Meras tiki, kad nauji elektrobusai sumažins automobilizmą (47)

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas
Aleksandra Studencova, „Atviros Klaipėdos“ praktikantė
2025-09-02

Ir į didžiųjų Klaipėdos autobusų rinką įžengusi bendrovė „Kautra“ antradienį pristatė naujus, ispaniškus „Irizar“ elektrinius autobusus, kursuosiančius miesto gatvėmis.

Aleksandros Studencovos nuotr.

„Klaipėda – vienas pirmųjų miestų Lietuvoje, kuris bus maksimaliai ekologiškas. Manau, kad tikrai daugiau žmonių paliks savo automobilius ir išbandys naujus autobusus“, – tikino renginyje dalyvavęs Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.

Elektrinius autobusus „Kautra“ įsigijo įgyvendindama tarptautinį projektą, prie kurio prisidėjo daugiau nei keturios šalys ir daugiau nei 1000 specialistų. Projektą finansavo Aplinkos projektų valdymo agentūra, naudojant klimato kaitos programos lėšas.

Pasak „Kautros“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, vienas autobusas pakeičia apie 360 lengvųjų automobilių, o 40 autobusų – tai maždaug 12 tūkst. automobilių CO₂ emisijų per metus. Vienas elektrinis autobusas per visą kontrakto laikotarpį esą leis išvengti maždaug 650 tonų CO₂ emisijos.

Bendrovė taip pat įsigijo 1,5 hektaro sklypą Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos teritorijoje, kur planuojama įrengti autobusų parkavimo aikštelę, talpinsiančią 100 transporto priemonių.

„Kautra“, iki šiol Klaipėdoje vežusi tik maršrutiniais taksi, konkursą laimėjo dėl maršrutų 2, 3, 4, 4A, 5B, 12, 12A, 14, 17, 18, 22 ir 22B. Kol kas pirmieji gauti autobusai kursuoja tik 2 ir 17 maršrutais.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Bendrovė įsipareigojo keleivius vežti ne senesniais nei 12 metų žemagrindžiais autobusais, tarp kurių ne mažiau kaip devyni turi būti varomi elektra. Tačiau iš viso tokių transporto priemonių turėtų būti 36, nes sutartyje yra reikalavimas naudoti ir alternatyvius degalus. Nurodoma maksimali sutarčių su „Kautra“ vertė – 140 mln. eurų.

Liepos viduryje savo naujus Kinijoje pagamintus elektrinius autobus „King Long PEV7“ pristatė Tolimojo keleivinio transporto kompanija. Ji yra pasirašiusi dvi 30,52 ir 38,15 mln. eurų vertės. Pagal pirmąją sutartį keleiviai maršrutais Nr. 2A, 13, 14A, 21, 21A, 30, M31 ir M32 bus vežami 2025 m. gamybos elektrinės transporto priemonėmis, turinčiomis 16 sėdimų vietų. 38,15 mln. eurų vertės sutartis buvo sudaryta dėl mikroautobusų maršrutų M6 ir M8.

INFORMACIJA

Į vieną autobusą tilps 70 keleivių, taip pat numatyta vieta asmeniui su negalia, patogus patekimas keliaujantiems su vaikiškais vežimėliais ar keleiviams su kitais judėjimo sunkumais – visi autobusai žemagrindžiai, patogūs ir pritaikyti keleivių poreikiams. Autobusuose įrengta šiuolaikinė keleivių informavimo ir vaizdo stebėjimo kamerų sistema. Vienu įkrovimu šie autobusai nuvažiuoja iki 300 km.

Žymos: | | | |

Komentarai (47):

