Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-08-05 |
Klaipėdos miesto savivaldybė pasirašė sutartį dėl privažiuojamojo kelio, kelio dalies Klaipėda-Stariškiai kapitalinio remonto rangos darbų. Bendrojo plano sprendiniuose Stariškėse yra numatytas naujas pietinės miesto dalies rekreacinis pocentris su gyvenamųjų būstų statyba ir „itin svarbus teritorijos akcentas“ – mažųjų laivelių ir valčių prieplauka, kurią jau porą dešimtmečių žada pastatyti, bet pažado taip ir netesi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

Šio kelio remontas be pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimo mokesčių mokėtojams atsieis 940 170 eurų. Jis visų pirma yra reikalingas statybos darbams pauosčio teritorijoje, nes Stariškių urbanistinio komplekso funkcinėje zonoje, apimančioje 13,7 ha plotą, numatytos vizijos dėl projekto sudėtingumo gali pradėti realizuotis tik po 10-15 metų.
Sutartį dėl šio kelio remonto Savivaldybė pasirašė su UAB „YIT“. Ji galioja iki kitų metų gegužės. Kelio kapitalinį remontą su darbų priežiūra projektavo UAB „Urban line”, praėjusių metų rugpjūtį dėl to pasirašiusi su Savivaldybe 56,7 tūkst. eurų vertės sutartį. Darbai turėjo būti atlikti jau šių metų birželį.
Tačiau jau po poros mėnesių sutartis su projektuotojais pabranginta iki 66,2 tūkst. eurų, o sutarties vykdymo pabaiga nukelta į 2026 metų birželį.
INFORMACIJA
Šiemet Klaipėdos miesto savivaldybė pradėjo Stariškių pocentrio teritorijos tarp Kairių g., Karaliaus Vilhelmo kanalo, miesto ribos ir Kuršių marių vietovės lygmens bendrąjį plano rengimo procedūras.
Prieš tai buvo parengta Pietinio pocentrio Stariškių rajone galimybių studija (rengėjas – MB „Quinary urbana“).
Studijos rengėjai kritiškai įvertino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu 2018 metais parengtą galimybių studiją „Klaipėdos miesto III vandenvietės iškėlimas“. Ir pateikė išvadą, jog bet kokiais variantais geriamas vanduo Klaipėdos gyventojams brangtų, bet pridūrė: „Įgyvendinus bet kokį vandens gavybos ir tiekimo variantą, Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalas ir toliau liks uždarytas laivybai ir nebebus galima vykdyti dabar vykstančius pramoginių laivelių reisus nuo Lankupių“.
Prognozuojama, kad Stariškių urbanistinio komplekso funkcinėje zonoje galėtų įsikurti 1200 gyventojų. Nurodoma, kad planuojamoje teritorijoje tikslinga numatyti ir vaikų darželį. Per planuojamą teritoriją numatyta papildoma Vilhelmo kanalo jungtis su Kuršių mariomis.
nebesuprasi kas tose Stariškėse vyksta. Uosto direkcija gal jau 5 metus projektavo ir prieš metus arogantiškai gyrėsi, kad turi leidimą marinos molų ir kelio marių pakrantėje statybai. Net uoliai išpjovė šimtus medžių tam būsimam keliui. Nepaisant to, kad tai miesto, o ne uosto teritorija ir negalėdama savivaldybė paaiškinti kas čia vyksta ir kodėl miesto objektus, teritorijas jau projektuoja uosto direkcija ( žinoma, galėtų tik finansuoti) , Klaipėdos savivaldybė dar nusamdo vilniečius „galimybių studijai ” parengti kurios autoriai kvailindami klaipėdiečių buriuotojų, irkluotojų norus, miesto architektų siūlymus šioje vietoje kurti pilnavertę marina su aptarnavimo, paslaugų, poilsio ir pramogų zonomis pietinės miesto dalies gyventojams, supaišo ” galimybių studiją” naujam miesto urbanistiniam pocentriui-bus naujas ale senamiestis ( daugiabučiai, darželis su visokiais spa…ir minimalus uostelis pramoginiams laivams) uosto, pramoninių teritorijų ir karinio poligono apsuptyje. Kitaip miestui bus hana, jei neliks pocentrio. Nors, galimybių studijoje reikėjo išsiaiškinti galimybes, problemas ir aptarti/pasiūlyti jų sprendimo būdus, sutikslinti būsimo komplekso apimtį, poreikius ir parengti užduotį architektūriniam/urbanistiniam konkursui. Ne -tai neįdomu ir savivaldybės užsakymu autoriai sulipdo pocentrio tris urbanistines koncepcijas kuriomis , kaip šv. raštu, nurodo vadovautis. Miesto politikai, savivaldybės ” specialistai” procedūrinasi ir ausim karpo, bet esminis klausimas išlieka – ar miestui šioje vietoje tikrai labai reikia naujo gyvenamo rajono 1,2 tūks. gyventojų??? Nepaisant to, dabar miesto politikai nutaria- pradės rengti šios vietos miesto dalies bendrojo plano keitimą -metus laiko rengs Užduotį, po to vykdys procedūras ir, gal suorganizuos urbanistinį konkursėlį, anot savivaldybės specialistų” – „…vizualizacijoms ir sklypo schemutei parengti…” . Suprask – per 5 metus nei uostas nei per du metus savivaldybė dar nieko neišsiaiškino. To tarpu uosto direkcija vėl skelbiasi pradedanti projektuoti tuos pačius molus, o savivaldybė, lyg vydamasi traukinio miražą”- už 1mln. remontuos „privažiuojamąjį” kelią ( gal jo skubiai prireikė dėl poligono) . O kaip tuomet vėliau bus su visais inž. tinklais reikalingais tam „ambicingam projektui”, kaip bus su kelio aukščiais tiltui kuris turi kažkur atsirasti dėl vandens kanalo ir marių būsimos jungties? Koks jis bus ir kur? Ar vėliau viską ardysim ir vėl naujai statysim? Suprantama, kad politikai nelabai suvokia procesų, nors valdantieji skelbėsi- ” Stariškės mūsų kadencijos prioritetinis projektas”, bet ką veikia ir už ką ima riebias algas miesto plėtros urbanistikos departamento, architektūros skyriaus „specialistai” planuojant miesto teritorijas- labai didelė mįslė. O gal ir sąmoningu kenkimu, nes labai panašu, kad taip dirbant viskas daug kartų brangs ir rezultatas bus apgailėtinas. Lyg neturėjome „auksinės mokyklos” su gatve viduryje istorijos.