Už poros metų turėsime tikrą dviračių taką į Melnragę?

Svarbu, Transportas

Klaipėdos savivaldybė planuoja nutiesti pėsčiųjų ir dviračių taką nuo Herkaus Manto gatvės iki pajūrio Melnragėje. Jis bus tiesiamas palei Prano Lideikio gatvę, kurios ilgis – apie 500 metrų. Toliau – jau Audros gatve. Dabar čia esama prastos būklės pėsčiųjų tako, kuriuo pėstiesiems ir dviratininkams yra sudėtinga judėti. Ką bekalbėti apie prasilenkimą.

Anksčiau Klaipėdos istorinę dalį ir Melnragę jungė Burių gatvė, kuria minios klaipėdiečių per geležinkelį, pro naftos bazę pėdindavo į Melnragės paplūdimius. Tačiau šaliai atgavus nepriklausomybę, valstybinės įmonės plėtra be ceremonijų tą jungtį uždarė. O pažadų nutiesti naujus dviračių ir pėsčiųjų takus tradiciškai netesėjo.

Prano Lideikio ir Audros gatvėse „susisiekimas dviračiu nepatogus, vietomis nesaugus, nėra nutiesti atskiri ar pažymėti dviračių takai, viaduko prieigose nėra apsauginių tvorelių. Šiose atkarpose yra tik esamas senas pėsčiųjų takas, kurio danga nėra lygi, vietomis asfalto danga sutrupėjusi”, – pripažįstama savivaldybės paskelbtuose dokumentuose.

Pėsčiųjų ir dviračių takus numatoma projektuoti esamų gatvių sklypų ribose (išskyrus dalį tako Prano Lideikio gatvės, kuri yra miško teritorijoje). Trasoje esama nemažai šilumos tiekimo, lietaus nuotekų, drenažo, vandentiekio, ryšių ir elektros tiekimo tinklų.

Projektavimo sąlygose nurodyta, kad į dviračių takus neturi išsikišti objektai, galintys tapti kliūtimi dviratininkams, pėstiesiems ar žmonėms su negalia.

Projektuojami pėsčiųjų ir dviračių takai turi atitikti bekliūtės trasos reikalavimus. Pėsčiųjų takų danga – trinkelės ar plytelės, dviračių takų danga – raudonas asfaltas, o nesant galimybės įrengti atskirus takus, nurodoma projektuoti bendrą taką su asfalto danga. Siekiant suprojektuoti kuo platesnį taką, esant poreikiui šlaite turi būti numatytos atraminės sienutės.

Pėsčiųjų ir dviračių tako į pajūrį Melnragėje kapitalinio remonto projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugoms savivaldybė numatė 44 tūkstančius eurų ir 18 mėnesių terminą. Vertinant viešųjų pirkimų procedūras, geru atveju, ši trasa atsiras tik po poros metų.

27 Comments

  1. Sivalkietis iš Klaipėdos

    Pagal pigiau butu jūrą arčiau miesto pritraukti? ?

    Reply
  2. Balsuotojas

    Redakcijai galėtų ne tik aprašinėti planuojamas statybas, bet ir plačiau pasidomėti kas savivaldybėje inspiruoja panašius projektus, pakalbinti iniciatorius, analizuoti ir klausti kodėl pvz. neremontuojama, o griaunama, projektuojama ir statoma naujai už gigantiškas lėšas (pvz. Skulptūrų parkas, skverai). Liaudis norėtų daugiau žinoti kas vyksta vagių savivaldybėje.

    Reply
  3. Simona

    Tikrai ne dviejų metų reiks. Per penkis, gal būt. Dviračių takus per miestą nutiesėm, tačiau privažiuoti prie jūros trumpiausiu keliu, dar ne.

    Reply
  4. ....

    Kaip supratau iš Klaipėdos ” valdymo ” liberalieji mėgsta visokias studijas . Ar buvo studija koks % yra ” dviratininkų ” palyginti su ” automėgėjais ” ? Manau skaičius būtų mizernas 🙂 Todėl nesuprantu to nuolatinio ” dviratininkams kelių ” gerinimo klausimo ir eurų taškymo .

    Reply
  5. C7

    Esamo tikto nelabai praplatinsi, o ir takas palei pat intensyvią gatvę nekomfortabilus.Perėjos neleis daryti geležinkeliečiai. Vienintelis brandus variantas yra statyti atskirą pėsčiųjų tiltą.

    Reply
  6. Muzika

    Ne taip parašiau: kada ateis civiluzacija Minijos gatvėje iki Naujosios perkėlos? Ten nevaikšto? Nevaikšto, nes nėra kuo vaikščioti.

    Reply
    • memel

      Daro projekta dviračių tako nuo Baltijos pr. iki signalo. Tai per pora metų turėtu ateit.

  7. Mėtymas

    Klaipėdos Nafta uždarius perėjimą Burių g miestui sumokėjo kad butų nutiestas perėjimas. Pinigai nuvertėjo o susisiekimo taip ir nėra. Vietoj protingo investavimo į dabar naudojamą perėjimą kuris nelegalus per bėgius mėtomos tokios lėšos.