Atsakymai į “Meras tiki, kad nauji elektrobusai sumažins automobilizmą”: 47

  1. Yra dar daug trūkumų parašė:

    Pvz savaitgalį išvis kas 30 min tik atvyksta autobusai. Maršrutiniai važiuoja tušti, arba koks vienas keleivis, nes žmonės nenori atskirai mokėti jiems už kelionę, jei turi mėnesinį nuolatinį bilietą, kortelę. Tada nuskaičiuoja. Mėnesinės kortelės turėtų galioti visų rūšių viešajame transporte. Dabar autobusai pilni, o maršrutiniai – tušti. Taip pat trūksta patogumų neįgaliesiems, su paspirtukais ar dviračiais. Vairuotojas turi išlipti ir atidengti taką dėl neįgaliųjų vežimėlio…. Turėtų būti kažkas sugalvota ir dėl dviračių. Pvz žmonės nori atvykti į Kuršių nerijos nacionalinį parką ar į Girulius, bet tam nebūtina važiuoti per visą miestą dviračiu, galima būtų pritaikyti prie autobusų dviračiams vietas, o atvykus persėsti ant dviračio ir važiuoti norimoje vietoje dėl sveikatos, sporto, pramogos. Apie neįgaliesiems patekimą pvz su elektriniu skuteriu į autobusą tai net kalbos nėra. Žodžiu trūksta lankstumo. Vien mamos su vezimėliais šiaip ne taip įlipa ir išlipa, na ir pensininkai su lazdomis, kurie dažnai griūva….

  2. Nebūkite balvonai parašė:

    ir supraskite, kad vaitkus penisi visais atėjūnais į Klaipėdą, vaidina kažkokį ekologinį merą. Jei Klaipėdoje važinės ekologiški autobusai, o supista rasija važinės su praeito amžiaus dyzeliniais autobusais, tai absoliučiai niekaip neįtakos pasaulinės gamtos užterštumo. Mentas yra mentas.

  3. Nepatogūs maršrutai, trūksta jų parašė:

    Neužtenka elektrinių autobusų, reikia gerai suplanuoti maršrutus ir paleisti pakankamai autobusų.
    Tik tada bus patogu ir įpročiai pasikeis.
    Nebūtinai važiuoti susigrūdus, o kai vidurį dienos nėra kaip- sėdi į automobilį. Kita vertus trūksta maršrutų Tauralaukyje. Paleido varganą, kuris tik mokinukam (aišku ir tai puiku). Kiti daugiau skirti vežti iš anapus plento – retoki ir pilni.

  4. Dėmesio! parašė:

    Tai autobusai važiuojantys link jūros 4 ir 6 lieka tokie pat?! Smirdantys ir be kondicionieriaus! Šiandien važiavau 4 autobusu – nėra kuo kvėpuoti. Kodėl nepakeitus 3,4,6,9 autobusų! Meras nevažiuoja, tai ir nežino! Tie autobusai yra pasenę ir be langų, nes negali atidaryti langų!

  5. Jonas parašė:

    Tai 6, 9 ir 15 paliks senus laužus su morozais vadilom

  6. Algirdas parašė:

    Visiems visada viskas nebus gerai. Tokia gyvenimo mieste ir sociume kaina, kad turi žmogus kažką gauti, kažką duoti.

    BEEEET man tik labai apmaudu kad mūsų klaipėdiečių DANCE elektroautobusai buvo subankrotinti ir pinigai iš ,pabrėžiu, mano ir tavo mokesčių iškeliavo į užsienį, o ne liko Lietuvos, Klaipėdos biudžete. Visų detalių nžn bet gerb. Vainorius galėtų pabendradarbiauti su pvz Laisvės TV ir padaryti išsamų tyrimą, kas nutiko ne taip, kad nebeliko Dancer’ių.

    • Taigi parašė:

      rašyta ir ne kartą . Niekas jų nebankrotino, tiesiog gamintojams nepavyko . Nereikia ir jokių tyrimų , nes yra vieši pasisakymai . Vargas …

    • > Algirdui parašė:

      Rašė ir AK ___https://www.atviraklaipeda.lt/2025/03/25/dancer-liko-tik-atsisveikinimo-sokis/

      Po beveik metus laiko trukusių restruktūrizacijos konvulsijų, lydėtų gausybės teisminių kreditorių ginčų, Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, jog nebėra kito kelio, kaip tik kelti bankroto bylą Klaipėdoje įsikūrusiai elektrobusus „Dancer“ gaminančiai bendrovei „Vėjo projektai“.

  7. Absurdas parašė:

    Tegul kolūkio pirmininkas pradeda nuo saves,lai kas ryta lipa i tą skotavozą ir važiuoja i ” darbą”.

