Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-08-01 |
Geros būklės saugotini medžiai – 24 liepos, dešimt beržų, šermukšnis, keturi kaštonai – ir beveik visi nesaugotini želdynai bus iškirsti įrengiant vietas automobiliams statyti prie daugiabučių namų Taikos pr. ir Paryžiaus Komunos gatvėje. Be to, čia gali kristi ąžuolas ir dar keli saugotini medžiai, jei nebus galimybės pakoreguoti projekto sprendinius.
Pritarimą tokiems kirtimams davė Klaipėdos miesto želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisija, įvertinusi želdinius Taikos pr. 41, 43, 45, 49, 51, Paryžiaus Komunos g. 6, 10 teritorijos automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo ir pėsčiųjų takų rekonstravimo techninį darbo projektą.

„Daug diskusijų sukėlė želdinių kirtimo poreikis ties daugiabučiu gyvenamuoju namu, adresu Taikos pr. 51, Klaipėda, kadangi dėl gaisrinio apsisukimo aikštelės reikalinga iškirsti gana didelius estetiškai vertingus medžius, – rašoma komisijos posėdžio protokole. – Tačiau buvo paaiškinta, kad tokia aikštelė yra privaloma, kadangi kiemas baigiasi akligatviu. Neplanuojant tokios aikštelės, nebūtų gautas statybą leidžiantis dokumentas”.
Komisija pasiūlė ties daugiabučiu gyvenamuoju namu Taikos pr. 59 projektuojamoje aikštelėje vietoj kietųjų dangų viduryje daryti žalią juostą, apsodintą medžiai ir dygiais krūmais. O ties daugiabučiu Taikos pr. 45, kur projektuojama automobilių stovėjimo aikštelė, iš vaikų žaidimo aikštelės pusės numatyti papildomą želdinimą krūmais, formuojant jų gyvatvorę ir pan. Taip pat nurodyta, kad ties daugiabučiu Paryžiaus Komunos g. 6 reikalingas papildomas želdinimas krūmais, kad „būtų sumažinama tarša ir triukšmas šiame name gyvenantiems asmenims“.
Kai kurie šioje vietoje gyvenantys klaipėdiečiai įnirtingai priešinosi klaipėdiečio keliautojo Aurimo Mockaus valdomos VšĮ „Pasakėlė“ planams vietoje valdomo kepyklos pastato Taikos pr. 47 statyti daugiabutį. Tarp jų argumentų buvo ir medžių likimas.
Minėtoji komisija dar leido kirsti saugotinus želdinius (aštuonis klevus, šešias liepas, du ąžuolai, juodalksnų bei po penkis gluosnius ir skroblus) Tauralaukyje dėl kelio tarp Akmenų g. ir Tauro 12-osios g. rekonstravimo ir inžinerinių tinklų tiesimo. Čia leista kirsti ir nesaugotinus želdinius.
Be minėtų sprendimų, Želdynų komisija sutiko leisti persodinti 9 juodąsias pušis palei Šilutės plentą, nuo Smiltelės g. iki Jūrininkų prospekto, nors jos nariai ir suabejojo, ar persodintos pušys prigis.
Vertindama parkavimo vietų įrengimo Kauno g. 25 namo kieme projektą ši komisija buvo nurodžiusi saugoti kai kuriuos medžius ir būtent dėl to, anot Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Ingos Kubilienės, čia buvo galima įrengti mažiau vietų automobiliams nei planuota iš pradžių.
Reikia kirsti medžius, kurie ntrukdo automobilių aikštelių statybai ir neklausyti verkšlenimo dėl jų išsaugojimo. Bus pasodinti nauji kitose vietose.
Tu d ze …bil. Dėl kledaru kirsti sveikatos šaltinį medžius. Tik pilni debi…lai gali taip galvoti
Talkas- 10 mano kai bus liutys jo mašina sugers vandeni ,,,,,,,,
Dze…bil!!!!
talk10 , tik medžiai sugeria vandeni per para iki 400-500 litru per para. Dėl medžių neskęsta Klaipėda
Reik parkavimo mokestį įvest centralizuotai.
Socialiai teisinga,…taigi.
Mažint akligatvius, siaurinti gatves, baigt trinkeliuotis plačiai ypač Taikos tarybiniam šedevre.
Amen.
Kur vargetos buvote kai liberalai Liepų gatvėje sveikas liepas kapojo, nebuvo gaila…?! Šulcas galėtų papasakoti…
Pono Aurimo Mockaus statomam muziejui sėkmingai jam perduota visų aplinkinių naudota didžiulė mašinų aikštele prie Biltuko . Dzin kur aplinkiniai parkuotis. Kokio dydžio namai liko be parkavimo? Lai jo butų pirkėjas pasivaikšto parkuotis. O namą statys lyg be parkavimo, vaikų aikštelės gal neįrenginės nes tipo viešbutį stato? Lai savo sąskaitą apsisukimą pasidaro, daugiabutį mažesnį. Ar įžymybei pelnas maksimalus turi būti garantuotas?
