Ko trūksta Triukšmo prevencijos veiksmų planui?

Mums rašo

Renaldas Kulikauskas, Klaipėdos bendruomenių asociacijos vadovas
2019-09-14

Komentarų: 3

Prisiregistravau www.klaipeda.lt tinklapyje gauti naujienas ir kasdien gaunu laišką iš Klaipėdos savivaldos. Patogu. Penktadienį atėjo žinia apie tai, kad dar liepos 25 dieną patvirtintas Triukšmo prevencijos veiksmų planas 2019-2023 metams. Kodėl „naujiena” paskelbta tik šiandien, nesiimu spręsti. Bet kalba ne apie tai.

Keli žali pastebėjimai, perskaičius šį dokumentą, kuriame teigiama, kad nuo viršijančio normatyvus triukšmo, keliamo transporto priemonių, geležinkelio ir pramonės, dieną kenčia net 36 proc. miesto gyventojų, o naktį 44 proc.

• Nėra nei pietinio aplinkkelio – svarbiausios transporto srautų, ypač krovininio, reguliavimo mieste priemonės.

• Nėra geležinkelio krovinių iškėlimo iš centrinės stoties projekto.

• Nėra Tiltų g. dangos keitimo į lygius ir šulinių rentinių įrengimo technologinio proceso keitimo įgyvendinimo (kad neįsitrombuotų jau po pusmečio, tuo sukuriant duobes, į kurias įsirėžus 20 tonų autobuso masei, keliama triukšmas ir vibracija, griaunanti namus). Tiltų g., pagrindine senamiesčio gatve, per parą pravažiuoja 9000 transporto vienetų, didžioji dalis – 15-20 tonų sveriantys autobusai.

Tiltų g., pagrindine senamiesčio gatve, per parą pravažiuoja 9000 transporto vienetų, didžioji dalis – 15-20 tonų sveriantys autobusai. Martyno Vainoriaus nuotr.

• Nėra numatyta nei vienos triukšmo sienelės tarp pagrindinių transporto arterijų ir gyvenamųjų rajonų, yra tik LG sienelės.

• Nėra bandymų kalbėtis apie ES pažangiose šalyse naudojamų „tyliojo asfalto“ technologijų taikymą.

Ir tai mieste, kuriame:

• Kelių transporto, geležinkelio transporto ir pramoninės veiklos dienos triukšmo, viršijančio ribinį dydį (Ldvn ≥ 65 dBA), veikiamuose būstuose gyvena 56 200 miesto gyventojų, tai sudaro 36,4 proc. visų miestiečių;

• nakties triukšmo, viršijančio ribinį dydį (Lnakties ≥ 55 dBA), veikiamuose būstuose gyvena 68 100 miesto gyventojų, tai sudaro 44,1 proc. visų miesto gyventojų.

Neteisingai paskaičiuotas prognozuojamas sunkiojo transporto srautų augimas:

YRA – „Pagal Klaipėdos miesto darnaus judumo planą, prognozuojant sunkiojo transporto srautų augimą pagrindinėse Klaipėdos miesto gatvėse, 10–20 metų perspektyvai Kelių ir transporto tyrimo instituto prognozės numato 1,5–2,0 proc. augimą per metus, tad sunkiojo transporto srautas turėtų padidėti per 10 metų 15–20 proc, per 20 metų – iki 30 proc.“

TURI BŪTI – Pritaikius sudėtinių palūkanų skaičiavimo metodą, kasmetinis 1,5-2,0 proc. sunkiojo transporto srautų augimas pagrindinėse Klaipėdos miesto gatvėse per metus, per 10 metų periodą šį srautą išaugintų ne 15-20, o 16-22, per 20 metų – ne iki 30 proc., o 35-49 proc. Formulė: S=P(1+i)n. Kitaip tariant, jei prie kažkokio esamo skaičiaus pridėsite prieaugį, išreikštą procentais, kiekvienais kitais metasi tas prieaugis prisidės prie vis didesnės sumos. Kuo ilgesnis tokio augimo periodas, tuo įspūdingiau išauga pirminė suma.

Visas planas skelbiamas čia: https://www.klaipeda.lt/lt/skelbimai/patvirtintas-triuksmo-prevencijos-veiksmu-planas/6780

3 Comments

  1. Armagedona...

    Gerb. Renaldai, o Tiltams vienu nuliu per daug nepridėjote…

    Reply
  2. ezys

    Permeciau akimis dokumenta, tai apie Pietini aplinkeli uzsimenama: „Klaipėdos miesto bendrojo plano projekte numatytos priemonės sunkiojo transporto srautams nukreipti mažiau apgyvendintų teritorijų gatvėmis ir keliais (pavyzdžiui, pietinio aplinkkelio ir su juo susijusios infrastruktūros (Minijos g. tęsinio, Kairių g. rekonstrukcijos), Statybininkų pr. tęsinio tiesimas nuo Šilutės pl. per LEZ teritoriją iki 141 kelio tiesimas).”

    Reply
  3. ezys

    Renaldai, taigi po Bastijonu tilto pastatymo eismas Tiltu g. bus uzdraustas is principo jis tam ir statomas, ir jau butu pastatytas tikriausiai, jei ne pastovus pagaliu kaisiojimas i ratus 😉

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Miestiečiai abejingai pasitiko Senojo turgaus halės rekonstrukcijos planus

Klaipėdos savivaldybės valdomos bendrovės Naujasis turgus užsakymu projektinius Senojo turgaus halės rekonstrukcijos pasiūlymus parengę architektai nesulaukė jokių visuomenės pastabų ar ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Verslas

Transporto ir logistikos įmonių paslaugų eksportas priartėjo prie 6 mlrd. eurų

Lietuvos krovinio kelių transporto paslaugų eksportas 2023 metais pasiekė 5,87 mlrd. eurų – 5,6 proc. daugiau nei 2022 metais, rodo ...
2024-03-27
Skaityti daugiau

Mums rašo

Vandenilio gamyba Klaipėdoje: vandens nepavogs, miesto nesusprogdins

Kilus šaršalui dėl vandenilio gamybos ir užpylimo punkto plėtros Klaipėdos uosto teritorijoje, pateikiu trumpą santrauką atlikto poveikio aplinkai vertinimo, kad ...
2024-03-17
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This