Kultūros projektus vertins „ir ne visai kultūros žmonės” (29)

Kultūra, Svarbu
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-01-18

Žinomi menininkai žada vietos ieškotis kituose miestuose, ne Klaipėdoje; iš Kultūros skyriaus traukiasi „abi Kristinos” (ne tik jam laikinai vadovavusi Kristina Skiotytė-Radienė, bet ir Kristina Norvilė); paraiškas kultūros projektams finansuoti vertins ir kitų skyrių darbuotojai; vertinimas gali nusitęsti ir iki gegužės-birželio.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Šiuos ir kitus faktus miesto Tarybos Kultūros, švietimo ir sporto komiteto posėdžio metu ketvirtadienį pripažino Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Andrius Žukas. Tačiau tvirtino, kad „situacija yra sudėtinga, bet kontroliuojama”.

Nors vėliau jis teigė, jog konkrečios informacijos apie menininkų ir kūrėjų pasitraukimą neturi. Viena iš dviejų liekančių dirbti Kultūros skyriuje specialisčių Germinta Patašiūtė sakė, kad iki šiol yra gauta tik viena paraiška kultūros projektams finansuoti, bet tai esą yra normalu.

Į klausimą, dėl kokių priežasčių iš Kultūros skyriaus traukiasi patyrę specialistai, A. Žukas atsakė, kad su visais besitraukiančiais darbuotojais jis kalbėjosi: neva yra visokių priežasčių – ir patikrinimai, ir negalėjimas savęs realizuoti.

Komiteto pirmininkas Vytautas Grubliauskas pastebėjo, kad iš Kultūros skyriaus traukiasi 50 proc. darbuotojų.

„Kas vertina poeziją ar šokį?” – domėjosi jis.

Ar kultūros ir meno žinių turi administracijos pritraukti nauji ekspertai, dirbsiantys be atlygio, domėjosi ir konservatorė Aušra Pocevičiūtė. 

„Žinoma, vertintojų sąraše yra ir ne visai kultūros žmonių”, – pripažino G. Patašiūtė.

Ji tvirtino, kad ekspertams visgi bus mokami priedai.

Į V. Grubliausko klausimą, ar turi strategiją, kad įtampų ateityje būtų mažiau, vicemerė Liną Šukytė-Korsakė atsakė, kad visos problemos bus išspręstos.

„Žiūrėsim”, – į klausimą, koks likimas laukia savivaldybės sutarties su Prancūzijos ambasada Lietuvoje, atsakė ji.

Komiteto narys Tomas Juočys savo ruožtu kalbėjo, kad dalinis projektų finansavimas turi būti nukreiptas į nevyriausybinių organizacijų (NVO) sektorių, nes stiprus NVO sektorius – stipraus miesto požymis. