Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-06-08 |
Savivaldybės administracijos direktorius patvirtino Klaipėdos miesto turizmo plėtros 2025–2030 m. strategijos veiksmų planą, kurio tikslas – didinti miesto patrauklumą, konkurencingumą ir pritraukti daugiau turistų. Turizmo strategijos rengimas praėjusių metų pabaigoje buvo sustabdytas neva dėl koreguojamos „Mėlynojo proveržio“ strategijos, tačiau buvo patvirtintas tos korekcijos taip ir nebaigus.
Sutartis dėl Turizmo strategijos sukūrimo buvo pasirašyta su VšĮ Nacionalinės plėtros institutas, kuriame – tik du darbuotojai. Šio darbo vertė – 12 555 eurų.
Strategija turėjo būti baigta dar pernai metų pabaigoje, tačiau jos nelaukdama miesto valdžia nuo šių metų sausio 1 d. turistams įvedė vadinamąjį pagalvės mokestį – euro dydžio rinkliavą už kiekvieną nakvynės dieną. O sutartį su Nacionalinės plėtros institutu atnaujino tik šių metų gegužės 19 d.
Turizmo strategijos rengėjai, be kita ko, įžvelgė grėsmes dėl geopolitinės situacijos, mažesnio Klaipėdos, kaip tvaraus, žalio miesto, patrauklumas dėl uosto keliamos taršos, galimo kokybiškų apgyvendinimo įstaigų trūkumo.
VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ duomenimis, šalis, iš kurios į Klaipėdą atvyksta daugiausia turistų, yra Vokietija – 2024 m. vokiečiai sudarė 28,7 proc. visų turistų. Tarp kitų šalių, kurių turistai renkasi Klaipėdą, yra Latvija, Lenkija, JAV, Estija, Jungtinė Karalystė, Ukraina, Nyderlandai, Švedija.

2024 m. uostamiestyje buvo apsistoję 262 575 svečiai – 18,28 proc. daugiau nei 2023 m. (221 990 svečiai), o nakvynių skaičius siekė 501 620 – 13,12 proc. daugiau nei 2023 m. (443 443 nakvynių). Be to, apsilankė 53 kruiziniai laivai, jais atvyko 64 331 turistas.
Turizmo strategijoje teigiama, jog „didinant miesto pasiekiamumą, svarbu atkreipti dėmesį į turistų tendenciją rinktis aplinkai nekenksmingą transportą“, o tai esą patvirtina augantis traukinių keleivių skaičius.
Siekiant didinti Klaipėdos žinomumą, patrauklumą ir lankomumą, rekomenduojama stiprinti Klaipėdos, kaip „tikro vienintelio urbanistinio miesto pajūrio regione“, ir Klaipėdos, kaip vienintelio uosto šalyje, reikšmę.

Patvirtintame Klaipėdos miesto turizmo plėtros 2025–2030 m. strategijos veiksmų plane yra numatyta pasiekti keturis tikslus: gerinti miesto prieinamumą, plėtoti turizmo poreikius atliepiančią urbanistiką ir infrastruktūrą, stiprinti turizmo identitetą bei plėtoti turizmo paslaugas ir patirtis.
Dauguma numatytų uždavinių yra ganėtinai abstraktūs: „Terasų, veikiančių ištisus metus, skaičius, vnt. Pagal poreikį (2030)”, „Įrengtų / atnaujintų takų ilgis, km. Pagal poreikį (2030)“, etc.
Tačiau esama ir konkrečių įsipareigojimų – 2030 m. įrengti „naują jungtį per Danės upę“, 2029 m. atidaryti F. V. Argelanderio mokslo ir meno centrą, atstatyti Baltąjį švyturį.
Kodėl strategija taip sunku rasti savivaldybės puslapyje ir kodėl nėra tarybos posėdžio, kur buvo svarstomas klausimas, įrašo YouTube? Ar neturėtų gyventojai būti supažindinti išsamiau su miesto turizmo plėtros planu?
„2023 m. įrengti „naują jungtį per Danės upę“
Itariu cia turetu buti 2033
Taip, ačiū, kad pastebėjote, buvo likusi klaida.