  8. Vaitkų Arvydėlis parašė:

    Pradžioje sakiau kad reikia kuo daugiau parkingų,dabar pezu apie automobilizmo mažinimą – logikos jokios,bet miestelėnai praryja bet kokius makaronus. Tiesa – dar apie tarptautinį oro uostą kažkada pezėjau, kitą kartą liežuviu kosmodromą Klaipėdoje statusui🤡

    • Kvailių kvaileliui parašė:

      parkingai tam, kad jau turintys automobilius turėtų kur statyti juos tvarkingai ir negautų baudų, o ekologiški autobusai – miesto orui ir gal padės kitiems į juos persėsti. Nesupranti ? Vargeta …

    • Pietinė pusė spaudė su parkingais parašė:

      Pietinė dalis reikalavo zyzė su tais parkingais, tai gavo. Ekologiškas transportas pasiteisins dėl žmonių sveikatos. Daugiau dviračių takų, atskiriant nuo pėsčiųjų bent augalais, kaip yra užsienyje ir prie mūsų Dangės upės šiek tiek. Reikia dviračių takų ties Lideikio gatve, nes yra tik iš vienos pusės, o per tiltą toks siauras, kad vieną dieną išlėks į gatvę ir viskas bus. O ten eina su vežimėliais, riedučiais, paspirtukais ir dviračiais, baisu. Pėsčiųjų tiltą tegul stato su keltuvu neįgaliesiems už dyką, kitiems mokamai jei kas pageidauja. Arba tą patį tiltą praplėsti kad dešinėje pusėje būtų patogiai važiuoti dviračiu ar pereiti link jūros. Dviračių takus daryti ne šalia gatvės, o truputį per mišką išvingiuoti, kad nedusintis transporto tarša ypač moterys su vaikais ir vežimėliais norintys ekologiškai keliauti prie jūros bet kokiu metų laiku. Turi būti į Girulius ir nuo Dragūnų kažkoks patekimas, dabar tik iš vienos pusės, tai grūstis gaunasi

    • Taip spaudė ir parašė:

      ačiū, kad pagaliau nors vieni miesto valdytojai išgirdo . Pietinės pusės gyventojai taip pat miestiečiai, o jų gyvenimas buvo ” ribojamas ” ne tik baudomis , bet ir gyvenimo kokybe. Vakare kur nors išvažiuoti , o grįžus rasti kur pasistatyti automobilį be baudos , buvo neįmanoma . Po darbo leki namo, nes kitų kiemų gyventojai, kurių grafikai lankstūs , važiuoja ir stato į ” mano kiemą ” . Pykčiai , stresas ir baudos ….Labai ačiū dirbantiems klaipėdiečiams .

  9. Birute Norvilaite parašė:

    Svarbiausia, kad būtų kondicionieriai. Vasara autobusu važiuoti tikra tragedija.

  10. Bartkus Renatas parašė:

    Motociklus reikia naikinti!

  11. Husky parašė:

    Sutvarkykite autobusams skirtas juostas,gerb.Mere,nes iš tų naujų autobusų nirko neliks,gal ekskursiją,neapvažiuojant duobių,šulinių dangčių ir t.t.?

    • Skaičiau , kad parašė:

      tose gatvėse , kuriose vyksta remontai , keis ir dangčius . Nesusu specialistas, lyg ” plaukiojantys ” vadinasi .

  12. Pi parašė:

    Autobusus tai pakeitėte,bet vairuotojai tie patys,chamai,grubūs,atžagariai kalbanrtys,be jokios pagarbos net senjorams .

    • Husky parašė:

      Nekelk pretenzijų,kai gali susimokėti tik eurą,autobuso vairuotojas vairuoja ir stengiasi jus visus nuvežti saugiai,o jūs įlipate ir klausinėjatę ar ten stoji,ar pro ten važiuoji,tai blt.,sustojime yra maršrutų lapai-skaitykite,plius dar paberiate geltonų centų,tipo skaičiuokis,koks man bilietukas išeina! Vairuotojas dirba nuo 5.00 ryto,darbo valandos 8 arba 10 ,patys su lenvikėm pravažiuojate per miestą ir vis ne infarktas!

    • Vilius parašė:

      Mažiau skūskis su savo negatyvu. Normalūs tie vairuotojai yra.

    • > Pi parašė:

      O ko senjorai kalbina vairuotoją ? Įlipote pasiruošęs talonėlį ar … ir važiuojate . Ar šiaip pletkinate ? Važiuoju viešu, man neteko susidurti su kažkokiu nemandagiu vairuotoju. Palaukia , atidžiai važiuoja . Mandagūs visiems, ne tik senjorams , o štai senjorų nemandagių , teko sutikti.

