Ar jūs tikrai kandidatuojate mieste, o ne rajone?

Nuomonės

Linas Poška
2023-01-30

Komentarų: 16

Partijos ir kandidatai nelepina mūsų savo programomis. Užmačiau vos keletą, ir jau turiu pastabų dėl jų transporto dalies. Rašytos tarsi Klaipėdos rajono gyventojams, nes žada išspręsti jų problemas. Ir kai kuriais atvejais – klaipėdiečių sąskaita.

Kaip jūs tai įsivaizduojate?

Ligita Girskienė žada „inicijuoti viešojo transporto „Vieningo bilieto” projektą Klaipėdos regione“. Jeigu kalba eitų apie Klaipėdos viešojo transporto e.bilieto kortelės galiojimą regione, tai jau tas pas mus yra seniai. Ja galima atsiskaityti važiuojant į Palangą, Kretingą, Klaipėdos ir Kretingos rajonų gyvenvietes – iš viso yra 22 tokie maršrutai. Galima pirkti ir terminuotąjį bilietą, leidžiantį važinėti ir mieste, ir rajone. Tai jau čia inicijuoti nieko nebereikia.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Ligitai antrina Klaipėdos liberalai: „Viešojo transporto bendros sistemos steigimas kartu su kaimynininėmis savivaldybėmis (2024–2026 m.)“. Kaip galima Sauliui Budinui su partija tiek metų būnant valdžioje – ir taip neturėti atminties! Šita sistema gyvuoja nuo 2011-ųjų, kasmet papildant ją naujais maršrutais.

Bet gal kandidatai turi galvoje visai kitus dalykus? Gal „vieningas bilietas“ ir „bendra sistema“ jų žodyne reiškia, kad už tą pačią bilieto kainą autobusais bus galima važinėti ir į Agluonėnus, ir Klaipėdos mieste?

Nėr kalbos, tai būtų geras dalykas, tik kas tai finansuos? Kadangi Klaipėdos miesto meras gali dalinti tik savo miesto, o ne rajono biudžetą, tai jau taip išeitų, kad mes savo mokesčiais šelpsime rajono gyventojus. Gal jie ir verti tokios mūsų šalpos, bet pasakykite tai mums tiesiai, gerbiamieji kandidatai.

Didins spūstis Klaipėdoje

Kandidatai rūpinasi ne tik tais rajono gyventojais, kurie naudojasi/naudotųsi viešuoju transportu, bet ir lengvųjų automobilių vairuotojais: „gerinti susisiekimą su Klaipėdos rajono savivaldybe: įrengti papildomus įvažiavimus į miestą“ (valstietė); „Naujų jungčių su Klaipėdos rajono savivaldybe vystymas ir projektų rengimas kartu su Susisiekimo ministerija (2024–2026 m.)“ (liberalai).

Kokios būtų pasekmės įgyvendinus tuos pažadus?

Pabrangtų sklypai ir nekilnojamasis turtas tose rajono teritorijose, kurios gautų geresnį susisiekimą su Klaipėda. Atitinkamai atpigtų NT tose kol kas ramiose miesto pakraščio teritorijose, per kurias būtų nutiestos ūžiančios jungčių magistralės. Padidėtų spūstys mieste piko metu: jeigu dabar ribotas jungčių pralaidumas su miestu veikia kaip vožtuvas, pristabdantis srautą iš priemiesčio, tai per naujas jungtis momentinis miesto gatvių apkrovimas šokteltų.

Gali būti, kad tų naujų jungčių reikia. Tačiau jas savo rinkėjams turėtų žadėti Klaipėdos rajono, o ne miesto kandidatai. O jau išrinkus naujas valdžias, Gargždai su Klaipėda turėtų tartis dėl rajono kompensacijų miestui dėl pablogėsiančios gyvenimo kokybės Klaipėdoje.

Kaip jie taip gali neturėti nuovokos?

Aš randu vienintelį paaiškinimą aptartoms ir dar laukiamoms programų keistenybėms.

Nenormaliai didelė kandidatų dalis yra tik Klaipėdos deklarantai, o ne gyventojai. Ištikimi tik Klaipėdos miesto biudžeto pinigams, kurių geriausią panaudojimą mato sprendžiant rajono problemas.

Matyt, tai yra įtakingiausia sąrašinių dalis, labiausiai įtakojanti programų turinį. Žaliojo slėnio ar Gindulių gyventojas – pasiturintis, išsilavinęs, užimantis aukštas pareigas mieste. Dėliojant programos turinį, jo balsas bus svaresnis nei irgi partinio, tačiau Debreceno gatvės gyventojo, kuris vargsta net mokėdamas renovacijos paskolą.

Tačiau jie neturėtų manyti, jog Klaipėdos miesto rinkėjas irgi jaus tokią pat empatiją rajono gyventojams, pamiršdamas savo interesus.

16 Comments

  1. Evaldas

    Kas dėl Girskienės… O tai ko galima tikėtis iš karbauskininkės? Argi Karbauskis nėra nenusisekusi lietuviško Putino kopija?

    Reply
    • Pagarbiai

      Ar nešiojate „kregždučių beretę? Kur ir kaip dirba, rinkėjus atstovauja Ligita Girskienė- byloja Jos įvertinimas. Nepilkite nuodų komentaruose, na, nebent tik sau… Raminančiųjų.

  2. Evaldas

    Jeigu komentuoti, tai komentuoti taip, kad visiems aplink pasmirstų. Reikia rašyti, kad viskas yra blogai, visi blogi, visi kalti, visi nori tik blogo, jokios ateities nenusimato, esam žlugę ir beviltiški. Va, tai yra teisingas ir tikras komentaras.

