Išskirtinių automobilių vairuotojams Klaipėdoje – dviguba dovana

Svarbu, Transportas

Elektromobilių vairuotojams Klaipėdos valdžia yra parengusi dovaną – trejus metus šias transporto priemones uostamiestyje bus galima įkrauti nemokamai, bet miesto biudžete šiam tikslui reikia numatyti keliasdešimt tūkstančių eurų.

Ir Klaipėdos savivaldybė naudojasi trimis elektromobiliais. Martyno Vainoriaus nuotr.

Anot Klaipėdos savivaldybės Turto valdymo skyriaus vedėjo Edvardo Simokaičio, šiuo metu uostamiesčio savivaldybei priklauso 11 elektromobilių įkrovimo stotelių. Jos yra šiose miesto vietose: Liepojos g. 43A (šalia Klaipėdos universitetinės ligoninės); Liepų g. 11 (šalia Klaipėdos savivaldybės pastato); Pilies g. 2A (automobilių stovėjimo aikštelėje šalia piliavietės); Smiltynės g. (šalia Naujosios perkėlos Smiltynės pusėje); Tilžės g. 56B (automobilių stovėjimo aikštelėje šalia parduotuvės „Lidl“); Taikos pr. 80 (automobilių stovėjimo aikštelėje šalia Naujojo turgaus); S. Nėries g. 16B (automobilių stovėjimo aikštelė šalia autobusų stoties); Jūrininkų pr. 16 (automobilių stovėjimo aikštelė Vingio gatvės gale). Jose vairuotojai savo transporto priemones nemokamai galėjo įkrauti jau nuo 2017 metų.

Anot Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus, šiemet dar dvi tokios įkrovimo stotelės artimiausiu metu bus įrengtos Melnragėje. 2021-2023 metais Klaipėdos savivaldybė planuoja įrengti dar 9 greitojo įkrovimo stoteles.

Siūlytume pratęsti neatlygintiną paslaugos teikimą ir taip skatinti ekologišką transportą, nes sudarytume galimybę tiek klaipėdiečiams, tiek miesto svečiams savo elektromobilius įkrauti nemokamai. Kituose miestuose, kiek teko domėtis, pavyzdžiui, Vilniuje, Kaune šita paslauga taip pat teikiama neatlygintinai“, – aiškino E. Simokaitis.

Todėl Klaipėdos savivaldybės administracija ir parengė miesto tarybos sprendimo projektą, kuriuo nustatoma, kad neatlygintinos elektromobilių įkrovimo paslaugos, kuri teikiama iš savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių, vartotojams terminas yra patęsiamas 3 metams.

Tokiam sprendimo projektui jau pritarė Finansų ir ekonomikos komitetas.

„Noriu pasveikinti, kad teikiamas toks sprendimo projektas. Tai labai prasminga. Kiek žinau, net du komiteto nariai svarstė pirkti elektromobilius. Tačiau šiandien elektromobiliai yra labai imlūs dideliai  srovei. Kokio galingumo yra tos stotelės? Gal prasminga būtų pasižiūrėti, kad ta galia būtų didesnė?“-  ir klausė, ir siūlė komiteto narys Arvydas Vaitkus.

R. Mockus teigė, jog dauguma mieste esančių elektromobilių įkrovimo stotelių dabar yra lėtaeigės, o Melnragėje bus įrengtos greitaeigės. Nuo kitų metų kasmet taip pat planuojama įrengti po tris greito įkrovimo stoteles.

E. Simokaitis teigė, jog elektros energijos sąnaudos iš šiuo metu esančių 11-os elektromobilių įkrovimo stotelių per metus sudaro apie 11 tūkst. eurų. Tikėtina, jog didėjant stotelių skaičiui, miesto biudžeto išlaidos taip pat didės.

„Regitros“ duomenimis, šiemet balandžio 1 dieną Lietuvoje buvo registruoti 1624 grynieji elektromobiliai ir 1348 iš išorės įkraunami hibridiniai (Plug-in) M1 ir N1 klasės automobiliai.

Klaipėdos mieste registruotų grynųjų elektromobilių skaičius siekė 76, Klaipėdos rajone – 49, Kretingoje – 15, Neringoje – 19, Palangoje – 15, Šilutėje – 6.

6 Comments

  1. Anonimas

    to Karmen elektra:
    iš kur manai elektra atsiranda? čia tau ne Norvegija, jog elektrą gaminą iš hidroelektrinių. Kiek manai kainuoja pagaminti elektromobilio baterijas? Kiek manai kainuoją senas elektromobilių baterijas utilizuoti? Gal norėtum LEZ’e turėti tokių el.baterijų gamyklą bei utilizavimo įmonę? A? Pažiūrėtume kaip tada kalbėtum, kai iš tokios gamyklos kamino visa cheminių elementų lentelė dūmintų. Viskas švaru ir gražu, kol vienas kitas elektromobilis, o kas bus jeigu būtų tokie visi?

    Reply
  2. Monikq

    Į ekologišką viešąjį transportą investuoti visų pirma.

    Reply
  3. klp

    Gaunasi taip, kad žmogus, turėdamas seną Passat ir neišgalintis nusipirkti elektroautomobilio, mokesčių pavidalu turės apmokėti kito žmogaus, tikėtina, pasiturinčio, naujo elektromobilio įkrovimo išlaidas? Čia rimtai???

    Reply
    • Karmen Elektra

      Ką siūlai? Pilti į seną pasata dažyta salerka uždyka ir leisti jam važiuoti per senamiestį? Durns gal ? 🙂

    • rr

      užtat kvėpuos švaresniu oru. Šiaip galėtų savivaldybė labiau pasistengti ir investuoti ne tik į elektromobilių infrastruktūros gerinimą, bet ir el. dviračių, paspirtukų ir kt. elektra varomu priemonių sąlygų gerinimą. Šios tr. priemonės yra pigesnės, jas gali įsigyti daugiau žmonių ir pati infrastruktūra pigiau eksploatuojama. Dviračių takus nereikia taip dažnai tvarkyti kaip automobilių. Prieš kelis metus savivaldybė skelbė apklausą, dviračių saugojimo vietoms sukurti. Kur dingo projektas? Būtų gerai, jei būtų galima palikti ne tik dviračius, bet ir kitas priemones, su galimybe pajungti krovimui. Potencialo čia matau daug, tik turbūt nėra noro tai įgyvendinti.

    • tevai-namai

      Būtent..nes prie ko čia oro švara,jei keli elektromobiliai privatūs mieste važinės.Nes firmom turbūt nekompensuos?!(tikiuos)Juk daugiau naudos būtų,jei miestiečiai važinėtų viešu transportu-kuris būtų patogiu laiku(ir vakare ir ryte)

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Baimes kėlusiam projektui pritarta vienbalsiai

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus ketvirtadienį miesto Tarybos posėdžio metu dar kartą patikino, jog dėl sumanymo paliatyvios slaugos paslaugas vaikams teikti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This