Klaipėda geidžia elektrobusų: planuojami trys pirkimai

Svarbu, Transportas

Klaipėdos planai, jog dar šiemet miesto gatvėmis kursuos 10 naujų elektrobusų, sužlugo. Ekologiškų viešojo transporto priemonių galima tikėtis tik kitų metų antrą pusmetį, nes Klaipėdos autobusų parkas nutraukė viešąjį pirkimą.

Klaipėdos autobusų parkas kol kas yra įsigijęs du elektrobusus. Martyno Vainoriaus nuotr.

Uostamiesčio savivaldybės valdomos UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) organizuojamas 10 elektrobusų veiklos nuomos pirkimo konkursas buvo paskelbtas šių metų pradžioje.

Jis buvo paskelbtas dėl to, kad dar pernai liepą Klaipėdos taryba nusprendė, jog 2021 m. miestas turėtų įsigyti 10 ekologiškų, elektra varomų autobusų. KAP, kurio 100 proc. akcijų valdo savivaldybė, pernai lapkričio pabaigoje gavo raštišką akcininko – Savivaldybės administracijos – pasiūlymą organizuoti tokių autobusų įsigijimo procedūras.

Šiam konkursui pasiūlymus pateikė trys dalyviai. Paraiškos buvo priimamos iki vasario 12 dienos. Pirkimo dokumentai buvo išsiųsti daugiau nei dešimčiai potencialių tiekėjų, kurie vykdo veiklą Baltijos šalyse ir atstovauja viso pasaulio gamintojams.

KAP generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas vasarį „Atvirai Klaipėdai“ nesiryžo prognozuoti, kiek gali užtrukti dokumentų vertinimas ir nugalėtojo paskelbimas, nes procedūros priklausys ir nuo to, ar reikės prašyti kokių patikslinimų, savo įtaką vis dar daro ir nuotolinio darbo ypatumai.

„Norisi, kad projektas būtų užbaigtas dar šiemet”, – vasarį sakė V. Ramanauskas.

KAP konkurso sąlygose buvo numačiusi prioritetinius balus už tai, jei elektrobusai būtų pristatyti per pusę metų.

Dabar pasidomėjus, kokia yra konkurso eiga, V. Ramanauskas neslėpė, kad viešasis pirkimas yra nutrauktas.

„Sulaukėme įvairių skundų, pretenzijų, pastebėjimų. Todėl nusprendėme konkursą nutraukti. Dabar rengiame naujas viešojo pirkimo sąlygas. Šiemet yra noras organizuoti patį konkursą, išrinkti nugalėtojus. Tad elektrobusai į miesto gatves, jei viskas bus gerai, išriedės tik ne anksčiau nei kitų metų antrą pusmetį“, – teigė V. Ramanauskas.

Jis tvirtino, jog pirkti elektrobusus yra sudėtinga, nes šioje srityje labai arši tiekėjų konkurencija, jie vienas kitą skundžia, teikia pretenzijas ir dėl konkurso sąlygų, kad jos esą pritaikytos konkretiems tiekėjams.

„Mūsų noras yra aiškus. Elektrobusas per dieną turi nuvažiuoti apie 230-250 kilometrų – tai būtų visos dienos rida. Tad jis arba turi būti greitai įkraunamas, arba kraunamas visą naktį, bet galėtų dirbti visą dieną. Bet sulaukiame pretenzijų, kad yra gamintojų, kurių autobusai nuvažiuoja 180 km per dieną ir esą negali dalyvauti konkurse. Mes kaltinami protekcijomis. Bet jei perkame elektrobusą, kurio kaina yra pusė milijono eurų, tai ir norime, kas jis tinkamai dirbtų“, – pabrėžė V. Ramanauskas.

Jis teigė, kad šiemet bus organizuojamas dar vienas viešasis konkursas įsigyti kitus 10 elektrobusų, nes paraišką jiems įsigyti patvirtino Aplinkos projektų valdymo agentūra.

