Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai atliko įmonių apklausą dėl verslo santykių, prekybos sunkumų su Baltarusija ir Kinija.
Apklausoje dalyvavo įmonės iš įvairių verslo sektorių: medienos apdirbimo, naftos ir jos produktų krovos, logistikos, krovinių gabenimo, prekių sandėliavimo, logistikos ir muitinės tarpininkavimo, krovos paslaugų. Apklausos rezultatai parodė, jog daugiau kaip 87 proc. respondentų plėtoja verslo ryšius su Baltarusija. Esant dabartinei geopolitinei situacijai atsakiusieji paminėjo, jog susiduria su išaugusiomis logistikos kainomis, sumažėjo klientų srautas, yra varžomas prekių judėjimas Lietuvos link ir iš jos per Baltarusiją. Esančios problemos turi didelį poveikį verslui.
Įmonių nuomone, jei užsidarytų žaliavų importo iš Baltarusijos galimybė, įmonėms grėstų bankrotas, bus prarastas krovinių srautas per Klaipėdos uostą. Baltarusijai pradėjus vežti krovinius per Sankt Peterburgą, kitus Rusijos uostus, sumažės klientų bei bus neišnaudojama krovos infrastruktūra, negaunamos pajamos, sumažės investicijos. Nurodomas neigiamas poveikis metinei respondentų apyvartai – nuo 500 tūkst. iki 3 mln. eurų ir daugiau.
12 procentų respondentų plėtoja verslo ryšius su Kinija – importuoja, eksportuoja, turi verslą Kinijoje, atstovauja Kinijos įmonėms Lietuvoje arba turi verslą pačioje Kinijoje. Teigiama, kad dėl Kinijos-Lietuvos santykių krizės bus keičiama strategija dėl verslo plėtojimo Klaipėdos uoste ir bendrai Lietuvoje, siekiant mažinti veiklos apimtis. Prasidėję ribojimai iš Kinijos pusės: diskriminacinė krovinių gabenimo kainodaros politika Klaipėdos uosto atžvilgiu sumažins gabenimo apimtis bei įmonių apyvartą. Dėl to poveikis kai kuriose įmonėse sieks daugiau kaip 3 mln. eurų.
„Nepaisant susiklosčiusių aplinkybių, įmonės ieško alternatyvų, naujų klientų, diversifikuoja paslaugas. Tačiau nuo verslo veiksmų Lietuvos užsienio politika nepriklauso – galimas darbuotojų atleidimas bei kaštų mažinimas”, – rašoma „Rūmų žiniose”.
Anot rūmų, gauti rezultatai bus pristatyti centrinės valdžios institucijoms.
Visa bėda kai įmonės prisiriša prie vienos šalies krovinių ir tik su viena šalim vysto biznį…va tada ir prasideda problema…lygiai tas pats kai krizė pakirto Rusijos rinką ir šimtai įmonių bankrutavo nes nesugebėjo arba nenorėjo dirbti su įvairių šalių partneriais…
.
Nėra to blogo,kas neišeitų į gera…
aha, Landzbergis kolhozų šiferį pavogė….