Ryškėja naujojo Uosto direkcijos pastato vizijos

Svarbu, Uostas ir jūra

Nekreipdama dėmesio į vis pasigirstančią kritiką dėl naujojo administracinio pastato statybos, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) žingsnis po žingsnis eina jos realizavimo naujai formuojamoje Kuršių marių krantinėje kryptimi.

 „Uola”. Projektuotojų vizualizacija

Antradienį visuomenei pristatyti kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės Naujosios Sodo gatvės tęsinyje bei naujojo pastato architektūrinio konkurso projektai.  

 „Žalias blyksnis”. Projektuotojų vizualizacija

KVJUD generalinis direktorius Algis Latakas teigė, kad projektas yra svarbus ne tik jūrinei bendruomenei, bet ir visai Klaipėda bei Lietuvai. Pasak jo, uostus reprezentuoja ir jų administratorių pastatai.

 „Lašas”. Projektuotojų vizualizacija

Iš pirmo žvilgsnio visi penki visuomenei pristatyti projektai yra panašūs. Tai sąlygojo konkurso dalyviams nurodytos sąlygos vadovautis galiojančiais teritorijų planavimo ir kitais norminiais dokumentais. 

Projektus viešai recenzavę dr. Liutauras Nekrošius ir dr. Darius Linartas detaliai apibūdino konkurso dalyvių išmonę ne tik formuojant pastato architektūrinę išvaizdą, bet ir aplinką, komunikacinius, funkcinius ryšius, konkurso sąlygose nurodytų objektų išdėstymą.  

„Uosto parkas”. Projektuotojų vizualizacija

Praktiškai visuose projektuose pabrėžtas ryšys su greta suplanuota vadinamojo „Memelio miesto” teritorija bei Kuršių mariomis, su galimybe atverti priėjimą prie jų klaipėdiečiams. Jie atsispindėjo ir vertinimui pateiktų projektų romantiškuose pavadinimuose: „Uosto parkas”, „Kuršių vartai”, „Uola”, „Lašas” bei „Žalias blyksnis”.

„Kuršių vartai”. Projektuotojų vizualizacija

Virtualiai prie projektų pristatymo renginio buvo prisijungę apie 58 asmenys, o Uosto direkcijos salėje svečių nesimatė. Klausimų recenzentams ir uosto vadovams žodžiu niekas neuždavė, o į raštu pateiktą klausimą, ar vienas iš projektų atitinka konkurso sąlygas, buvo atsakyta, jog panašu, kad tai yra tiesa.  

Architektūrinio konkurso nugalėtojams yra numatytos piniginės premijos: I vietos laimėtojui bus skiriama 25 000 Eur, II – 20 000 Eur, III – 15 000 Eur premija. Projektai bus vertinami pagal tokius kriterijus: bendra architektūrinė koncepcija ir architektūros išraiška, jos kokybė – 30 balų, urbanistinių sprendinių kokybė – 20 balų, projektuojamų pastatų  funkcionalumas, racionalus programos išdėstymas – 30 balų, ekologinių ir aplinkosauginių sprendimų potencialas – 15 balų, projektavimo paslaugų kaina – 5 balai.

Vertinimo komisiją sudaro Algis Latakas, Uosto direkcijos generalinis direktorius (vertinimo komisijos pirmininkas); Marijus Mockus, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjas; Mindaugas Pakalnis, Vilniaus miesto architekto skyriaus vedėjas; Lukas Rekevičius, Lietuvos architektų rūmų pirmininkas; Margarita Ramanauskienė, architektė, nekilnojamojo kultūros paveldo specialistė; architektai Povilas Čepaitis ir Edgaras Neniškis; Giedrė Zakarackaitė-Gudaitienė, Uosto direkcijos Plėtros skyriaus projektų vadovė; Eduardas Ringis, Uosto direkcijos uosto kapitono pavaduotojas.