Šaunuolis meras , kuo daugiau mašinoms aikšteliu , o tie niurzgalai pensininkai visada ir viskuo nepatenkinti , patys nevairavo ir nieko nesupranta , kiemai turi būti erdvūs , norit medžiu varykit į miška sofu komentatoriai .
Na, gal būt ,,rinkėjau” gal kai kurie pensininkai ir nevairuoja! ( kažkada ir pats tokiu būsi!)….. o tamstai ,panašu, erdvės pakaks ir smegenėlėm ant būsimo asfalto pakaitint ir paskendusiuose rūsiuose dar likusias smegėneles ataušint!!! ( jei tokių dar beliks!).
Gal galite medžių neliesti? Dieve mano, nejau nesuprantame kiek reikalinga žaluma miestui ir žmonėms. Išlaikyti medžius mieste – prioritetas
Taip, jei medžiai skleistų wifi, tada matyt juos apsaugotų, o dabar… jie tik deguonį gamina. 🤷
Tikra realybė tokia
Čia tik viena medalio pusė. O naktį jie išskiria CO2
Žmonės jau nebežino kam reikalingi želdynai, vietoj jų padrikai sodina menkaverčius medžius, kerta vertingus, naikina miesto mikroklimatą. Akivaizdus specialistų trūkumas ir absoliutus neišmanymas. Atsakingiems už miesto planavimą turėtų būti gėda. Gal verta grįžti į studijų laikus ir įgauti truputi žinių kaip turi būti tvarkomos miesto erdvės?
Saugotini medžiai nesaugotini.. Kas pamiršo, ką reiškia žodis „Saugotini” primenu – tuos, kuriuos reikia saugoti! Reikia ieškoti kitų būdų kaip įrengti aikšteles nekertant vertingų želdinių. O kam ta aplinkos kokybės komisija reikalinga? Medkirčiais ją pervadinti.
Kam duoti trosą kad galėtų apsirišti aplink medį? Miškus pasidaro savo kieme kur net saulės spindulys nepatenka,
Kai saulės bus perdaug-medžiai padės.O dabar geriau fantazijos daugiau turetų tai rastų vietas automobiliams.Yra variantų projektuotojai!
Jei jau vūetoj nukirstų medžių kažką atsodina, tai tie, naujieji mefžiai neturėtų būti genetiškai modifikuoti, naudingi valdžiai, o ne žmonėms. Akivaizdus pavyzdys gudobelės Janonio gatvėje. Nei pavėsio teikia, nei natūralios ūr dėl estetikos galima ginčytis. Modifikuotieji aųgalai gyvena trumpai, tad po 20 – 30 metų, vėl tektų persodinti. Tokį „atnaujinimą”, suprantu, kaip biznį nemirtingąjai nomenklatūrai.
Būtent! Naujai atsodinti ,,medeliai” ir neišgyvens nė tų , jiems skirtų ki 30 metų, o po to, kaip teigė savivaldybės atstovai, sodinsime naujus, kurie net neužaugs, nes jie modifikuoti! …ir be abejo auksinėm kainom pirkti!…….
Viskas turi būti su saiku: ne visur galima sodinti didelius medžius. Tiesiog netelpa arba ne vietoje. Eikit, kaip japonai – su skėčiu. Ar gėda?
Ne paskutinūs klausimas ir tame, kieno kieme nukirsti medžiai atsiduria.
Sulupės g po langais stovi gal 20 mašinų! Ryte triukšmas nuo penkių ryto! Vakare ir per naktį kvėpuojame degalų smarvė! O kam rūpi kad tokia tvarka? Nuo namo iki mašinų net trijų metrų nėra , kvapas žiaurus ypatingai kai saulė ir šiltą, nes teka tepalai! O palijus viskas subėga į kanalizaciją! Kada ką sudomins ta tvarka?!
Tai gal reiktų pradėti nuo tvarkos dėl eksploatuojamų automobilių ribojimo? Prisiperka papigiai kledarų ir teršia aplinką.
Stovėjimo aikštelių projektuotojai, šias aikšteles projektuoja net realiai neapsilankę tose projektuojamose vietose. Sėdi prie kompiuterīų, projektuoja nesąmones ir net neatvyksta į
jau statomas aikšteles, kad ištaisytų savo projektinės klaidas. Geras pavyzdys- Kretingos g.- Liepojos g. projektas. Košmaras , o ne projektas.
O kokią nesąmone ten norima padaryti? Vėl miesto žaliąjį rūbą naikins? Nes medžiai sugeria kenksmingą viskam, kas gyva, 5G spinduliuotę ir taip apsaugo žmones. Na, negi iki šiol to nesupratot? 😨
5G sugeria ir automobiliai
medžiai kai kuriems komentatoriams dar ir smegenis sugeria
Statom naujas vietas, o dešimtis metų valdžia nesugeba pašalinti begalės stovinčių laužų su užrasais „autų supirkimas”. Užima vietas , o valdžia nesugeba nieko padaryti.
