Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-06-17 |
Šiuolaikinėje Lietuvos švietimo aplinkoje daugelis mokyklų siekia ne tik teikti kokybišką ugdymą, bet ir reikšmingai prisidėti prie platesnių socialinių ir aplinkosauginių tikslų. VšĮ „Laimingų vaikų pilis“ (Miško mokykla), būdama aktyvi ir inovatyvi švietimo bendruomenės dalis, ypač didelį dėmesį skiria mokymuisi remiantis Erasmus+ programa.
Šios programos prioritetai – nuo aplinkosaugos ir gamtos projektų iki inovacijų ir įtraukaus ugdymo – atspindi ir Miško mokyklos tikslus.
Miško mokyklos prioritetas – stiprinti mokinių sąmoningumą apie aplinką, plačiai taikyti įtraukaus ugdymo metodikas, gyventi pagal bendruomeniškumo, pilietiškumo vertybes, bei diegti naujas, svetur pasiteisinusias, ugdymo metodikas. Miško mokyklos mokytojai iš tarptautinių mokymų ir darbo stebėjimų vizitų parsiveža naujų žinių, patirties, kaip kurti įtraukią, tvarią ir inovatyvią mokymosi aplinką – tai, kas plačiai atsispindi ir Miško mokyklos veikloje.
2024-2025 mokslo metais į tarptautinius mokymosi mobilumus Miško mokykla komandiravo 17 darbuotojų ir dešimt Miško mokyklos pradinukų.
Keturios ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojos viešėjo „Smart Teachers Play“ more mokymuose apie žaidimus ugdymo procese ir įtraukųjį ugdymą Islandijoje ir Suomijoje.
„Nors atvykome pasisemti žinių, šie mokymai daug daugiau nei tik teorija. Mokomės, kaip akademinį turinį pateikti kūrybiškai ir žaismingai, kad vaikams klasėje būtų ne tik naudinga, bet ir smagu. Žaidžiame, juokiamės, dalinamės patirtimis ir, žinoma, lietuviškais riestainiais! Kasdien atrandame, kad žaismingumas ir bendrystė neturi sienų – kaip ir idėjos, kurias vešimės namo. Ši patirtis primena, kad mokymasis gali būti gyvas, linksmas ir tikrai įkvepiantis – tereikia trupučio žaidimo ir daug atvirumo“, – dalinasi mokytoja Agnė.
Darbo stebėjimo vizitai vyko Islandijos, Turkijos ir Čekijos darželiuose bei pradinėse mokyklose.

„Islandijoje Vaikai mokosi per pojūčius – jie liečia, stebi, klausosi. Viskas vyksta natūraliai, be pertekliaus, o ugdymo procesas – lėtas, sąmoningas ir orientuotas į patirtį“, – dalijasi ikimokyklinio ugdymo mokytojai Viktoras, Julija ir Kristina.
Turkijos lauko darželyje ir pradinėje mokykloje mokytojams daug kas priminė Miško mokyklos dvasią – ryšys su gamta, pagarba vaikui, laisvė rinktis ir tyrinėti.
„Buvo stiprus atpažinimo jausmas, kuris ne tik sustiprino mūsų pasirinkto kelio pagrįstumą, bet ir atvėrė naujų idėjų, kurias norime išbandyti savo Miško mokyklos bendruomenėje“, – dalijosi pradinukų mokytoja Dovilė.
Darbo stebėjimo lauko darželiuose ir mokyklose Čekijoje metu mokytojai dalijosi patirtimis, jog labai gera būti harmoningo ugdymo lauke dalimi.
„Nuostabu kaip greit gamtoje susidraugavome su mokytojais ir vaikais, kaip nieko nesupratome čekiškai, bet viską supratome”, – sako Miško mokyklos ugdymo vadovė Ernesta.
Iš vienos Čekijos mokyklos mokytojai parsivežė ir metodą, kaip vykdyti mokinių asamblėjas su pradinukais ir kaip panaudoti visuotinės asamblėjos principus ribų ir normų nuolatiniam dėliojimui mokykloje.
„Tikiuosi, jog šis metodas bus puiki atspirtis, kaip parodyti Miško mokyklos mokiniams, jog mes, mokytojai ir administracija, juos girdime“, – sako Miško mokyklos vadovė Dovilė.
Naujų patirčių šiais mokslo metais turėjo ir Miško mokyklos pradinukai.
„Esame viena iš nedaugelio Lietuvos pradinių mokyklų, vykstančių su vaikais į tarptautinius mobilumus. Manau, jog ši patirtis vaikams yra nepakeičiama – taip vaikai mokosi ne tik akademinių dalykų, bet ir savarankiškumo, bendravimo su kitataučiais, gilina socialines ir emocines kompetencijas. Pradinukų mobilumus vykdome įtraukdami pačius vaikus – jie ir kišenpinigius planuoja ir skaičiuoja patys, ir kasdieninius meniu surašo, ir maisto produktus drauge perka“, – dalijasi Erasmus+ projektų koordinatorė Miško mokykloje Dovilė.
Po visų metų Erasmus+ mokymų, darbo stebėjimo patirčių ir mokinių mobilumų, birželio 13 d. susirinko visa Miško mokyklos komanda į vidinius mokymus pasidalinti šiomis patirtimis. Mokytojai žaidė edukacinius žaidimus, dalijosi įžvalgomis ir planavo pakeitimus ir patobulinimus, kuriuos galime padaryti Miško mokykloje. Jau laukiame kitų mokslo metų, kai tęsime šias Erasmus+ veiklas ir patirtis.
Parašykite komentarą