Tai yra ne pirmasis šio objekto architektūrinis konkursas: pernai lapkritį Uosto direkcija pranešė, jog nutraukė naujo jos administracinio pastato ir kruizinių laivų terminalo projektinių pasiūlymų konkurso pirkimo procedūrą – visi trys pateikti pasiūlymai buvo atmesti. Pirmąjį konkursą buvo sukritikavusi ir Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos valdyba.

INFORMACIJA 

Pastatas Juliaus Janonio 24, kuriame įsikūrusi KVJUD administracija, buvo pastatytas 1980 m. Atlikus analizę buvo nustatyta, kad jam reikalingas kapitalinis remontas, pareikalausiantis nemažų išlaidų. Buvo priimtas sprendimas statyti naują pastatą, kuriam keliami aukštos architektūrinės ir inžinerinės kokybės, inovatyvumo reikalavimai. Pagal nustatytus energinio efektyvumo reikalavimus naujo administracinio pastato energinio efektyvumo klasė – A++, t. y. energijos beveik nenaudojantis pastatas. Inovatyviais biuro sprendimais būtų užtikrintos puikios darbo aplinkos sąlygos (tiek mikroklimato, tiek estetiniais aspektais) darbuotojams, jame taip pat dirbtų ne tik Uosto direkcijos administracija, tačiau ir Laivų eismo tarnyba.

9 Comments

  1. Judas

    Kada persikraustysit į savo palapines, žmogai ???

    Reply
  2. Silkė

    O gal lai uosto direkcija įsikelia į laivą “Sūduvis” ??? Labai tiksliai reprezentuotų uostą ir ta gelda be reikalo nenervuotų Klaipėdiečių!!!!

    Reply
  3. Žalias

    Na tas žalias blyksnis gal ir nieko ?

    Reply
  4. plius minus

    O aš tikrai džiaugiuosi ir sveikinu KVJŪD su ryžtingu sprendimu. Statyti tai ne GRIAUTI, kur mes labai GREITI… Turiu savo nuomonę apie pastatų architektūrą, bet komisijai tikrai kompetencijos netrūksta, tai būsiu korektiškas ir palauksiu jų vertinimo . Dėkoju, kad Klaipėdoje kažkas vyksta ne vien Vilniuje ir Kaune taip pat.
    O kolegoms siūlau kritiką dėl proceso pasitaupyti tiems akmenims, po kuriais vanduo neteka..
    Sveikinimai KVJŪD administracijai už ryžtą ir patarimas nepamiršti, kad prie kruizinio terminalo , o taip pat ir administracinio pastato reikės dar ir privažiuoti sausuma, rekonstravus N. Uosto g. sankryžą …

    Reply
    • Anonimas

      ar reikėtų džiaugtis tomis kompetencijomis, kai KVJUD pati nusiperka vertinimo komisiją ir tikėtis jos objektyvumo? ar džiaugtis , kad marių pakrantė taps autobusų parkingu? ar būsimomis tvoromis ir šlagbaumais kurie neišvengiamai atsiras „pasienio zona” kaip jau atsirado abiejuose KVJUD kurtuose kruiziniuose? ar autoriams pateikta užstatymo schema ar komisijos LAS nariais nors klaipėdiečiai prašė taip nesielgti

  5. Prichvatizacija

    Vietoje 4 mln. EUR senojo pastato rekonstrukcijai, 40 mln. naujojo statybai. Rengiamasi uosto direkcijos prichvatizacijai. Nieko naujo Gyvulių ūkyje.

    Reply
  6. Vytautas

    Na, stambiagabaritinė dėžė ir viskas. Jokios jūrinės tematikos bei istorinio klaipediškumo ar ,dargi, mėmeliškumo! Be jokio architektūrinio stiliaus. Tokie stačiakampiai luitai nebent daugiaaukščiams garažams tiktų…

    Reply
  7. Anonimas

    Befantazijos…

    Reply
  8. Algis

    prie jakų žiedo – irgi puikiai reprezentuotų.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui - aplinkosauginis sertifikatas

Klaipėdos uostas – pirmasis tarp Baltijos valstybių ir vienas iš 35 uostų Europoje nuo šiol turintis uosto aplinkosaugos vadybos sistemos ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This