Klaipėdoje pradeda kursuoti specialiai jai pagaminti elektrobusai (27)

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas
Avatar photoMartynas Vainorius
2025-07-14

Pirmadienį naujas uostamiesčio viešojo transporto rinkos dalyvis – Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) – pristatė, su kokiais autobusais veš Klaipėdos keleivius pagal laimėtą mažiausiai iki 2030 metų vidurio galiojantį kontraktą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

TOKS su VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) yra pasirašiusi dvi 30,52 ir 38,15 mln. eurų vertės sutartis penkerių metų laikotarpiui su galimybe jas pratęsti dar pustrečių metų. Pagal pirmąją sutartį keleiviai maršrutais Nr. 2A, 13, 14A, 21, 21A, 30, M31 ir M32 bus vežami 2025 m. gamybos elektrinės transporto priemonėmis, turinčiomis 16 sėdimų vietų. 38,15 mln. eurų vertės sutartis buvo sudaryta dėl mikroautobusų maršrutų M6 ir M8 (šiuo metu kursuojančio M5 nebeliks). Maršrutiniams taksi kompanijos įsipareigojimai yra tokie patys – naujos elektrinės transporto priemonės su 16 vietų keleiviams.

TOKS specialiai Klaipėdai pas Kinijos bendrovę „Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd.“ užsakė 50 elektrinių autobusų „King Long PEV7“, tad maršrutiniai taksi bus gerokai aukštesni ir erdvesni nei iki šiol važinėjantys.

Pirmieji tokį elektrobusą nuo šeštadienio jau gali išbandyti 30-ojo maršruto keleiviai. Netrukus „King Long“ ims vežti ir į Palangą 31-uoju maršrutu, o po Jūros šventės palaipsniui „kibs“ ir į kitus maršrutus.

Elektrobusų pristatymo renginyje dalyvavęs Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus teigė, jog tai – ne tik ekologija, bet ir estetika. Kartu jis išreiškė viltį, jog bus aukšta vairuotojų kultūra. TOKS vadovas Valentinas Belousovas žadėjo, jog taip ir bus, nes įmonė čia įsikūrė ilgam, o kaip partnerę, užtikrinančią darbuotojus ir eksploataciją, pasiėmė bendrovę „Ridvija“, kuri iki šiol veža maršrutiniais taksi M8.

Pasak V. Belousovo, iki šiol bendrovė į Klaipėdos projektą investavo apie 14 mln. eurų, nes įsigijo ir „Subaru“ kompleksą Plieno gatvėje, kur bus jos bazės, investavo ir į įkrovimo infrastruktūrą. Iki pusės sumos ji tikisi atgauti iš Europos Sąjungos paramos – teiks atitinkamą paraišką.

TOKS vadovas gyrė Klaipėdą, kad ji esą įrodo, jog viešojo transporto elektrifikacija, kuri baido kitus miestus, nėra našta ir įmanoma su nedidelėmis kainomis. KKT vadovas Gintaras Neniškis irgi tikino, jog TOKS pasiūlyta ridos kaina yra gera bei džiaugėsi, kad į Klaipėdą atėjo „stiprus žaidėjas“.

Dėl maršrutų 2, 3, 4, 4A, 5B, 12, 12A, 14, 17, 18, 22 ir 22B KKT yra pasirašiusi sutartį su konkursą laimėjusia bendrove „Kautra“. Ji įsipareigojo keleivius vežti ne senesniais nei 12 metų žemagrindžiais autobusais, tarp kurių ne mažiau kaip devyni turi būti varomi elektra. Tačiau iš viso tokių transporto priemonių turėtų būti 36, nes sutartyje yra reikalavimas naudoti ir alternatyvius degalus. Jos turėtų Klaipėdoje pradėti palaipsniui kursuoti nuo rugsėjo.

Likusius maršrutus – užimančius net 67 proc. šios rinkos dalies – savivaldybė numato tiesioginiu sandoriu perduoti savo įmonei „Klaipėdos paslaugos“, nors Konstitucinis Teismas dar 2022-ųjų gegužę buvo konstatavęs, jog savivaldybės gali sudaryti vidaus sandorius dėl viešųjų paslaugų teikimo tik išimtiniu atveju, įstatyme nustatytomis sąlygomis. Pernai spalį Konstitucinis Teismas priėmė dar vieną sprendimą dėl Vietos savivaldos įstatymo normų, kuriomis savivaldybėms buvo leista savo įsteigtiems juridiniams asmenims pavesti teikti viešąsias paslaugas nesilaikant konkurencingos procedūros. Jis konstatavo, jog toks reglamentavimas prieštarauja Konstitucijai.  

A. Vaitkus „Atvirai Klaipėdai“ sakė nežinantis, kokioje stadijoje šiuo metu yra procesas dėl tokio vidinio sandorio. Savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjo Andrius Kačalinas birželį teigė, jog dar tebederinamos sutarties sąlygos.

INFORMACIJA

Elektriniai autobusai „King Long PEV7“ yra 7,5 metro, 16 sėdimų vietų (viena papildoma vieta skirta neįgaliesiems). Juose montuojamas 180 kW galios elektros variklis ir 176 kWh talpos CATL firmos baterija, leidžianti vienu įkrovimu autobusui nuvažiuoti iki 300 kilometrų. Autobusas aprūpintas moderniomis saugumo ir vairuotojo komfortą didinančiomis sistemomis, įskaitant automatines ugnies gesinimo sistemas ir 360 laipsnių vaizdo kameras.

