Sunkiasvorių vairuotojų vartai nesustabdo: kiek ilgai dar juos remontuosime? (8)

Mums rašo
Ieva Kazlauskienė, Rimkų seniūnaitė
2025-08-19

Rimkų seniūnaitijoje stovintys vieninteliai Klaipėdoje gabaritus ribojantys vartai turėjo užtikrinti KET laikymąsi bei saugumą, tačiau realybė tokia, kad per vienerius metus jie buvo sulaužyti jau tris kartus.

Šie vartai įrengti Švepelių gatvėje, jungiančioje Rimkų gyvenvietę ir Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritoriją. Anksčiau šiuo keliu tankiai, siekdamos trumpinti kelią, važinėjo sunkiasvorės transporto priemonės, kurių vairuotojai nesilaikydavo kelių eismo taisyklių: viršydavo leidžiamą 30 km/h greitį, ignoruodavo STOP ženklus ir draudžiamus posūkius.

Kai vartai sulaužomi, jų remontas savivaldybei užtrunka nuo dviejų iki šešių mėnesių. Autorės nuotr.

2021 metais, po 5 metus trukusios kovos su miesto savivaldybe, vietos bendruomenės iniciatyva buvo pasiekta, kad gatvėje, kurioje leidžiamas tik D kategorijos eismas (gyventojams ir aptarnaujančiam transportui), būtų draudžiama judėti transportui nuo 3,5 tonos.

2024 metais, gyventojams atkakliai fiksuojant pažeidėjus – sunkiasvorio transporto priemones ir įrodymus apie konfliktuoti linkusius, necenzūrinius ženklus gyventojams rodančius vairuotojus, nuspręsta įrengti gabaritus ribojančius vartus. Tai buvo simbolinė pergalė dėl saugesnės ir ramesnės gyvenvietės.

Deja, nors iškovotos priemonės įgyvendintos, problema iki galo neišspręsta. Sunkiasvorio transporto vairuotojai, ignoruodami įspėjimus ir toliau pažeisdami KET, bando įveikti gabaritus ribojančius vartus: užstringa, sulanksto kabančias dalis, laužo detales, trukdo eismą. Tokie „akrobatiniai manevrai“ rodo ne technikos ribas, o mūsų vairavimo kultūros spragas. Akivaizdu, ne vartų konstrukcija silpna, o vairuotojų sąmoningumas.

Autorės nuotr.

Dar viena problema – vartai ilgiau remontuojami nei naudojami! Kai jie sulaužomi, jų remontas savivaldybei užtrunka nuo dviejų iki šešių mėnesių (po antro sulaužymo vartai remontuojami buvo 6 mėnesius, o po mažiau nei 3 mėnesių – vėl nugriauti). Sugriuvus vartams, sunkiasvoris transportas vėl lyg niekur nieko pradeda judėti draudžiama atkarpa, o gyventojų ramybė tampa antraeiliu klausimu. Kova lyg prieš vėją, o laužoma gi ne šiaip metalo konstrukcija, bet savivaldybei ir jos gyventojams priklausantis turtas, už kurį sumokame visi. Kyla pagrįstas klausimas: ar sunkiasvorio transporto vairuotojai iš tiesų yra ryžtingesni ir galingesni nei savivaldybė ar kitos institucijos? Į šių klausimų sprendimą ne kartą buvo įtraukta ir Lietuvos policija, kuri ne visada noriai kovojo su pažeidėjais, bet liepdavo tiesiog kreiptis į miesto savivaldybę.

Nors darome viską, kad vartai nebūtų pamiršti Klaipėdos miesto savivaldybės, o ribojimai išliktų veiksmingi, jokie vartai, jokios techninės priemonės nepakeis elementaraus pagarbos jausmo kitiems eismo dalyviams. Rimkai – tai gyvenvietė, kurioje, kaip ir bet kuriuose kituose namuose, svarbiausia ramybė ir saugumas.

