsakomybė už miesto ekologines problemas tenka ne tik verslui, bet ir už miesto tvarką atsakingoms savivaldos institucijoms, Aplinkos ministerijai ir ne vienerius metus Klaipėdos savivaldybės administracijoje dirbantiems specialistams. Martyno Vainoriaus nuotr.

Šią savaitę pirmą kartą Klaipėdos istorijoje atsakomybę dėl specialistams priskirtino sprendimo Savivaldybės administracija permetė miesto Tarybai, kuriai teko priimti galutinį sprendimą dėl poveikio aplinkai vienai iš uosto įmonių – Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai („Klasco”). Sprendimą, kurio matomai neišdrįso anksčiau ir akivaizdu, kad neišdrįsta dabar priimti pagal jai įstatymu priskirtas funkcijas ir kompetenciją Savivaldybės administracija bei Aplinkos ministerija ir jai pavaldžios tarnybos.

Tarybai „ranka nesudrebėjo“ ir visos frakcijos priėmė sprendimą nepritarti „Klasco” planuojamai ūkinės veiklos galimybei. Tiesa, Taryboje ne vienas politikas stebėjosi, kad kompanijos atstovai tiesiogiai dalyvavo tik galutinio sprendimo priėmimo metu Tarybos posėdyje, praleidžiant galimybę diskutuoti ir paaiškinti aplinkybes komitetuose.

Kiekvienas žingsnis tikslo link yra gerai, tačiau Klaipėdos ekologinės problemos visada buvo labai reikšmingos, todėl diskusijos ir konkretūs
veiksmai ekologijos tema turi būti platesni nei buvo šiandien. Nevalia palikti jokių spragų apeiti įvairius aplinkosauginius reikalavimus ne tik vietos verslo, bet kaip nebūtų gaila ir miesto Savivaldybei priklausančiose įmonėse ir priskirtose veiklos sferose, ko ilgamečiai miesto politikai vengė, siekdami labiau žvelgti į kito kiemą, nematant to, kas yra po pačių kojomis.

Pastaruoju metu aktyvios visuomenės dėka buvo atskleista ne tik AB „Grigeo Klaipėda“ daroma žala aplinkai, bet į dienos šviesą buvo ištrauktas ir Savivaldybei priklausančiose įmonėse AB „Klaipėdos vanduo“ esamas smarvių „buketas“ ar AB „Klaipėdos energija“ į aplinką išmetamų emisijų kiekiai.

Tik objektyvi informacija leis aprėpti visą miesto ekologinių problemų žemėlapį, kuriame aiškiai pasimatytų, kad tokia pat didelė atsakomybė už miesto ekologines problemas tenka ne tik verslui, bet ir už miesto tvarką atsakingoms savivaldos institucijoms, Aplinkos ministerijai ir ne vienerius metus Klaipėdos savivaldybės administracijoje dirbantiems specialistams.

Vienas iš pavyzdžių – per pastaruosius metus Susisiekimo ministerijos ir Aplinkos ministerijos, mano nuomone, besitęsiantis abejingumas, siekiant parengti tinkamą uosto infrastruktūrą teritorijose, nutolusiose nuo miesto senamiesčio ir gyvenamųjų rajonų, taip išvengiant tiesioginio poveikio gyventojams.

Kartu su Savivaldybės administracijos vadovais asmeniškai teko rengti projektą, kuriuo buvo siūloma nevažiuoti krovininiais geležinkelio sąstatais per visą Klaipėdos miestą ir miesto centre palikti tik keleivinę stotį. Šis projektas dar 2020 m. vasarą buvo beveik vienbalsiai priimtas miesto Taryboje ir pateiktas Vyriausybės institucijoms, tačiau iki šiol dūla ministerijos stalčiuose. O pasiūlytas sprendimas gi ženkliai pagerintų situaciją ne tik didžiausių ekologinių problemų turinčiame Vitės kvartale, apie ką kalbėjome pirmadienį miesto Tarybos posėdyje, bet ir visame uostamiestyje, įvažiavimuose į miestą Tilžės gatvėje ir Rimkų sankryžoje.

Paradoksalu, kad po metų mano parengtą paraginimą Vyriausybei operatyviau reaguoti į pateiktą projektą ir pagaliau imtis konkrečių veiksmų, iki šiol nekreipiamas tinkamas dėmesys.

