„Klasco” nepavyko išsireikalauti leidimo krauti geležies rūdą

Svarbu, Uostas ir jūra

Pirmos instancijos teismas nusprendė, kad AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) reiškia nepagrįstas pretenzijas dėl Aplinkos apsaugos agentūros (AAA), kuri turi vertinti geležies rūdos krovos poveikio aplinkai mažinimo planą, veiksmų.

Mato Mačiulskio nuotr.

„Klasco” dar pernai spalį elektroniniu laišku AAA nusiuntė geležies rūdos poveikio aplinkos oro kokybei mažinimo priemonių planą, o po keleto dienų ir jį papildančią informaciją. Agentūra, išnagrinėjusi pateiktus dokumentus, konstatavo, kad juose nepakanka duomenų ir informacijos, reikalingos norint įvertinti, ar toks planas tinkamas. Tad paprašė patikslinti jį pagal pateiktas pastabas.

Nesutikdama su tokiu vertinimu „Klasco” kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą ir prašė panaikinti tokį AAA sprendimą bei įpareigoti ją patvirtint minėtąjį planą.

Skundą išnagrinėjusi kolegija, kurią sudarė teisėjos Vita Valeckaitė, Indrė Žvaigždinienė ir Eglė Žulytė-Janulionienė, savo nutartyje akcentavo, kad agentūra nei tvirtino, nei netvirtino įmonės pateikto plano, tik nurodė aiškius pastebėjimus dėl netikslumų, trūkumų bei aiškias rekomendacijas, kaip turi būti parengtas toks planas. Tad teisėjų kolegija konstatavo, kad skundžiamas AAA raštas yra tik tarpinis procedūrinis dokumentas, kuris negali būti ginčo administraciniame teisme objektu.

Nutartyje priminta ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) praktika, pagal kurią reikalavimas dėl įpareigojimo atlikti veiksmus gali būti reiškiamas tada, kai tam tikra institucija neatlieka veiksmų pagal savo kompetenciją, vilkina ar atsisako juos atlikti.

„Pareiškėja nepateikė teismui ir įrodymų, kad agentūra atsisakė atlikti jos prašomą veiksmą ar vilkina jį atlikti”, – rašoma nutartyje, kuria nutarta šią administracinę bylą nutraukt.

Toks verdiktas dar gali būti skundžiamas LVAT.

Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) pernai spalį įpareigojo „Klasco” nutraukti palaidos geležies rūdos krovos operacijas. Sprendimas buvo priimtas gavus iš AAA planinių už uosto įmonių veiklaviečių ribų nusėdančių kietųjų dalelių kiekio ir sudėties tyrimų pasyviaisiais kaupikliais ataskaitą, rodančią, kad šio krovinio dalelės pasiekia gyvenamąją aplinką. Vėliau aplinkosaugininkai leido įmonei išgabenti iki draudimo sukauptą rūdą – tokia krova buvo baigta šį sausį.

Vasarį LVAT neskundžiamu sprendimu konstatavo, kad nėra pagrindo laikinai, kol vyks bylinėjimasis dėl jo teisėtumo, sustabdyti tokio AAD draudimo galiojimo.

7 Comments

  1. Kaimynė

    Visi tie rašeivos: – anonimai, gyventojai, architektai ir panašūs tipai yra tyčiniai skundikai ir Lietuvos biudžeto priešai .

    Reply
    • Anonimas

      Kiek milijonų savivaldybės biudžeto kainavo pakeisti užterštą dirvožemį už Klasco teritorijos ? Akustinė tarša Klaipėdoje yra didžiausia LT, oro užterštumas panašiai. Klaipėdoje vienas didžiausių vėžinių susirgimų skaičius. Taigi rimtai paskaičiavus ir įkainavus kaži kiek valstybės biudžetas gauna naudos iš Klasco.

    • Kaimynei

      Norėjai pasakyti KLASCO priešai? Labai gerai, daugiau tokių skundų iš žmonių ir KLASCO lauk iš miesto centro!

  2. Gyventojai

    KLASCO yra idiotų kompanija, viduryje miesto cento tokį taršų krovinį krauti, BEPROČIAI.

    Reply
  3. Anonimas

    Super! Super! 🙂

    Reply
    • Architektas

      Taršiai krovai viduryje miesto – NE.

  4. Anonimas

    Super!

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Sveikata

COVID-19 pirkimai vis dar aidi teismuose

Teismuose dėl jos dalimi tapusios Klaipėdos universitetinės ligoninės pandeminio laikotarpio pirkimų tebesimurkdanti Klaipėdos universiteto ligoninė pirmoje instancijoje laimėjo dar du ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

ELTA

Keisis kormoranų skaičiaus reguliavimo tvarka

2025 m. įsigalios nauja kormoranų populiacijos kontrolės tvarka ir nustatytas skaičius, kiek šių paukščių galės naikinti žuvininkystės ūkiai, praneša Aplinkos ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This