Klaipėdos autobusų parkas išplaukia į Dangės upę

Svarbu, Transportas

Savivaldybės valdoma bendrovė Klaipėdos autobusų parkas (KAP) laimėjo kitos savivaldybės įstaigos – VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) skelbtą atvirą viešojo pirkimo konkursą ir pasirašė sutartį dėl maršruto Dangės upe aptarnavimo vandens autobusais.

Martyno Vainoriaus nuotr.

363 tūkstančių eurų vertės sutartis įsigalioja nuo lapkričio 1 d. ir galios 36 mėnesius. Už kiekvieną maršruto kilometrą KAP bus mokamas 4,37 eurų atlygis.

Keleiviai bus plukdomi mažais laivais, ne senesniais nei 5 metai. Jų ilgis – iki 11 m, plotis – ne daugiau 2,60 m, greitis – nemažiau nei 5 mazgai. Minimalus keleivių skaičius – 10. Vandens autobusai bus varomi elektra. Papildomi vidaus degimo varikliai negalimi. 

Elektriniuose vandens autobusuose galios Klaipėdos elektroninė bilietų sistema, bus įrengtos vaizdo stebėjimo kameros. 

KAP savo 2021-ųjų metiniame pranešime rašo, kad turi asocijuotą įmonę „PopaLT“, kuri spalį pristatė analogų neturintį elektra varomą katamaraną-autobusą. Valdybos leidimu, KAP sudarė akcininkų sutartį ir įsigijo 40% „Popa LT“ akcijų.

Vandens transporto maršruto Dangės upe preliminarus ilgis – 7,9 km į vieną pusę. Numatomos šešios stotelės: Senamiestis, Liepų g. tiltas, Dangės vingis,  Žolynų gyvenamasis rajonas, Botanikos sodas, Tauralaukio tiltas. Keleivių įlaipinimo stoteles ir jų prieigas įpareigota įrengti Klaipėdos savivaldybės biudžetinė įstaiga „Klaipėdos paplūdimiai”.

Numatytą maršrutą į vieną pusę vandens autobusas įveiks per valandą, įskaitant keleivių įlaipinimą. Įlaipinimui skiriama 10 minučių. Maršrutas Dangės upe bus aptarnaujamas dviem vandens autobusais, kiekvienam plaukiant ne mažiau 5 ratų. Preliminarus vandens transporto maršruto Dangės upe dienos atstumas – 158 km. Preliminarus vandens transporto maršruto Danės upe 3 sezonų nuotolis – 73 tūkstančiai kilometrų.

Laivybos sezonas  Dangės upe yra numatyta nuo gegužės 15 iki spalio 15 dienos.

Pasirengimas šiam projektui nevyko sklandžiai. Balandžio pradžioje KKT buvo paskelbęs rinkos konsultaciją dėl techninės specifikacijos elektriniams upės „autobusams”. Tada buvo numatyta ir galima jų kursavimo Dangės upėje pradžia – šių metų rugpjūčio 1 d. Tačiau ši data persikėlė į ateinančius metus.

Neseniai Transporto inovacijų forume vykusiuose „Žaliojo susiekimo apdovanojimuose“ Klaipėda įvertinta už didžiausią proveržį vystant žaliąją infrastruktūrą. Apdovanojimas skirtas už keleivinio vandens transporto skatinimą – įgyvendinamą iniciatyvą Dangės upę išnaudoti keleivių pervežimui.

24 Comments

  1. Anonimas

    Cia akivaizdziai turistinia transportas.
    Jei noeit kad klaipedieciai kasdien naudotusi, stoteleje stovekit 2minutes, marsrutas nuo zaliojo slenio, ir plaukimo trukme – max 30min ir kaina 2 eurai.

    Reply
  2. Klp

    Komentaruose augiausia vatniku pasisakymai-visi prieš naujoves. Kaip rusijoj, kur miestuose dar wc daugiabučių kiemuose.Šunys loja,o karavanas eina,tad ir pas mus tas transportas prigis

    Reply
    • Anonimas

      Klausimas ar kiekviena naujiena reikia grusti i miesta? Pvz betoniai suoliukai labaiu tinka Italijos ar iapanijos klimatui.. pvz jusu taip giriamas naujas transporta žiemą vazines ar tai tik pramoga? Sakyciau pirma miesta nuo netvarko reiktu sutvarkyti.

    • Viola da Gamba

      Visiškai pritariu. Gėda skaityti, – viskas jiems blogai. Toks progreso nekentimas, kad man kartais atrodo, kad jiems geriausia būtų gyventi urvuose ir susikalbėti riksmais bei gestais :)))

  3. Tam

    „didžiausias dvokas” besmegeniui idiotui, kuriam pjuvenos makaulėj ir kurį,greičiausiai,rusai puola.Subingalvi tu,kada suprasi kam reikalinga savivaldybė ir biudžeto pinigai,tada komentuok,subingal i tu.
    O šiaip gera turėt savibliadoj draugelių,kurie padeda bizniuką sukt.Juk tie autobusai plavinės tušti ir tik kompensacijų kaulys iš valdžios.
    Pirma reikėtu sutvarkyt miesto autobusus,nes nesilaiko grafikų,praleidinėja važiavimo laiką,važiuoja kas antrą ratą.Bet svarbu biznelį kažkam padėt prasukt,o visa kita po…ui.