  13. Kenčiu triukšmą parašė:

    Burbia galutinėj storelėj po langais negesinami maršutiniai autobusai po 20 minučių. Jokie raštai savivaldybei ar autobusu parkui nepadada. Visiškai nesiskaito su gyventojais.

    • Husky parašė:

      Varyk į kaimą,blt gyvena mieste ir zyzia,per tokius 3.14 derus,motociklams Klaipėda uždarys

    • Vilius parašė:

      Išsiblaivyk pirma, po to rašyk skundą suprantama kalba 😁 Kurio maršruto gale tau tokios triukšmo problemos kyla?

    • To Husky parašė:

      Bene, būsi vienas iš tų chamavotų pusgalvių autobuso vairuotojų ?

    • Huskiui parašė:

      Huski tundra, kodėl ponai varo gyventi į Girulius, o ne į kaimą? Visas miestas gali būti žmonėms kaip Giruliai, ir augmenijos pasodinti, tą pačią išsaugant ir tvenkinių įrengimas ir parkelių, tai prabanga mieste. Miestas prabangus, kai jame sukuriamas kaimas, gamta. Prie to eina visos normalios šalys. Įmanoma suderinti, kad žmonės neturėtų tavo Huski tundra paistalų klausyti, varyk į kaimą. Mieste turi būti kaimas, o ne iš kaimo važinėtis dirbti į miestą. Mieste galima viską suderinti ir ekologišką modernų viešąjį transportą ir dviračių takus ir želdynus pavėsines prie namų, bet pirmiausiai tai reikia kultūros žmonėms kurie būtų linkę mieste jaustis kaip savo namuose, šeimininkais, sprendėjais o ne kenkėjais ar toleruojančiais kaip normą pusgapvius kokius

    • > baubia parašė:

      Meluojate . Gyvenu name kur ir galinė stotelė .

  14. Puiku parašė:

    Bent viena gera naujiena. Gerinti tobulinti ekologišką modernų viešąjį transportą. Jei dar miestiečiams ir nemokamas būtų. Na bent neįgaliesiems, senjorams ir vaikams. Mieste privataus transporto nereikia, jie viešasis jau yra išvystytas beveik nuo durų iki durų. Tobulinti dviračių takus. Bloginti sąlygas privačiam transportui, ir jo nebus, nes patys nesuvokia kaip save nuodija. Ir kitus kamščiuose po kelis kartus per dieną, po keletą valandų, o paskui tegul neklausia, iš kur padaugėjo vėžiu sergančių….
    Sėkmės į naujo ekologiško modernaus miesto kūrimą, kuriame žmonės norėtų gyventi, o ne iš užmiesčio važinėti. Viskas įmanoma, jei tik noras yra. Kuo daugiau želdynų, parkelių, tvenkinių prie namų, kad žmonėms būtų ramu po darbų, čia pat, niekur neišvykstant. Kad nesijuoktų rajone gyvenantys sakydami – ta jūsų Klaipėda – dujų kamera… Siekti to, kad sakytų, va tai kurortas susikūrė ir viskas susiderino ir pavyko. Tikimės, kad gyvensime sveikame mieste. Norės grįžti tie kurie emigravo. Kol kas parkuose net pavėsinių negalima įrengti, nes kultūra dar tokia, kad … Per žolę su „struškėm” koks erelis pralėks…. Kultūros trūksta. Viskas savo laiku. Greitai niekas nevyksta.

    • Pritariu parašė:

      tik tie kaimiečiai su savo automobiliais mums ir teršia miestą, bei sudaro spūstis. Pažiūrėkite iš kas vyksta ryte ir po darbų …

    • Taip parašė:

