Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-24 |
Prezidento Gitano Nausėdos vyriausiasis patarėjas Kęstutis Budrys sako, kad šiuo metu nežinoma, ar Rusija bandė pasinaudoti 20 tūkst. tonų rusiškos amonio salietros gabenančiu audros apgadintu laivu „Ruby“ siekdama kelti pavojų Europos saugumui. Be to, anot jo, net jei laivas nebūtų pakrautas Rusijoje, salietros krovinys keltų saugumo klausimų tiek Lietuvai, tiek kaimynėms šalims.
„Įsivaizduokime, jie krovinys būtų pakrautas ne Rusijoje ir plaukiotų su tomis pačiomis vėliavomis, tai vis tiek keltų klausimą dėl saugumo. O kai atsiranda Rusijos elementas, tai atsiranda politinis veiksnys. Kitas klausimas yra tame, ar čia nėra eilinės provokacijos, kur Rusija padaro viską, kad jos kaimyninės šalys iš principo nepasitikėtų, kas vyksta“, – antradienį „Žinių radijui“ teigė K. Budrys.
„Ar čia atsiranda priešiškos valstybės elementas ar sąmoningas veikimas, tai čia reiketų konkrečių duomenų“, – vertino jis.
Prezidento patarėjas pabrėžė, kad toks salietros kiekis bet kokiu atveju keltų pavojų Klaipėdos miesto ir infrastruktūros saugumui
„Kai kalbame apie tokį kiekį salietros ir medžiagos pavojingumą, tai natūraliai klausimas yra susijęs su miesto ir infrastruktūros saugumu. Ir jūsų paminėtas Beiruto atvejis 2020 metais privertė ir Lietuvoje peržiūrėti, kaip kraunamas šis krovinys Klaipėdos uoste, ar galima ją saugoti ir panašiai“, – tikino jis.
„Ir ES reguliavimas dėl pavojingų medžiagų yra pakankamai griežtas. Dėl to įvairios šalys, pro kurių krantus juda krovinys, jos stebi situaciją“, – pabrėžė jis.
Rugsėjo 11 d. „Delfi“ pranešė, kad tuo metu prie Norvegijos krantų prisišvartavęs, su Maltos vėliava plaukiantis laivas „Ruby“, gabenantis 20 tūkst. tonų salietros, kreipėsi į Klaipėdos uostą dėl galimybės atlikti remontą. Tuo metu Klaipėdos uostas teigė, kad prašymą vertina.
Premjerė Ingrida Šimonytė pasklidus šiai informacijai tvirtino, kad laivas į Klaipėdos uostą įleistas nebus.
Tuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas tvirtino, kad rusiškos salietros krovinys į uostą priimtas nebus. Anot jo, dar sprendžiama, ar pats laivas galės būti remontuojamas Klaipėdoje.
Portalas „The Maritime Executive“ šeštadienį pranešė, kad atsakinga Danijos institucija pareikalavo, jog „Ruby“ šios šalies teritoriniais vandenimis plauktų su danų locmanu. Be to, reikalata, kad balkerį lydėtų vilkikas. Taip pat buvo paskelbtas bendras įspėjimas visiems laivams, plaukiojantiems tame rajone, būti atsargiems ir laikytis kuo didesnio atstumo nuo „Ruby“. Pastarasis ir pirmadienio rytą tebebuvo toje pačioje vietoje.
Pirmadienį popiet BNS citavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovą Algį Lataką, kad laivo įgula uosto prašymu oficialiai jau nebenurodo Klaipėdos galutine kelionės kryptimi. Jau rodoma, kad laivas plaukia, o jo kryptis – Marsašloko uostas Maltoje.
A. Latako teigimu, dar neaišku, ar laivas bus remontuojamas Klaipėdoje. Anksčiau skelbta, jog laivo remonto konkursą rugsėjo pradžioje laimėjo Estijos koncerno „BLRT Grupp“ valdoma Vakarų laivų gamykla.
„Kai jis išsikraus, tada bus atskiras klausimas, kokios galimybės, kokios laivų statyklos laivą galėtų priimti. Turbūt neatmetama ir Klaipėda“, – teigė A. Latakas.
Antradienio rytą laivas buvo Šiaurės jūroje ir judėjo Lamanšo sąsiaurio link.
Antradienį popiet pranešta, kad Malta neleido įplaukti „Ruby“ kol jis neiškrovė savo krovinio. Atsakinga institucija nurodė įgulai krovinį perkrauti į laivus, esančius už Maltos teritorinių vandenų ribų.
Kopijuoti, platinti, skelbti ELTOS turinį be ELTOS raštiško sutikimo draudžiama