Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-05-30 |
Kaunas aplenkė uostamiestį – senamiestyje įteisino mažos taršos zoną, o Klaipėdos vadovai duoda suprasti, kad šiam miestui tokios zonos nelabai reikalingos, nes esą gerai šluojamos gatvės ir jose keleivius aptarnauja 26 elektriniai bei 50 dujinių autobusų.
Klaipėdos valdžia neįgyvendino Alternatyviųjų degalų įstatymo nuostatos, įpareigojančias savivaldybes iki šių metų sausio 1 d. įteisinti mažos taršos zonas. Pasak vicemero Algirdo Kamarausko, įstatymą įvykdė tik Kauno savivaldybė.
„Jūs turbūt visi puikiai suprantate, kad šios zonos yra platesnio konteksto klausimas, būtent, oro taršos Klaipėdoje kokybė ir gyvenamosios kokybės klausimas“, – taip savo atsakymą į opozicijos lyderio Ugniaus Radvilos klausimą, kodėl Klaipėda nevyko minėtojo įstatymo, ketvirtadienį vykusio savivaldybės tarybos posėdžio metu pradėjo A. Kamarauskas.
Iš pradžių jis pasakojo, kaip sumažėjo oro tarša kasmet vis didėjant gatvių šlavimo apimtims, vardijo viešąjį transportą aptarnaujančius mažiau taršius autobusus. Jis tikino, jog dėl to monitoringo analizė parodo, kad oro kokybė Klaipėdoje gerėja. Sakė, kad kitais metais bus atsisakyta autobusų, varomų dyzelinu.
Be to, vicemeras tikino, jog Susisiekimo ministerija rengiasi keisti minėtą įstatymą, kad mažos taršos zonų įrengimas būtų neprivalomas, o tik rekomendacija.
Klaipėda dar 2018 metais numatė, kad mažos taršos zonos iki šių metų sausio pirmos dienos turėjo būti įrengtos semiestyje ir Smiltynėje. Kaltininku dėl to, kad tai nepadaryta Smiltynėje, A. Kamarauskas nurodė esant Klaipėdos valstybinio uosto direkciją, kuri neva trukdo atnaujinti Smiltynės gatvę. O be jos atnaujinimo tokios zonos įrengti nėra galimybės.
Senamiestyje, pasak A. Kamarausko, mažos taršos zonos neįrengtos todėl, kad savivaldybė aplink jį neįrengė savo planuotų daugiaaukščių garažų.

„Turim tam tikrų problemų dėl Atgimimo aikštės garažų įrengimo“, – sakė vicemeras.
Nepastatyti numatyti daugiaaukščiai parkingai šalia Vakarų Baltijos laivų statyklos ir Bangų gatvės.
„Yra mero pavedimas paruošti planą dėl tų garažų įrengimo“, – tikino A. Kamarauskas.
Išklausęs šią informaciją U. Radvila replikavo: „Reikia sekti geraisiais pavyzdžiais – yra savivaldybės, kurios rado valios ir gebėjimų tai padaryti“.
Pernai rugpjūtį Kauno senamiestyje pradėjo veikti mokama mažos taršos zona, kurią pravažiuojantiems automobiliams taikoma 2 eurų rinkliava. Pasak Kauno savivaldybės atstovų, pravažiuojančių automobilių dėl to sumažėjo maždaug 25 proc.
Pagal 2023 m. kovą Seimo priimtas Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisas mažos taršos zonos turi būti miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą arba daugiau negu 50 tūkst. gyventojų.
Sklinda baisi smarvė pačiame miesto centre dvokas toks, kad neįmanoma, tiesiog kažkokie nuodai ir niekas netikrina.
Kai dar automobilių tarša, tai gyventojų sveikata kris kaip priklauso. Medikai tai žino. Ką daryti žmonėms, dujokaukes dėtis?!….
Baikite svaigti apie klimato atšilimus,taršas,skiepų naudą ir kitus „brėdus”.
Jums valdžiasnukiai tik tuom smegenis „kruša”,kad galėtų vogti rimtas sumas nepastebėti. Neklausykite ką sako,žiūrėkite ką daro…
Apie ką galima kalbėti, jei Klaipėdos valdžia suteikia leidimus statyti gyvenamą daugiaaukštį pramoninėje zonoje….
Siaip, tai tarsos zonos suprantamos Madride, Romoje ar kokiame nors Londone.
Klaipeda- tai Pskovas prie juros. Visom prasmem. Gal nesvaigstam su tomis tarsos zonomis, kaip per centrines miesto dalis vaziuoja bent 1000 sunkiasvoriu furu per para. O kur dar miesto teritorijoje ypatingai tarsios imones…Kam reikia buti juokingais, kai gyvename apleistame mieste….
Teršia ne tik automobiliai ( daug jie teršia) . Tarša tai ir triukšmas , šiukšlės , apleisti pastatai metų metais nevalomi apmusiję langai , byrantys tinko gabalai , neplaunamos , sulūžusios šiukledėžės ( ir tų pačių mažai) . Išsikrausto iš pastato koks bankrutavęs baras ar parduotuvė ir palieka lauko vazonus su stagarais , iškabas . Dangės krantinėje barai netelpa savo patalpse ? , kad nereikalingus daiktus sandėliuoja lauke . O vaizdas koks baisus ! Bet tai jiems nė motais. Senamiestis – apleistas ! Dyventojai moka už teritorijų tvarkymą , bet tvarkančių nesimato . Suprantama vienas tvarkytojas neįgalus sutvarkyti didelės jam priskirtos teritorijos . Tai gal reikėtų įdarbinti daugiau ?
na kur pas mus tas senamiestis kad reikia kazkokias zonas ivedineti,tiltu gatve pravaziuoji per minute,kokia tai gali but tarsa.o senamiestis be auto yra mires,kam i ji vaziuoti net nesuprantu,pilka ir tuscia net paziuret nera ka o jie svaigsta apie kazkokias zonas.kaip tik reikia nuimt visus draudziancius zenklus kad zmones galetu belekur nuvaziuoti su auto,gal tada atgims tas senamiestis.kokia gyva jauki ir grazi klaipeda buvo tsrs laikais.daber nebera to jaukumo savitumo kaip ir visi miestai ir miesteliai iskloti trinkelemis,kazkokia kicine paliko.
labai primityviai mąstote. negi žmonės tokie neįgalūs, kad mūsų miniatiūriniame senamiestyje prie kiekvieno kampo reikia automobiliu privažiuoti?
Su savo ta tarša.Statykit avinai dar daugiau šviesoforu,ir stovekit kamštyje
Tie visi tumos, kamarauskai iš kažkokio kaimo kolūkio išlindę ir savivaldybėj šiltai įsitaisę varo palei savo siaurą suvokimą, svarbiausia, jog galėtų numest priperstą džipą vidurį senamiesčio ir po to grįžti į Kalotes ir Triušelius.
Absoliuti nykuma Klaipėdoj su miesto valdymu.