Žymos: | | | | | | | | | | |

Komentarai (27):

Atsakymai į “Klaipėdoje pradeda kursuoti specialiai jai pagaminti elektrobusai”: 27

  1. Valdas parašė:

    Butu gerai kad tiems mikriuku autobusams 2A maršrutui parkas dar surastu vieta ,kur debreceno gatveje vairuotojams nueit i toleta o ne stovet prie garazu ir myzti uz kampo

  2. Memelanderis parašė:

    Kinijos gamybos busai, nes pigūs? Ok, o su remontu kaip bus? Kinija lavai toli, kada detalės, kiek kainuos? Kita medalio pusė: valstybė turi ginti, rūpintis vietinia gamyba !!! Klaipėda gamino puikius elktr.busus, bet besulaukė valstybinio palaikymo, požiūrio į SAVUS !!! Klaipėdai reikia keisti „provincijos” politiką !!! Būtina gražinti elektrinius tramvajus. Mažesni ES miestai juos turi, Klaipėda grąžintų paveldą, kadaise kursavusius nuo pajūrio iki senamiesčio, nepamirškkme „siauruko geležinkelio”…

  3. Liepa parašė:

    Kas gali atsakyti ar autobusuose yra chemiškai valomos sėdimos vietos.?Stebimės,kad smirda autobuse,visokių klientų įlipa,kurie ir pridergia ant sėdynių,ypač 9,17autobusai.

    • klp parašė:

      Kaune 100%, pas mus cirkas su visa ta vežėjų aibe, tai jaučiu nuo maršruto ir pamainos priklauso (pvz. 8-ieji „pavyzdiniai” elektriniai tai tikrai valomi)

    • Klaipėdietė parašė:

      Tai Jūs pasiskambinkite privatininkams gintarinis vairas ir pajūrio autobusai ir paklauskite. Atsakymas būtų,kad tikrai nevalo,autobusų parkas savo autobusus valo.

  4. bronislovas parašė:

    ne vienam mieste nevazineja kitaiski autobusai,tik klaipedoje sukiso.o juk su kinija negalima prekiauti ar kai kuriems galima,tie kitaiski yra vienkartiniai,po metu dvieju jie sustos.as taip galvoju.bet sakes klaipediecius klaipedoj vezios vilnius ir kaunas,,,,cha cha

  5. Apsaugok viešpatie nuo visuomeninio transporto parašė:

    Niekas nebenori buti užmuštas autobuso stotelese.

    • qq parašė:

      Aha. Jei BMW tavęs nenukals stotelėje, tai savo darbą tave sužalojant padarys debiliškai pavojingai vairuojantys autobusų vairuotojai, kurie keleivius veža lyg malkas

  6. Kitaicas parašė:

    Dar galėtų ir vairuotojus į kokybiiškus pakeist.

  7. Klausimas parašė:

    I kaip dėl baisių smirdančių autobusų Nr. 9 ir 6??
    Bus tokie pat?

  8. Nė velnio nesuprantu parašė:

    TOKS, Kautra ir Klaipėdos keleivinis transportas – tai keleivių pervežimo kompanijos.Kodėl Klaipėdiškiai užsakinėja autobusus ne pas gamintojus , o pas tokius pat vežėjus ? Ir dar atiduoda jiems maršrutus, kuriais patys galėtų vežti keleivius ir uždirbinėti pinigus

    • Užtai kad parašė:

      buvę Klaipėdos valdžioj dabar teisti už politinę korupciją liberalai per tiek metų įdiegė schemą kaip,, įsisavint” į kišenes miesto pinigus tiesiai per aplinkui..

  9. Super parašė:

    Labai gerai, nes Klaipėda užterštas pramonės miestas, bent viešasis transportas bus netaršus. Mieste turėtų mažinti privatų transportą, nes yra perteklius ir niekam nereikalingas, tik teršia miestą. Viešasis transportas veža beveik nuo durų iki durų, tik dėl privačių stringa kamščiuose. To neturėtų būti, viešasis turi būti „laisvas” gatvėje be jokių trikdžių, patogus, modernus ir nemokamas.

  10. Robertas Bytautas parašė:

    Reto šlykstumo spalva.

    • Blogai, parašė:

      kad esi matęs tik belorusišką traktorių.Priešingu atveju žinotum, kad mėlyna pirmiausia Fordo spalva, tame tarpe ir traktorių

  11. komentaras parašė:

    belorus traktor spalva- megstamiausia klaipedieciu spalva .Ir tiek ziniu

  12. Klp parašė:

    Baisuokliai, o ne autobusai ir dar Kiniski!!!

  13. klaipėda parašė:

    aš gerbėjas Klaipėdos buvusio autobusų parko

  14. Joris parašė:

    Atnaujinimas gerai, bet Neniškio kontora galėtų ir appsą susitvarkyti, kuriame ne tik tvarkaraščius pažiūrėt galėtum, bet ir bilietus nusipirkt. Dabar, bent man, niekaip negalima.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Politika

Savivaldybė pabūgo didesnės kontrolės? (2)

„Anksčiau nė karto nebuvo tokio dalyko, kad mes apribotumėme Kontrolės komitetui galimybę susipažinti su audito medžiaga“, – ketvirtadienį vykusio Klaipėdos ...
2025-12-19
Skaityti daugiau

Sportas, Svarbu

Pripučiamas futbolo maniežas – už 3 milijonus (1)

Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį dėl pripučiamo futbolo maniežo su buitinėmis patalpomis sklype Sportininkų g. 46 supaprastinto projekto parengimo paslaugų ir ...
2025-12-19
Skaityti daugiau

Mums rašo

Giruliai į naujus metus eina stipresni (1)

Metų pabaiga – tai metas, kai visi peržvelgiame, kas pavyko, kas liko nepadaryta, ir ko tikimės ateinančiais metais. Šiandien galiu ...
2025-12-18
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This