    Reply
  8. Muzika

    Kada ateis eilė Minijos gatvei iki Senosios perkėlos? Ten net pėsčiųjų tako nėra. Kada nebereikės eiti bekele Šilutės plente pelei Regitrą?

    Reply
    • chi...

      Ten niekas net nevaikšto.

    • Marijus

      Tai, kad Minijos gatvė nesiriboja su Senąja perkėla.

    • to chi

      Gal niekas ten nevaikšto, nes nėra pėsčiųjų tako?

    • chi...

      Regitra Siaures pr.

  9. Naujieji Vasiukai

    Nelabai suvokiu apie kokio pėsčiųjų/dviračių tako tiesimą palei P.Lydeikio gatvę gali būti kalba, jeigu ten jau yra toks takas. Ardys gerą senąjį ir statys naują, 50 cm platesnį, tam reikalui ir papildomai iškertant medžius, kad pabranginti darbus? Turbūt daugiau nei pusę P.Lydeikio g. sudaro tilto pylimas su tiltu per geležinkelį. Juos irgi platins? Mes gal Liuksemburge gyvename, kur BVP gyventojui yra 5 kartus didesnis, nei LT. Kaip suprantu, gyvename Klaipėdos miesto kosmoso savivaldybėje………………………………………

    Šis planas-chuliganas panašus į toje pačioje P.Lydekio g. šviečiančių konstrukcijų statybas, kainavusias, berods 130 ar 160 tūkst EUR. Dabartinėmis kainomis kainuotų 30-50 proc. brangiau. Negi greičio ženklui ir temperatūros rodymui reikėjo statyti tokias milžiniškas konstrukcijas. Svarbiausia, kad šie stendai neretai net nerodo oro ir kelio temperatūros. Protingai ir ūkiškai mąstant, būtų užtekę dviejų stulpų iš abiejų pusių su informacijos tablo.

    Reply
    • 10 balu

      Kaip į akį savivaldybei, kurie dar paplauti pinigu išrtoško, kai kas 4 Lietuvoje žemiau skurdo ribos

  10. Tomas

    Žinoma, reikia padaryti kokybiškesnius kelius tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems visur, kur reikia ir tokius kokius reikia, nes yra pridsaryta tokių siaurų ruožu, kur pėstrysis stumia normalių matmenų vaikišką vežimėį, tai kitas, norintis lenkti pėstysis šalia kartais nebeįsitenka (pavyzdžiui: tokia atkarpa yra Debreceno parko gale, ties tvenkiniu, arčiau Statybininkų pr., ir tęsiasi už Statybininkų pr iki Simonaitytės kalno), ši situacija labiausiai pastebima po lietingų orų, kai pėsčiųjų pusė būna balose, tai kartais jie pereina į dviračių taką (suprantu pėsčiuosius, kur jiems dėtis, kad neprisemti, aš iar pats dažnai einu pėsčiomis), taip vieni kitiems kliudome. Taip pat atkarpa tarp Rimkų ir Lėbartų, tai jau yra pavojingų ruožų kur jau tiek išvavagotas kelias, kad ten, gal, net su BMX’ais -„ne kažką”.
    Taikos pr, nuo Akropolio iki Sausio 15-osios, tai jau pavyzdinis kelias, žinomas, ne vuisur tokį eis įrengti, ne visur, pavyks tiek erdvės išskirti, bet tai turbūt pati geriausia atkarpa Klaipėdos mieste. Žinoma, turbūt suprantate, kad kalbu tik apie vieną Taikos pr.pusę 🙂
    Taip pat tikrai netrūksta tokių atkarpų, kur per vidurį dviračio tako, koks stulpas „išdygęs”, o apie nuvažiavimų (bortelių) įrengimą, tai turbūt turi būti atskiras mokslas, nes kažkaip iki šiol sunkiai gaudavosi juos įrengti be pasišokinėjimų. Šiems projektuotojams ir meistrams, reiktų pravažiuoti per LEZ teritoriją, ten beveik visus dviračių takų nuvažiavimus, yra sutvarkę, taip, kad nejaučiamas diskomfortas važiuojant dviračiu, žinoma, gal, tai ne pats geriausias pavyzdys, bet, tai jau kažkas geresnio.
    Nežinau, ar kokį vertingą kelią sumontuos vykstatiems į LEZ’ą, turiu omenyje tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams, kad ir apsilenkti nebūtų kėblumų, o žiemą ir rudenį galėtum šią teritoriją pasiekti švariais batais ir švariais rūbais (nes jei bus įrengta atkapa tiltu, be aukštesnės tvorelės, nuo automobilių pusės), tai po lietaus ar sniego pereiti šią` atkarpą neaptaškytam, tai sėkmės dalykas.
    Taippat dažnai susidaro įspūdis, kad projektuojantys ir rengiantys tokius takus, niekada nėra važiavę dviračiu, o kartais turbūt net nėra perėje pėsčiomis per miestą …
    Kritikuoti žinoma lengva, turbūt reiktų džiaugtis, kad iš viso, turime tokius takus (tiek dviratininkų, tiek pėsčiųjų), bet tiems, kurie yra jau įrengti vistiek pasigendu priežiūros jiems (tai žolė jau „baigia uželti ant jų, tai vietomis pradeda byrėti ir tampa nesaugu), toks jausmas, kad pratūmiau projektą, nutiesiau kelia, užduirbau, pasidėjau sau pliusiuką, pasigyriau, kad, tai MANO dėka jis nutiestas ir … užmiršau, bet toliau darau naujus „gerus darbus”…

    Reply
    • Taigi

      Taikos pr.yra tragedija, susiaurinus kelią atsirado amžinas kamštis,iš 6 juostu nuo Akropolio staiga lieka prie Vetrunges 2 !!!

