Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-08-19 |
Rimkų seniūnaitijoje stovintys vieninteliai Klaipėdoje gabaritus ribojantys vartai turėjo užtikrinti KET laikymąsi bei saugumą, tačiau realybė tokia, kad per vienerius metus jie buvo sulaužyti jau tris kartus.
Šie vartai įrengti Švepelių gatvėje, jungiančioje Rimkų gyvenvietę ir Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritoriją. Anksčiau šiuo keliu tankiai, siekdamos trumpinti kelią, važinėjo sunkiasvorės transporto priemonės, kurių vairuotojai nesilaikydavo kelių eismo taisyklių: viršydavo leidžiamą 30 km/h greitį, ignoruodavo STOP ženklus ir draudžiamus posūkius.

Kai vartai sulaužomi, jų remontas savivaldybei užtrunka nuo dviejų iki šešių mėnesių. Autorės nuotr.
2021 metais, po 5 metus trukusios kovos su miesto savivaldybe, vietos bendruomenės iniciatyva buvo pasiekta, kad gatvėje, kurioje leidžiamas tik D kategorijos eismas (gyventojams ir aptarnaujančiam transportui), būtų draudžiama judėti transportui nuo 3,5 tonos.
2024 metais, gyventojams atkakliai fiksuojant pažeidėjus – sunkiasvorio transporto priemones ir įrodymus apie konfliktuoti linkusius, necenzūrinius ženklus gyventojams rodančius vairuotojus, nuspręsta įrengti gabaritus ribojančius vartus. Tai buvo simbolinė pergalė dėl saugesnės ir ramesnės gyvenvietės.
Deja, nors iškovotos priemonės įgyvendintos, problema iki galo neišspręsta. Sunkiasvorio transporto vairuotojai, ignoruodami įspėjimus ir toliau pažeisdami KET, bando įveikti gabaritus ribojančius vartus: užstringa, sulanksto kabančias dalis, laužo detales, trukdo eismą. Tokie „akrobatiniai manevrai“ rodo ne technikos ribas, o mūsų vairavimo kultūros spragas. Akivaizdu, ne vartų konstrukcija silpna, o vairuotojų sąmoningumas.

Autorės nuotr.
Dar viena problema – vartai ilgiau remontuojami nei naudojami! Kai jie sulaužomi, jų remontas savivaldybei užtrunka nuo dviejų iki šešių mėnesių (po antro sulaužymo vartai remontuojami buvo 6 mėnesius, o po mažiau nei 3 mėnesių – vėl nugriauti). Sugriuvus vartams, sunkiasvoris transportas vėl lyg niekur nieko pradeda judėti draudžiama atkarpa, o gyventojų ramybė tampa antraeiliu klausimu. Kova lyg prieš vėją, o laužoma gi ne šiaip metalo konstrukcija, bet savivaldybei ir jos gyventojams priklausantis turtas, už kurį sumokame visi. Kyla pagrįstas klausimas: ar sunkiasvorio transporto vairuotojai iš tiesų yra ryžtingesni ir galingesni nei savivaldybė ar kitos institucijos? Į šių klausimų sprendimą ne kartą buvo įtraukta ir Lietuvos policija, kuri ne visada noriai kovojo su pažeidėjais, bet liepdavo tiesiog kreiptis į miesto savivaldybę.
Nors darome viską, kad vartai nebūtų pamiršti Klaipėdos miesto savivaldybės, o ribojimai išliktų veiksmingi, jokie vartai, jokios techninės priemonės nepakeis elementaraus pagarbos jausmo kitiems eismo dalyviams. Rimkai – tai gyvenvietė, kurioje, kaip ir bet kuriuose kituose namuose, svarbiausia ramybė ir saugumas.
Vartų atstatymas užtrunka pusę metų.Ką,jiems medžiagos gabenamos iš Marso? Juokdariai.Tai pastatykite dviejų metrų tunelį.Antžeminį.Nieks nepravažiuos.
O Rimkų pagrindinė gatvė tai sunkiasvoris ir kitas sunkusis transportas leidžiamas link Esmidano, ir toliau miesto lauk link….
Pastatykite kamerą ir pritrūksit rašalo rašyti protokolams, bet uždirbsite gražaus pinigo
Mano pasas zalias kur nur noriu vaziuoju ir nepiskit prota
Kaip niekad reikalingas pietinis aplinkkelis.Šilutės pl pavargo nuo stambagsbaritių sunkvežimių ,fūrų.
Visiskai sutinku, kad senai reikalingas aplinkelis. Pats su fura kasdien vaziuoju tiek Silutes pl, tiek Jurininku pr. Baigia Silutes pl subirt, o Jurininku pr labai siauros juostos. Buvo dar gerai, kol Statybininku pr leido eisma, tai bent srautai dar buvo isskirstyti ir buvo paprasciau. Sviesoforu reguliavimas tragiskas ypac jurininkuose. Piko metu, kai pasipila lengvuju masinu, pravaziuoti ta ruoza ir patyrusiam yra kebloka. Jei butu alernatyva kaip iki uosto davaziuot, tikrai rinkciausi kita kelia. Nepykit ant musu, furistu, mes dirbam kaip ir jus, tik kad musu darbas kelyje. Daugiau supratimo ir tolerancijos. Linkiu miesto valdziai kuo greiciau rasti visus tenkinanti sprendima (p.s didele aikstele, kur galetumem stovet, nakvot butu labai puiku. Dabar 50km spinduliu aplink uosta nera kur stovet, arba zenklai arba muitines ar kitu imoniu arba uzkista invaziniu furom)
Tokių vietų kur yra kažkaip apribotas eismas Klaipėdos mieste yra ir daugiau ir kas įdomiausia kai skundžiamasi, kad LR bei miesto biudžete trūksta pinigų nieko nedarom, kad papildyti drastišku būdu. Kaip pvz šioje Rimkų vietoje pastačius eismo pažeidimus fiksuojančią kamerą būtų labai smagu kai pasipiltų protokolai ir tai būtų labai gera prevencinė priemonė, bet kaip visada Klaipėdos miesto sav saugaus eismo skyriaus bei Klaipėdos m. policijos atstovai nemato čia problemos.
kodėl nemato problemos? Va, kur šuo pakastas ! Klasko skverbiasi į miesto teritoriją, furistai važinėja kur nori ir kaip nori , o mūsų valdžia niekur nemato problemų ! Kas atsakys į šitą „sudėtingą ” klausimą , tam skirti Nobelio premiją !