Kodėl autobusai kartais važiuoja „traukinuku”?

Transportas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) teigia, jog vis sulaukiame pastebėjimų dėl neritmingo autobusų kursavimo dažnio. Kokioje nors Bibliotekos stotelėje kartais autobuso reikia laukti kelias minutes, o kartais jie atvažiuoja „traukinuku“, vienas po kito. Anot KKT, taip yra dėl dviejų priežasčių.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Pagrindinė – Klaipėdoje svarbiausia magistralė yra Taikos prospektas – Tiltų g. – Herkaus Manto gatvė. Ja vežame didžiąją dalį keleivių (šia ašimi iš dalies ar visa ja važiuojantys maršrutai surenka 73 proc. visų kelionių mieste). Netgi tie maršrutai, kurie nutiesti kitomis gatvėmis, paprastai bent trumpą atkarpą važiuoja pagrindine ašimi, kad esant reikalui keleivis galėtų persėsti. Taigi čia tiesiog daugiausia autobusų ir yra. Turgaus stotelėje stoja 20-ies maršrutų autobusai.  Antroji priežastis – skirtingos kiekvieno maršruto reisų trukmės ir skirtingas atskirais maršrutais riedantis autobusų skaičius – nuo vieno iki keliolikos. Tasai vienintelis paprastai būna tiksliai susietas su darbo pamainos LEZ arba uoste pradžia ar pabaiga, taigi nejudinamas. O pajudinus populiaraus maršruto vieno ar kelių iš keliolikos autobusų išvykimo laikus, išsiderins kursavimo dažnis pradinėje stotelėje. Bet net ir tai nepadėtų: viename rate taip išvengus sangrūdos konkrečioje stotelėje, ji atsirastų kitame reise ar kitoje stotelėje”, – aiškina įstaiga savo pranešime.

Kartu teigiama, kad tokiai padėčiai švelninti turima šiokių tokių priemonių.

„Kai yra racionalus pagrindas, tiesiame maršrutą taip, kad jis kuo trumpesnę atkarpą važiuotų centrine miesto ašimi. Per 20 metų miesto maršrutų skaičius padvigubėjo. Prieš keliolika metų taip nutiesėme 9 ir 15 maršrutus, kurių nebuvo ankstesnėje keleivinio transporto schemoje, kai Klaipėdoje gyveno net daugiau nei dabar gyventojų; kita istorija – patrumpinome 14-ojo trasą, kad nedubliuotų puikiai transportu jau aprūpintos Taikos prospekto atkarpos. Kai kurių kitų maršrutų trasos irgi nutiestos atsižvelgiant į tokią logiką – kad kuo mažiau būtų dubliuojama kitų maršrutų trasa centrinėje ašyje ir būtų išvengta važiavimo „traukinuku“. Tačiau tokie sprendimai nukreipti trasas nuo centrinės ašies galimi tik esant ten pakankamiems keleivių srautams. Kitas galimas sprendimas – įrengti antrą stotelę. Tokios yra Arenos bei Naujojo turgaus. Dubliuojančiose stotelėse stoja mūsų priemiestiniai autobusai. Dar kitu atveju vieną stotelę autobusas praleidžia – tokia yra Aula Magna stotelė, kurioje nestoja 4,6,24 maršrutų autobusai, nes visai šalia jiems yra P. Lideikio stotelė”, – rašo KKT.

Kartu ji primena, kad vairuotojams yra nustatyta taisyklė trečiuoju autobusu privažiavus stotelę keleivių nelaipinti, o palaukti, kol iš jos išvažiuos priekiniai autobusai. Keleivius laipinti jie gali tik jau įvažiavę į stotelę pirmu ar antru numeriu.

2 Comments

  1. Benad

    Na neaisku ar sumazejo gyventoju, kas antras rusakalbis, eismo kamsciai irgi pastebimi,na gal dauguma deklarave Klaipedos priemestyje bet realiai jauciasi ypac rusakalbiu padidejimu.

    Reply
    • Anonimas

      Nematau Klaipėdoje kamščiu, rytiniai ir po darbo kamstukai nesiskaito. Klausimas kodel autobusai vienas paskui kitą važiuoja taup ir neatsakytas.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Transportas

Klaipėda perka ir senus miesto autobusus

Nors Klaipėdos savivaldybė tarp 2023–2027 metų veiklos prioritetų įrašė, kad netaršių autobusų dalis jos valdomoje UAB „Klaipėdos paslaugos” sudarys 100 ...
2024-04-04
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This