Klaipėdos uoste – mažiau krovinių, bet daugiau keleivių

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2023-04-27

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8 milijonai tonų krovinių. Lyginant šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, šiemet fiksuojama 18 procentų mažesnė krova, kurią daugiausia lemia sankcijų veikiamas trąšų segmentas, skelbia Uosto direkcija.

Neskaičiuojant 1,7 mln. tonų šiemet mažiau krautų trąšų kiekio, Klaipėdos uoste pirmą 2023 m. pirmą ketvirtį praradimai siektų mažiau nei 1 proc. arba 58 tūkst. tonų krovinių.

Daugiausia pirmą šių metų ketvirtį, lyginant jį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo žemės ūkio produktų, grūdų krova. Jų krauta beveik 0,5 mln. tonų arba 50 proc. daugiau, nei praėjusių metų pirmą ketvirtį. Suskystintų gamtinių dujų krova buvo didesnė 0,35 mln. tonų – šio segmento krovinių krauta beveik 1,5 karto daugiau.

Taip pat daugiau krauta statybinių medžiagų, medienos, augalinių riebalų ir aliejų, šaldytų krovinių. 29 proc. augo keleivių skaičius keltuose – jų per pirmą ketvirtį plaukė 42 tūkst.

Neskaitant trąšų, daugiausiai pirmą šių metų ketvirtį, palyginus jį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, krito naftos produktų krova (–0,4 mln. tonų arba –26 proc.) ir keltais gabenamų transporto priemonių (–0,3 mln. tonų arba –19 proc.).

Per pirmą šių metų ketvirtį konteinerių (TEU) krauta 22 procentais daugiau, nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, tačiau stebima tendencija, kad laivais gabenamų tuščių konteinerių skaičius auga, o pilnų mažėja, kadangi konteinerių krova, skaičiuojant tonomis, mažėja.

Geopolitinė situacija, sankcijos, mažėjantys vietos verslininkų eksportavimo mastai, taip pat pamažu besitraukiantis vartojimas, su tuo susijęs mažesnis importas – visa tai atsispindi tiek bendrai krovos statistikoje, tiek konteinerių segmente, teigiama pranešime.

„Situacija nėra tokia, kuri leistų pesimistiškai žvelgti į ateitį ir galvoti, kad ji nepasikeis. Klaipėdos uostas daug nuveikė, kad šiandien galėtume džiaugtis augančios konteinerių krovos rezultatu. Ką tik uoste baigtas laivybos kanalo gilinimas yra dar viena gera žinia konteinerinėms laivybos linijoms, kurios iš tolimų regionų į Lietuvą atgabena konteinerius okeaniniais laivais. Investicijos į didesnius kanalo gylius kartu atveria galimybes didiesiems laivams būti pilniau pakrautiems. Visa tai kartu veikia krovos Klaipėdos uoste augimą“, – cituojamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Palyginti krovinių konteineriuose krovą su kitais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, Klaipėdos uoste jų prieaugis, skaičiuojant TEU, šiemet buvo didžiausias – beveik 48 tūkst. konteinerių (TEU).

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Iš pietinio uosto per 25 metus tikisi 7 mlrd. eurų naudos

„Atlikta projekto rinkos studija rodo didelį potencialą konteinerių veiklos vystymui ir žaliosios ekonomikos verslams: vandenilio ir jo produktų eksporto terminalui, ...
2024-05-17
Skaityti daugiau

Verslas

Naktimis visus metus gabens didelių gabaritų detales

„Ignitis renewables“ gabena dideles vėjo elektrinių dalis iš Klaipėdos uosto į Kelmės rajoną, kur vysto didžiausią sausumos vėjo elektrinių parką ...
2024-05-06
Skaityti daugiau

Transportas

Pradedamos pietinio aplinkkelio projekto planavimo procedūros

Uostamiesčio savivaldybė pranešė, kad susisiekimo ministras Marius Skuodis pateikė Vyriausybės nutarimo projektą dėl Klaipėdos pietinio aplinkkelio susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros ...
2024-05-02
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This