    Reply
  3. Ok

    Pagaliau pastebėta,kad kandidatai nori spręsti Klaipėdos rajono problemas. Tai ne ten kandidatuoja.Kaimas nėra toks žavingas: ņėra darbo,mokyklų ir t.t.
    Džiaugiuosi gyvendama miesto centre.

    Reply
  4. Klaipėdietis

    Visažinis apžvalgininkas užmiršo, kad be autobusų dar yra ir traukiniai, ir kt.transportas…

    Reply
  5. ss

    Taigi buvo pasiūlymas Slengių gyvenvietei prisijungti prie Klaipėdos miesto, bet atsisakė, ne tai ne, tai kodėl dabar už Klaipėdos miesto gyventojų pinigus turi būti sprendžiamos rajono gyventojų problemos

    Reply
    • Slengiai

      Ne taip buvo, kaip tamsta rašei. Slengiai atliko visas procedūras, apklausą susiorganizavo, nubalsavo daugiau už prisijungimą prie Klaipėdos, bet Seimas juos pasiuntė rusų karo laivo kryptimi

  6. čia tas Poška kur KKT įsitrynęs

    ir rašo kas KKT naudinga bei bando polit apžvalgininką vaidinti? 🙂 nebevark, labai jau tuščios įžvalgos.

    Reply
    • Įdomu

      Įdomu būtų paklausti, ar iš tiesų p. Linas dirba KKT, nes oficialiame kontaktų sąraše jo nėra. Gal kažkada dirbo, o dabar šiaip prijaučiantis yra. Negi man vienam atrodo, kad visi jo straipsniai labai jau baltomis siūlėmis siūti ir labai keistai atitinkantys vieno tokio savivaldybės administracijos vadovo skleidžiamas „tiesas”. Ir labai kritikuojantys visus kitus kandidatus, išskyrus konservatorius, va kad ant tų „pavarytų”, tai šį politinį sezoną dar nebuvo, jei „pavarys” , atsiimu savo žodžius bei nuoširdžiai atsiprašau. Tačiau tikriausiai nepavarys, nes maža ką paskui nutols KKT šviesusis rytojus.

  7. ziggy

    Siaip,jeigu normaliai,tai demagogai juodai uzkniso. Nera jokios Klp.nuo 1944. Yra tik tik tarybinis uostas miesto viduryje ir jam dirbantys socialistiniai vergai. Ir viskas kas sukasi apie sia karusele,sukasi tik uosto imoniu naudai. Miestui,jo gyventojams,saliai ir Klp rajonui nubyra tik tersalai ir keli centai….o jus vis rasot apie mistinius deputatus ar ju tarybas,planus ar fantazijas… Miesto nera,miesto vizijos nera, o jus apie kazkoki transporta…,tarp tranzitiniu furu ar vagonu..Ar jus akli,kurti,ar truksta suvokimo?

    Reply
    • Anonimas

      Turbūt tu teisus. Du bendrieji planai viename mieste jau seniai turėjo būti paskutinis signalas, kad valstybei ir miesto politikams po**uj šita mūsų „Klaipėdos“ aglomeracija. Viltis miršta paskutinė, bet gal tikrai visgi laikas ją palaidoti ir, pagaliau, susitaikyti, kad jokio miesto (ir miestiečių valdžioje) nebus ir, kol kainos dar nemažos, parduoti savo NT ir nešti savo kailį į Vilnių?

  8. Tikrai ne liberalas

    Linai Linai, Klaipėdos rajono gyventojai – tie patys klaipėdiečiai. Ne jų kaltė, kad namas rajone pigiau nei butas Klaipėdoje.

    Reply
    • Anonimas

      Ne, kaimiečiai yra kaimiečiai, o miestiečiai yra miestiečiai. Turime bendrų problemų, bet tiek pat turime ir interesų sankirtų. Jūs nekalti, kad namas rajone pigesnis nei butas Klaipėdoje, kaip ir mes, klaipėdiečiai, taip pat nekalti dėl to. Deja, Klaipėda jau kurį laika seka blogiausiais žlugusių JAV miestų pavyzdžiais (pvz., Detroitas), tapusiais nepatraukliais skurdžių gyventojų centrais, į kuriuos sėkmingesni gyventojai atvažiuoja tik į darbo vietas, o ne juose gyvena. Sprendimų ratas ta linkme užsisukęs dėl kelių priežasčių: 1) valstybinio uosto nesiskaitymu su miestu (du miesto bendrieji planai); 2) didžiulių zonų, kertančių miestą pusiau (kvartalai tarp Minijos g., Agluonos ir Kauno g., Šilutės pl. ir Dubysos g.); 3) nė vienos ilgą Klaipėdos miestą jungiančios, visiems gyventojams prieinamos, greitojo susisiekimo linijos.

    • Anonimas

      ” tie patys miestiečiai” įsigiję pigesnius namus užmiestyje, dirbdami mieste, mokesčius moka ten kur gyvena-užmiestyje.

  9. Gerhard

    Gera nuomone, nes irgi pastebejau, kad programose pamineti dalykai kurie jau senai Klaipedoje yra, veikia:)

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija

Pristatys knygą, atgaivinančią tarpukario Klaipėdos kasdienybę 

Trečiadienį, balandžio 17-ąją, 17 val., Klaipėdos miesto savivaldybės I. Kanto viešojoje bibliotekoje (Turgaus g. 8) klaipėdietis žurnalistas Martynas Vainorius pristatys ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This