Žymos: | | | | |

Komentarai (8):

Atsakymai į “Sunkiasvorių vairuotojų vartai nesustabdo: kiek ilgai dar juos remontuosime?”: 8

  1. Stasys parašė:

    Vartų atstatymas užtrunka pusę metų.Ką,jiems medžiagos gabenamos iš Marso? Juokdariai.Tai pastatykite dviejų metrų tunelį.Antžeminį.Nieks nepravažiuos.

  2. Tomas parašė:

    O Rimkų pagrindinė gatvė tai sunkiasvoris ir kitas sunkusis transportas leidžiamas link Esmidano, ir toliau miesto lauk link….

  3. Česlovas parašė:

    Pastatykite kamerą ir pritrūksit rašalo rašyti protokolams, bet uždirbsite gražaus pinigo

  4. Kamazas parašė:

    Mano pasas zalias kur nur noriu vaziuoju ir nepiskit prota

  5. Antanas parašė:

    Kaip niekad reikalingas pietinis aplinkkelis.Šilutės pl pavargo nuo stambagsbaritių sunkvežimių ,fūrų.

    • --->Antanui parašė:

      Visiskai sutinku, kad senai reikalingas aplinkelis. Pats su fura kasdien vaziuoju tiek Silutes pl, tiek Jurininku pr. Baigia Silutes pl subirt, o Jurininku pr labai siauros juostos. Buvo dar gerai, kol Statybininku pr leido eisma, tai bent srautai dar buvo isskirstyti ir buvo paprasciau. Sviesoforu reguliavimas tragiskas ypac jurininkuose. Piko metu, kai pasipila lengvuju masinu, pravaziuoti ta ruoza ir patyrusiam yra kebloka. Jei butu alernatyva kaip iki uosto davaziuot, tikrai rinkciausi kita kelia. Nepykit ant musu, furistu, mes dirbam kaip ir jus, tik kad musu darbas kelyje. Daugiau supratimo ir tolerancijos. Linkiu miesto valdziai kuo greiciau rasti visus tenkinanti sprendima (p.s didele aikstele, kur galetumem stovet, nakvot butu labai puiku. Dabar 50km spinduliu aplink uosta nera kur stovet, arba zenklai arba muitines ar kitu imoniu arba uzkista invaziniu furom)

  6. Klaipedietis parašė:

    Tokių vietų kur yra kažkaip apribotas eismas Klaipėdos mieste yra ir daugiau ir kas įdomiausia kai skundžiamasi, kad LR bei miesto biudžete trūksta pinigų nieko nedarom, kad papildyti drastišku būdu. Kaip pvz šioje Rimkų vietoje pastačius eismo pažeidimus fiksuojančią kamerą būtų labai smagu kai pasipiltų protokolai ir tai būtų labai gera prevencinė priemonė, bet kaip visada Klaipėdos miesto sav saugaus eismo skyriaus bei Klaipėdos m. policijos atstovai nemato čia problemos.

    • Klausimas parašė:

      kodėl nemato problemos? Va, kur šuo pakastas ! Klasko skverbiasi į miesto teritoriją, furistai važinėja kur nori ir kaip nori , o mūsų valdžia niekur nemato problemų ! Kas atsakys į šitą „sudėtingą ” klausimą , tam skirti Nobelio premiją !

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdoje labiausiai trūksta jūrinės pramonės specialistų (7)

Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centras atliko specialistų poreikio analizę, kuri parodė, kokiose srityse darbuotojų poreikis yra didžiausias, kokios profesijos yra ...
2025-12-04
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Meras laidoja Klaipėdos ekonominės plėtros strategiją (8)

Arvydas Vaitkus pareiškė, jog uostamiesčio savivaldybė „nebežais“ su Mėlynojo proveržio strategija (KEPS), nors jo paties vadovauta Uosto direkcija buvo viena ...
2025-11-30
Skaityti daugiau

Transportas

Mokestis už didžiagabaričio transporto judėjimą miesto gatvėmis atiteks savivaldybei

Miesto taryba ketvirtadienį posėdžio metu patvirtino naują tvarką dėl didžiagabaričių ir sunkiasvorių transporto priemonių judėjimo miesto gatvėmis. Nuo 2026 m. ...
2025-11-27
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This