Svarbiausia – nepamirš apmokestinti..,
Kartu su trinkilizatoriais. Lauk Liudvika Kuzmičiūtė.
Turi būti „Klaipėdos miesto želdynų darkymo komisija”
tiems, kurie čia dega noru paversti miestą ištisa „parkovke” , galiu rekomenduoti pasižiūrėti, kokia situacija su medžiais mieste kitose šalyse. Rekomenduočiau Lenkiją. Teko šiek tiek gyventi Gdanske ir mačiau, kaip ten saugomi brandūs medžiai. Mūsų kieme klojo naujas komunikacijas, tai net seną didžiulį kaštoną lanku aplenkė, išsaugojo. Pasidomėkite apie pagarbą brandiems medžiams Gdansko miesto parke Olivoje. Ten net paminklas senam medžiui yra ir niekas medžių iki viršūnių „nekastruoja”, kaip pas mus. Tas pats ir Belgijoje bei Šveicarijoje. Ten irgi teko gyventi, domėjausi situacija. O kalbėdama apie didžiulę medžių naudą miestui, remiuosi ne Kl. „budulių” postringavimais, o užsienio mokslininkais , kurie po ilgų tyrimų gatvėse, laboratorijose etc. pateikia rezultatus – mieste būtina išsaugoti kaip galima daugiau medžių!!! Duomenis apie tyrimus ir jų išvadas turiu, bet ir patys galite susirasti Internete.
Pagarba taip mąstantiems.
Ir Londone
Reikalinga miestus vėdinti, o ne kaitinti.
tokioje purvinoje, dulketoje ir pramoniniais objektais prifarsiruotoje KLp, automobiliu tarsa sudaro gal 1-2 proc … Tukstainciai sunkiasvoriu furu kasdien malasi po miesta ir niekam nieko. Svarbu , kad po langais butu berzelis…
berželis nebūtinai, bet pagal Higienos normas automobilių po pat langais irgi neturėtų būti. Jeigu suparkuotas desėtkas auto, atstumas iki namo turi būti ne mažiau 10 metrų. Kur Jūs tiek matėte? O juk Higienos normos šventas ir neginčytinas reikalas, tai kodėl jos pažeidžiamos?
bloga nuo tokių ____kadangi dėl GAISRINIO apsisukimo aikštelės reikalinga iškirsti gana didelius estetiškai vertingus medžius, – rašoma komisijos posėdžio protokole. – Tačiau buvo paaiškinta, kad tokia aikštelė yra privaloma, kadangi kiemas baigiasi akligatviu. Neplanuojant tokios aikštelės, nebūtų gautas statybą leidžiantis dokumentas”.
Šitiek metų gyvename ir nereikėjo jokio gaisrinio apsisukimo, o dabar draugeliui reikia statybos leidimo, tai turi būti iškirsti medžiai. Ir taip gyventojų tankumas yra didelis, tai dar padidins, o dar meras šeimininką vaidino.
Jus nuvykite i gretimus uzsienio miestus, ten zaluma medziai vertinami ir saugimo, cia gi pajuryje kur vejas dulkės . Kertami brandus medziai.. gal parkavimo vietos nwtinkamai parinktos ju vietas butina koreguoti.
Mieste vis tiek pilna dulkių. Vadinasi priežastis yra kitur
butą P.Komunos g. pirkau tik dėl to, jog namas medžių apsuptyje. O dabar…uždusins jie mus tais su savo parkingais. Kai Vakaruose / o galimai ir Rytuose/ stengiamasi kaip įmanoma labiau atlaisvinti miestus nuo individualaus transporto gausos, Klaipėda eina kitu keliu: automobiliai po kiekvienu balkonu, po kiekvienu langu, prie kiekvieno išėjimo…Kad kuo nesveikesni būtume. O tie nauji sodinukai nepakeis subrendusių medžių nei pagal vieną jų naudingumo parametrą.
medžiai sveikatos jau neišaugos 🙂 Tekstų nesuprantate, skaitote tik antraštes , o dėl to , kad jūs neva nusipirkote ten butą , miestas neturi keistis ar kitį gyventojai negali gyventi patogiau ? Rimtai ? 🙂
Todėl, kad medžiai sodinami bet kur, bet kaip, negalvojant apie perspektyvas. Kita vertus, medžiai kaip ir žmonės nėra amžini. Kada juos pakeisti kitais? Pagalvokim apie ateinančias kartas. O dėl automobilių, tai žmonės patys kalti, kad nori turėti savo transporto priemonę ir ne vieną. Važinėtų viešuoju transportu, nereikėtų plėsti parkavimo vietų ir oras būtų švaresnis