  11. Melnragiske

    Keista kad Klaipėdos tarnautojai vietoj to kad stengtųsi visas pastangas deti i dabar naudojama bet nebaigta perėja per bėgius įteisinti daro tokius nerealius ir ar iš ties reikalingus projektus. Tai protu nesuvokiama ir paaiškinama tik vis nesibaigiančiu jų apetitu.

    Reply
  12. Och

    Čia kažkas tą taką nori prastumti per jėgą, yra ten takas ir visi važiuoja, o 44 t.eur. projektavimui, tai pinigų plovimas, tarnybos galėtų pasidomėti .

    Reply
  13. Anonimas

    Dar : apskritai ten jokių papildomų žymėjimų nereikia. Sunku suvokti ką ten galima sužymėti 2-2,5m pločio take. Šiuo ruožu tiek pėstieji, tiek dviračiais mažai eina/važiuoja, nes šalia yra triukšmingas kone autostrada kelias, be to reikia važiuoti į santykinai statų kalną per tiltą. Aplenkiant ši kelią, iš miesto centro dviratininkai paprastai važiuoja per parką ir palei naftos bazę per geležinkelį persinešdami dviračius kelionę tęsia miško takeliu, o gyvenantys šalia Miško kvartalo dviračiais prie jūros važiuoja mišku pro Vasaros estradą. Klounai savivaldybėje, galėtų atkreipti dėmesį į dviračių taką Dariaus ir Girėno g. , kurio 300 m. atkarpoje iki Šaulių g. stovi 5 ar 6 apšvietimo stulpai. Šiuo linijomis nužymėtu ruožu dviračiu važiuoti tiesiog neįmanoma. Už linijų dažymą tarp stulpų turėtų būti išskaičiuojama iš klounų atlyginimų savivaldybėje.

    Reply
  14. Alfredas

    Juokdariai!!! Jus per centrą pravažiuokite nors karta. Jokio saugumo!!!!! Apie dviračių tako kokybe išvis neverta kalbėti. Klounai niekaip kitaip nepavadinsi.

    Reply
    • 100%

      Nera ka ten veikti centre.

    • Na

      Nesutinku, ne klounai, o atvirkščiai – gudruoliai.Kuo daugiau pinigėlių žarstoma, tuo daugiau ir prilimpa žarstytojams…

  15. Anonimas

    Nejuokinkite voverių, pinigų taškytojai savivaldybėje. Visi takai šioje vietoje jau yra. 44 tūkst. EUR už projektavimą linijoms pabraižyti , o po to šimtus tūkstančių ar milijoną kitą pačių linijų pabraižymui ir ženklų pastatymui ??? Penktus ar ketvirtus metus savivaldybė nesugeba (galima spėti sąmoningai ) nudažyti H.Manto gatvėje nusitrynusius kelio žymėjimus dviratininkams. Daugelyje perėjų dviratininkams važiuoti yra nusitrynusius ir beveik nebematomos linijos (kvadratai), kas kelia eismo saugumą (pvz. toje pačioje Lydeikio/Liepojos g. sankryžoje). Už niekiniams projektavimams skiriamus tūkstančius galima būtų sutvarkyti pėsčiųjų takus nuo senosios turgavietės iki Saturno ir Avitelos, kuriais einant pėstieji, miesto svečiai ir velnias kanopas gali išsisukti,

    Reply
    • K

      H. Manto gatvėje A juostoje pagal STR Gatvės ir keliai negali būti dviračių tako žymėjimo.

    • Saulius

      Tai jūs nejuokinkit voverių, nors anonimų ir trolių jos nepažįsta:) pornofrafija, o ne dviračių takas dabar ten? daug metų buvo siauras pėsčiųjų takas nuo tilto iki Melnragės, tik kažkada nesenai pakabino ženklą, kad ir dviratininkams ten privalu važiuoti, bet takas nuo to nepraplatėjo ir nepasidarė saugesni… visiems, kas ten nors kartą važiavo kai ten daugiau žmonių vaikšto, tai turėtų būti suprantama, kad jis per siauras ir pavojingas, ypač po to kai gatvėje padidino auto greitį iki 70 km/val.
      gerai, kad projektuoja normalų saugesnį dviračių taką, gal kada ir įreng 🙂

    • To K

      Esate neteisus (si). H.Manto g. pirmoji juosta ( A , dabar A+) visada buvo ženklinama ir juosta važiuoti dviračiais. pasižiūrėkite į ženklus.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This