Geopolitinė situacija mažina ne tik Klaipėdos uosto krovos apsukas

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2023-07-28

Pirmą šių metų pusmetį Klaipėdos uoste krauta 16,3 milijono tonų krovinių. Lyginant šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, šiemet fiksuojama 10 procentų mažesnė krova, kurią daugiausia lemia sankcijų veikiamas trąšų segmentas.

Palmiros Mart nuotr.

„Sankcijų veikiamos tam tikros krovinių grupės, karas, besitraukiantis vartojimas ir kiti neapibrėžtumą didinantys veiksniai atsiliepia ir uostų krovos rezultatams. Tiek Klaipėdos, tiek aplinkiniai Baltijos šalių uostai yra paveikti. Esamoje situacijoje, lyginantis su Estijos ir Latvijos uostais, fiksuojame mažiausius praradimus ir išlaikome iki šiol buvusias pozicijas“, – pranešime pažymi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Daugiausia pirmą šių metų pusmetį, lyginant jį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo žemės ūkio produktų, grūdų krova. Jų krauta 0,7 mln. tonų arba 53 proc. daugiau nei pirmą praėjusių metų pusmetį. Suskystintųjų gamtinių dujų krova buvo didesnė 0,3 mln. tonų – šio segmento krovinių krauta 32 procentais daugiau. Taip pat daugiau krauta statybinių medžiagų, medienos, šaldytų krovinių. 27 proc. augo keleivių skaičius keltuose ir kruiziniuose laivuose – jų per pirmą pusmetį plaukė 146 tūkst.

Neskaitant trąšų, daugiausiai pirmą šių metų pusmetį, palyginus jį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, krito geležies ir plieno gaminių, metalo konstrukcijų krova (–99 tūkst. tonų arba –46 proc.), naftos produktų krova (–174 tūkst. tonų arba –8 proc.) ir keltais gabenamų transporto priemonių (–443 tūkst. tonų arba –15 proc.).

2023 m. sausį-birželį konteinerių (TEU) krauta 20 procentų daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, tačiau stebima tendencija, kad laivais gabenamų tuščių konteinerių skaičius auga, o pilnų mažėja.

„Geopolitinė situacija, sankcijos, mažėjantys vietos verslininkų eksportavimo mastai, taip pat pamažu besitraukiantis vartojimas, su tuo susijęs mažesnis importas – visa tai atsispindi tiek bendrai krovos statistikoje, tiek konteinerių segmente”, – rašoma Uosto direkcijos pranešime.

Palyginus krovinių konteineriuose krovą su kitais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, Klaipėdos uoste jų prieaugis, skaičiuojant TEU, šiemet buvo didžiausias – 97 tūkst. TEU daugiau nei praėjusių metų pirmąjį pusmetį.

Bendra rytinės Baltijos jūros pakrantės uostų krova pirmą šių metų pusmetį 1 proc. arba 1,4 mln. tonų augo, lyginant su 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu. Tai lėmė krovos augimas Rusijos uostuose. Kitų rytinės Baltijos jūros pakrantės uostų rezultatai – su minuso ženklu.

Klaipėdos uostas, žvelgiant į 2023 m. I pusmečio krovos statistiką ir palyginus ją su aplinkiniais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, išlieka įsitvirtinęs 4-oje vietoje.

Didieji Europos uostai atspindi bendras ekonomikos tendencijas. Pirmojo šių metų pusmečio rezultatus paskelbęs didžiausias Europoje Nyderlandų Roterdamo uostas fiksuoja 5,5 proc. sumažėjusią krovą. Ją lėmė krovos mažėjimas beveik visose pagrindinėse, išskyrus suskystintųjų gamtinių dujų segmentą,  krovinių kategorijose. 

Toks pat krovos mažėjimas – 5,5 proc. – ir Belgijos Antverpeno uoste, kuriam daugiausiai įtakos turėjo krovinių konteineriuose mažėjimas. Panaši tendencija stebima ir viename didžiausių Ispanijos uostų Valensijoje – beveik 8 proc. sumažėjusi krova.

Kitokia situacija Rusijos uostuose. Nepaisant sankcijų Rusijai, trys didžiausi Baltijos jūros rytinės pakrantės uostai – Ust Luga, Primorskas ir Sankt Peterburgas – kartu sudėjus krovą augino 10 mln. tonų, lyginant su praėjusių metų pirmuoju pusmečiu.

Mažesniuose Rusijos Vysocko ir Kaliningrado uostuose krova mažėjo dėl anglies ir naftos produktų krovos.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Baigė Naujosios perkėlos krantinių rekonstrukciją

Uosto direkcija skelbia, kad užbaigta naujosios Smiltynės perkėlos naudojamų krantinių rekonstrukcija užtikrins efektyvesnį perkėlimą per marias bei dar didesnį keltų ...
2024-05-15
Skaityti daugiau

Verslas

Naktimis visus metus gabens didelių gabaritų detales

„Ignitis renewables“ gabena dideles vėjo elektrinių dalis iš Klaipėdos uosto į Kelmės rajoną, kur vysto didžiausią sausumos vėjo elektrinių parką ...
2024-05-06
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Uosto direkcija reiškė nepagrįstas pretenzijas latviams 

Pirmos instancijos teismas patvirtino, kad Uosto direkcija buvo neteisi reikalaudama pinigų dėl neva Latvijos kompanijos BMGS netinkamai vykdytų įsipareigojimų. Teismą ...
2024-05-06
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This