    Reply
  4. Letas zemaitis

    Kaimieciai I Londona nuvaziuokit. Ten kursuoja uber, sustojimas max 2-3 min. Zemaiciams 10 min mazai, bet keleiviui super daug 7,9 km plaukti 1val. Ar tai normalu?

    Reply
  5. Olena

    Nejaugi viskas mūsų mieste taip gerai kad galime mėtyti pinigėlius bet kur ir bet kam?! Manau kad yra daug svarbesnių reikalų, kuriuos reikia spresti! Pinigų mėtymas ir tiek.

    Reply
  6. Margarita

    Gal galėtų mūsų valdžia maršrutą prailginti iki Žaliojo slėnio tilto, daugelis iš provincijos naudotųsi ekologišku viešuoju transportu, kaina turi būti viešojo transporto!!!

    Reply
  7. Džiaugiuosi

    ir laukiu pavasario.Bet Dangės pakrantes apsitvarkyti, vis dėlto , reikėtų…

    Reply
  8. Aleksej

    vandens autobusus reikia padaryti 6 ar 10 kad daugiau kursuotu intervalu

    Reply
  9. Dvokas

    O kaip bus su smarve-dvoku kurį neabejotinai pajaus plaukiant prabangiais moderniais laivais? Ar dujokaukės ar kt kaukės bus išduodamos? Dangės upės vandens tyrimai rodo, kad jie yra blogi. Šakalienė pabėgo neįvykdžius ne kartą žadėjusi įsivešėjusius pakrantėse augalus nupjauti. O kiek vamzdžių išeina į upę iš kurių vis teka nuotekos ir dažnai smirdančios?
    O kas tie „keliautojai” bus” nuo Biržos tiko iki Botanikos sodo? Užsienio turistams bus „linksma ir įdomu ” jausti smarvę ir apleistas, kai kur, upės pakrantes….Kiek planuojama sulaukti mūsų žmonių? Įdomiausia – kokia turtinga tapo savivaldybė… Taško biudžeto pinigus kur reikia ir kur ne…
    Užsifiksuokime šios naujienos datą… Kitų metų tokiu laiku galėsime įvertinti…. Manau – nesėkmę….

    Reply
    • Didžiausias dvokas

      nuo tavo komentaro.Nejaugi negali ramiai sėdėti pašalėje ir netrukdyti žmonėms gyventi? A, vatos gabale?

    • Tomas

      Na 5 mazgai tikrai juokingai, jei bus patogu ir greita tai tikrai zmones keliaus.

  10. Alfonsas

    Pinigai išmesti į bala kainuos milijonus naudos nulis ,kelia link Šilutes suremontuotų nei nėkais usimtų

    Reply
  11. Pilietis

    Kiek bilietas kainuos?

    Reply
    • Gi parašyta,

      galioja miesto autobusų bilietai

    • Donatas

      Lygtais 6 eurai.

  12. Vardenis

    … POPA.lt

    Reply
  13. Klaipėdos gyventoja

    Kada grąžinsit maršrutą Klaipėda -Ryga per Liepoją? Visai klaipėdiečius skriaudžiat-Liepoja arti,o pasiekt neįmanoma…

    Reply
  14. AM

    viskas labai smagu, bet valandą plaukti nuo Tauralaukio tilto iki senamiesčio? norėtųsi greitesnio tempo, kad būtų galima naudoti dažniau, o ne tik kaip turistinę atrakciją vieną kartą ar su miesto svečiais…

    Reply
  15. Klaipėdietė

    Viskas čia gerai,kad nebijo naujovių parkas.Ir gatvių apšvietimas ir vandens autobusai.Tik niekaip nesuprantu,kaip parko vadovas nesugebėjo senelių namų statybos prijungti prie savivaldybės valdomų akcijų?Kam reikėjo skolintis iš ES pinigų,juk čia vienas biznis.Koks skirtumas ar autobusus valdo ar teiktų kokias ten paslaugas,kaip parašė vienas komentatorius. Linksma jei nebūtų juokinga?

    Reply
  16. ???

    Kažkaip gana keista, manau, kad kažkas ruošia sau ar bičiuliui pelningą vietą. Parkas imasi autobusų parkui nebūdingų veiklų, na , kad ir gatvių apšvietimas kelia įtarimų… Kas už to slypi? Labai įdomu, ar greitu laiku tas parkas nepradės organizuoti teikti seksualines paslaugas? Negaila, nes už miesto keleivinio transporto organizavimą galima tik pagirti. Jei parkas imtųsi organizuoti ir seksualinių paslaugų teikimą, manau tikrai neliktų privačių bordelių.

    Reply
  17. Gerai

    Gerai, kad KAP valdys šį versliuką, o ne kokie „piratai” !

    Reply
    • vieni pliusai

      Plius gatves valo, apšvietimą valdo, dabar dar upe plauks. Tik į šiukšlių verslą Ramanausko neįleido, o visur kitur – savas.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Į Klaipėdą atplauks 50 karo laivų

Birželio 4–7 d. Klaipėdoje vyks vienas iš didžiausių Baltijos regione renginių – tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ atvykimo konferencija. Planuojama, ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This