      Kaimiečiai atvykę galėtų persėsti į nemokamą viešąjį, arba dviračių takais arba praleidžiamas tik visiškai neteršiantis transportas , bet tokie yra brangūs, neįpirks. Kitose šalyse yra išvystytas viešasis transportas visiems ir iš kaimų atvykti, ypač patogu vaikams, studentams, senjorams, neįgaliesiems. Pas mus berods iš Šilutės į Švėkšną nemokamą maršrutą padarė, žmonės patenkinti važiuoja. Bet kitur tai visai nėra jokio susisiekimo kaimuose, blogai. Būtų nemokamas, tai smulkūs ūkininkai dar ir gerų sveikų produktų atvežtų iš kaimo parduoti į miestą. Ir kaimui ir miestui gerai. Dabar turguje tas pats šlamštas kur ir PC parduoda, o kaimiečius ėda tikrina skundžia. Va šiuo atveju kaimiečius reikia apginti, tegul tikrus ekologiškus produktus be jokio mokesčio turguje parduoda. Va bent naudos abipusės būtų. Kaip juos skundžia tie perpardavėjai arba tie stambesni, kuriems liepė pagal ES gaminti, kad pienas visus metus gali būti ne šaldytuve… Darykite išvadas ir nesipeškite, aš visur matau pozityviai, tik žmonės ilgai keičiasi, priprato prie brudo visokio, nuo korporacijų šlamšto pertekliaus ligom apteko, tų pačių korporacijų chemija gydosi…. Ir t.t….

    • Nereikia ir kitų šalių parašė:

      liberalieji už klaipėdiečių eurus senokai pastatė ” persėdimo ” vietas, kad ir prie ligoninių . Kiek jų persėda ? Panašu patys ir gyvena užmiestyje , nes jų valdymo metu klaipėdiečiai masiškai tapo ” kaimiečiais ” . ” persikraustymui ” padėjo ir nuolatinis vietų automobiliui pastatyti trūkumas

  15. Jonas parašė:

    Miesto autobusai turi but išskirtinai dyzeliniai, nes karo atveju kaip planuojat evakuoti is miesto zmones. Elektros tai turbūt nebus o ir laiko pasikrauti nebus.

  16. Wn parašė:

    Nori sumažinti automobilizmą, bet daro viską priešingai.

  17. Kažin parašė:

    Kol nebus griežtesni automobilių judėjimo apribojimai, tai tikėtis važiuojančių autobusais gausa neverta

  18. jo parašė:

    Gaila ,kad bus išstumtas Klaipėdos autobusų parkas , o paskui Vilnius ir Kaunas parodys iš kur kojos dygsta .

    • Paslaptis parašė:

      Kvailai padarė kad klaipedos autobusu parka išstumė ir isileido kautra kuri apšils kojas ir ives savo salygas ir taisykles ir mokėsim užvežima 3 kartus brangiau bus kaip Vilniuja supuvusioja sostinėja

    • Anonimas parašė:

      Jei Klaipėdos autobusų parkas laimės konkursą, tai ne tai, kad nebus išstumtas, bet turės daugiau grafikų negu dabar

  19. Melavo? parašė:

    Tai reiškia sutartį su ” Gintariniu vairu”ir „Pajūrio autobusai” su smirdančiais ir be kondicionierių autobusais tęsiame? Niekas nepasikeitė? Tęsiame kabinti makaronus?

    • Sarbievijus parašė:

      Dieve, Dieve, kada su tais apdriskusiais smirdžiais pabaigsime? Jei atvirai, tuos baisius autobusus dar būtų galima kentėti, bet chamavoti vairuotojai nepalieka jokių šansų.

  20. Keleivis! parašė:

    Pagrindinė problema tai 6, 3 ir 9 autobusai. Meras žadėjo, kad vasarą visi šie autobusai bus nauji ir su kondicionieriais. Kur tai yra?!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

„Patrauklioje“ savivaldybėje vis trūksta vedėjų (10)

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus penktadienį žurnalistams teigė, jog Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus vedėjo kėdę palikęs Paulius Ignatavičius buvo meniškas, „geras ...
2025-12-12
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Atstatant šv. Jono bažnyčios bokštą – galvosūkis dėl varpų  (3)

Nors Klaipėdos evangelikų liuteronų bendruomenė turėjo nemažai klausimų dėl šv. Jono bažnyčios bokšto atstatymo projektinių pasiūlymų, ketvirtadienį surengtas jų pristatymas ...
2025-12-12
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Vasaros estrada: baiminamasi dėl sprogmenų (2)

Lapkričio pradžioje paskelbus konkursą dėl Vasaros estrados atnaujinimo Klaipėdos savivaldybė buvo užversta apie pusšimčiu įvairių rinkos dalyvių klausimų, taip pat ...
2025-12-11
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This