Taip pat dar nuo 2013-ųjų siūliau miesto vadovams išbraukti iš miesto bendrojo plano Savivaldybės siekį Švyturio gatvę paversti tranzitine
gatve. Kiek reikia būti bejausmiu, kad sugalvoti tarp aukštos „Klasco” tvoros ir visiškai šalia esančių gyvenamųjų namų paleisti automobilių srautus? Nuo pasiūlymo iki dabar dirba jau trečia Savivaldybės administracijos vadovybė, tačiau praeitais metais priimtas miesto bendrasis planas kažkodėl liko su ta pačia grėsminga perspektyva visam Vitės kvartalui. Dar daugiau – naujajame miesto bendrajame plane liko dar 2011 metais miesto valdžios priimtas ir didelio nepasitenkinimo visuomenėje sulaukęs sprendimas iškapoti Girulių mišką skersai ir išilgai dėl nieko nesprendžiančio geležinkelio aplinkkelio ir Labrenciškių gatvės tęsinio iki Antrosios Melnragės.

Nebesinori kartotis ir apie jau ne kartą viešai išsakytas gatvių taršos ir valymo problemas, kurios ypatingai kenkia mūsų miesto gyventojų sveikatai ir gyvenimo kokybei. Kietųjų dalelių surinkimo mašinos, kurios pagaliau buvo įsigytos priimant sprendimą šioje Tarybos kadencijoje, yra svarbus žingsnis mažinti didžiausią taršą mieste, tačiau akivaizdu, kad jis – nepakankamas.

„Žmogus kartais yra kaip vabalas ant Šv. Onos bažnyčios fasado. Jis mato tik plytas ir sujungimus, bet nesuvokia visumos“, – kažkada pasakė Lietuvos intelektualas Justinas Mikutis. Todėl matant tik vieną ar kitą problemą ir nenorint spręsti visų problemų, ekologinė situacija mieste iš esmės liks nepakitus. Situacija turi būti vertinama ne iš politinės, o iš realiais faktais paremtos perspektyvos su aiškiu bendru veiksmų planu. Tik taip galėsime tinkamai išspręsti didelę dalį ekologinių problemų mūsų mieste ir gyvensime jame sveikiau.

6 Comments

  1. Vitės kvartalo gyventojas

    Vaitkau, eik velniop! Mums ant tavo nuomonės nusispjaut.

    Reply
  2. Pavydas?

    Dabrtinėje sav. Taryboje, turbūt, yra vienintelis protingas, solidus narys. Tai A.Vaitkus. Nereikia ir nepadoru be reikalo ‘kabinėtis” prie gerų , reikalingų miestui viešų straipsnių, pasisakymų.Klausimai pakankamai sudėtingi, daugelį metų buvo nesprendžiami, tiksliau, neatsirado tokio sav. Tarybos nario kuris imtųsi tokių klausimų.
    A.Vaitkus tai daro. Puiku. O visiems pavyduoliams, konfliktų ieškotojams tai būtų galima ir tai pasakyti, kad miesto meru tapti tinkamiausias ir yra A.Vaitkus….

    Reply
  3. A. Vaitkus yra genialus!

    Vakar A. Vaitkus miesto tarybos posėdyje kažkodėl ėmė ir nepritarė KLASCO planams didinti birių krovinių ir geležies laužo krovai bei sandėliavimui viduryje miesto. Kaip absoliuti dauguma miesto tarybos narių. O šis A. Vaitkaus rašinėlis yra apie ką? Kad vakar A. Vaitkus suklydo ir kad jau atsiprašo KLASCO?
    Kad artėja 2023 m. savivaldos rinkimai ir kad labai norisi patapti meru?

    Reply
  4. xy

    jei gerai įsigilintumėte, pamatytumėte, kad tokį sprendimą galėjo priimti TIK Taryba. Ir šį kartą – labai ačiū jai 🙂

    Reply
  5. Auditorius

    A.Vaitkus pasakoja kaip turi veikti savivalda ir bla bla bla, tačiau kai pats buvo uostos direkcijos generolas kaip mantra kartojo, man turi būti pateiktas tik vienas sprendimas, o dabar matai reikia įsigilinti, reikia surinkti visą objektyvią informaciją (kas iš tikrųjų neįmanoma padaryti) ir tik tada primti tinkamus sprendimus (jau nebe viena).

    Reply
  6. Arvydai Vaitkau

    o Jums viename mieste dvi konstitucijos tinka? -du bendrieji planai ? Tai gal inicijuokite , pvz. frakcijos vardu ar naujos partijos, to „aukštesnio” lygmens panaikinimą ir tada visi „lygūs ir teisingi” kurkime padorų miestą? Vienodai ir teisingai suvokdami, kaip rašote , visumą. Ar ši „dievo dovana” tik generaliniams ir su paveldėjimo teise?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Sveikata

Pradės projektuoti poliklinikos rekonstrukciją

Uostamiesčio savivaldybė skelbia, kad netrukus bus pradėtas rengti Klaipėdos miesto poliklinikos kapitalinio remonto techninis projektas. Miesto savivaldybė jau baigė konkursines ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This