Aplinkos ministerija taip pat pranešė, kad Klaipėdos savivaldybei papildomai skirs 3,5 mln. eurų įsigyti 6 elektrobusus.

„Tačiau iki šių pinigų dar laukia ilgas kelias. Pirmiausia reikia parengti investicinį projektą, o ir suma nėra galutinai aiški. Už šiuos pinigus įsigyti elektrobusų pirkimą, matyt, organizuosime tik kitais metais“, – aiškino KAP generalinis direktorius.

Šiuo metu Klaipėdos gatvėmis kursuoja du „Dancer“ elektrobusai, kuriuos KAP už 665 tūkst. eurų įsigijo pernai pavasarį. Šiuos autobusus pagamino Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė „Vėjo projektai“.

Klaipėdos miesto gatvėmis keleivius veža ir dar vienas elektrinis autobusas. Į pasaulio autobusų gamintojų elitą patenkantis koncernas „Yutong“ išbandymui į KAP atgabeno Europos rinkai skirtą savo modelį U12.

„Tiesą sakant, tai geras modelis. Jis be įkrovimo nuvažiuoja 250 km, jo aptarnavimas taip pat buvo labai operatyvus. Jei kinai ir laimėtų konkursą pristatyti elektrobusus, taip nebebijotume. Anksčiau atrodė, kad būtų sudėtinga, nes gamintojas kitame pasaulio krašte, tad kiltų aptarnavimo problemų. Tačiau atstovybės jau kuriamos ir greta Lietuvos, tad tokių problemų nebėra“, – teigė V. Ramanauskas.

Klaipėda iki 2030 metų iš viso ketina įsigyti 49 elektrobusus.

5 Comments

  1. Lensas

    Nereikia buti labai protingu, kad suprasti, jog konkurso salygos buvo pritaikytos Danceriams. Is vienos puses taip, reiktu rinktis preke lietuviska, taciau is kitos – ar kainos ir kokybes santykis geras? Nemanau…

    Reply
  2. Rūta

    Gal nusipirkit ekonomiškus, kurių nereiks kraut kas reisą ir užsives žiemą?Gal reiktų žiūrėt visuomenės interesų?Negi ner pavyzdžių?

    Reply
  3. Trokšta?

    Klaipėdoje Dancer tik surenkami. Brangesni už vengriškus ir kiniškus. Kodėl brangesni? Todėl kad akcininkai labai uždirbti nori. O kas akciinjnkai? Yra ir tarybos narių. Mokės mūsų pinigais, neskaičiuodami!

    Reply
  4. Klp

    Remkime savus, klaipėdietiškus Dancer, o ne Kiniją.

    Reply
    • Nekažką tie Danceriai

      Savus tai savus, tačiau už tokią kainą turi būti ir produktas vertas kainos. Dabartinis Klaipėdoje važinėjantis Danceris nuvažiuoja vieną ar du ratus ir reikia krauti. Perkant daugiau tokių elektrobusų gausi statyti begalę brangių įkrovimo taškų. Kiekvienas toks pakrovimas vis tiek reikalauja laiko – įsivaizduokite jei paleistum 8 maršrutu visus autobusus Danceriais. Nors ir pakrovimas greitas nes itin maža baterija, tačiau vis tiek reikalauja laiko kas vieną ar du ratus ir pabandykite tai pritaikyti didesniam kiekiui autobusų. Kas gausis? Spūstys prie pakrovimo aikštelių ir vėlavimai išvažiuoti į trasą. Elektrobusas privalo galėti važiuoti visą dieną, tai sukuria daug daugiau lankstumo.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šoks restruktūrizacijos tango 

Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, kad nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovė „Vėjo projektai“ yra verta restruktūrizacijos, ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dėl senosios Klaipėdos pirties likimo - idėjų lietus

„Tai reikia ją padaryti visiškai nemokama”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdžio metu pasiūlė konservatorius Aidas ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šokis baigiasi?

Nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovei „Vėjo projektai“ iškilo bankroto grėsmė – Klaipėdos apygardos teismas sulaukė ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This