Pajūry parduodama daugiau ledų

Verslas

Karantinas ir pasikeitę lietuvių atostogų planai pakoregavo ledų rinką. Nors pavasarį ji traukėsi 7 proc., vasarą gyventojai atsigriebė – daugiau pirko tiek ledų porcijomis, tiek dėžutėse. Be to, šią vasarą išryškėjo nauja tendencija – kur kas daugiau ledų gyventojai nupirko elektroninėse parduotuvėse.

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ duomenimis, per pirmus du vasaros mėnesius lietuviai nupirko per 400 tūkst. vnt. ledų, lyginant su 275 tūkst. vnt. per tą patį laikotarpį pernai. Daugiausiai vienu užsakymu klientas pirko net 150 porcijų.

„Karantinas skirtingai paveikė atskirų prekių kategorijų pardavimus. Pavasarį dėl paskelbto karantino pirkėjų krepšeliuose dominavo pirmojo būtinumo prekės, ilgo galiojimo produktai, taip pat maisto produktai, skirti gaminti namuose, pvz., šviežia mėsa, daržovės. Prasidėjus vasarai, vis dažniau pirkėjų krepšeliuose atsirasdavo vasaros sezonui įprastų prekių, tarp jų – ir ledų. Per du vasaros mėnesius mūsų kurjeriai išvežiojo beveik 50 proc. daugiau ledų porcijų ir dėžučių nei pernai per tą patį laikotarpį. Tokį didelį skirtumą lėmė ir besikeičiantys gyventojų apsipirkimo įpročiai – kur kas daugiau lietuvių šią vasarą maisto produktais, taip pat – ir ledais, apsirūpina internetu. Įprotis, kuris nemažai daliai klientų susiformavo per karantiną. Be to, tai ypač patogu per karščius, nes ledus kurjeriai atveža automobiliuose su šaldytuvais – nesutirpusius“, – ledų pardavimo rezultatus pranešime žiniasklaidai komentavo „Barboros“ komercijos vadovas Andrius Jurgelevičius.

Panašius duomenis „Barbora“ skaičiuoja ne tik didmiesčiuose, bet ir pajūryje, kur šią vasarą ledų išvežiota maždaug trečdaliu daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Svarstoma, kad prie didesnio ledų pardavimo pajūryje prisidėjo ir dėl COVID-19 pasikeitę lietuvių atostogų planai rinktis ne užsienio, o savo šalies pajūrio kurortus.

Elektroninėje parduotuvė ledus pirkę gyventojai šią vasarą vidutiniškai vienu užsakymu įsigydavo 7 vnt. ledų, pernai – 6 vnt.

Ledų gamybą koregavo ir karantinas

Pasak ledų gamintojų, šie metai palankesni didesnio formato ledams. Net ir pavasarį traukiantis ledų rinkai, didelio formato ledų, kuriuos dažniausiai gyventojai vartoja namuose, pardavimas ūgtelėjo 5 proc., rodo „Nielsen“ duomenys. Ledų porcijomis pardavimas tuo metu traukėsi 11 proc. Bendrai ledų rinka pirmąjį pusmetį susitraukė 7 proc.

„Karantino sąlygos gyventojus paskatino ieškoti pasimėgavimų namuose, o mus – prisitaikyti prie pasikeitusių vartotojų įpročių. Todėl šie metai mums išskirtiniai tuo, jog parduodame daugiau didesnio formato ledų, kuriais vartotojai mėgaujasi būdami namuose. Matome, kad populiarėja ir naujas ledų formatas – pinta. Tai maždaug 500 ml talpos ledų indeliai, skirti ledais mėgautis namuose. Tokia porcija įveikiama ir vienam žmogui, bet tinka ir pasidalinti su artimuoju. Pavyzdžiui, jaunimo pamėgtų pintos formato „Ben&Jerry’s” ledų pardavimas karantino metu išaugo net 3 kartus“, – apie pokyčius ledų rinkoje kalba Rita Ylakavičiūtė-Ostrauskienė, „Unilever Lietuva distribucija“ Baltijos šalių marketingo vadovė.

Ryškų ledų rinkos atsigavimą gamintojai fiksuoja nuo liepos mėnesio, kuris ledų pardavimui buvo ypač palankus.

Ieško naujų skonių, bet lieka ištikimi tradiciniams

„Unilever“ atlikti Lietuvos vartotojų tyrimai rodo, kad 62 proc. lietuvių yra linkę išbandyti naujus ir įdomius ledų skonius, tačiau gamintojų patirtis ir pardavimai rodo, kad dažniausiai grįžtama prie klasikinių skonių ledų.

Tokias tendencijas atspindi ir elektroninės parduotuvės „Barbora” populiariausių ledų pardavimų duomenys. Beveik pusė (apie 200 tūkst. vnt.) visų nupirktų ledų – klasikinio vanilinio skonio. Toliau rikiuojasi karameliniai, vaisiniai ir šokoladiniai. Iš netradicinių skonių ledų populiariausi mėlynių ir citrinų skonio ledai.

„Vertinant ledų be laktozės ir veganiškų ledų pardavimą, matome, kad sveikos mitybos tendencijos ledų rinkos dar taip stipriai nepalietė. Šių ledų pardavimas nuo bendro visų ledų kiekio nesudaro nė 1 proc. Nors klientų bazė pastaruoju metu stipriai išaugo, ledų be laktozės šią vasarą pardavėme mažiau nei pernai. Tiesa, veganiškų ledų nupirkta beveik dukart daugiau“, – sako A. Jurgelevičius.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Pigo pigiausios prekės

Kovą pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis, palyginti su šių metų vasariu, šalies parduotuvėse pigo 4,52 euro (6,6 proc.) ir buvo 14,65 euro ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Veidai

Antrasis popierinių maišelių gyvenimas

Patyrusios mamos žino, kaip gretai mažyliams atsibosta žaislai. Iš pradžių vaikas parduotuvėje prisispyręs reikalauja žaislo, o jau kitą dieną juo ...
2023-10-29
Skaityti daugiau

Ką pasakoja archyvas, Svarbu

Klaipėdiečiams - vienos rūšies ir dar brokuoti ledai

„Atvira Klaipėda”, remdamasi Klaipėdos regioniniame valstybės archyve saugomais Vykdomojo komiteto (VK) dokumentais, toliau pasakoja apie 1950-ųjų Klaipėdą bei to meto ...
2023-03-04
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This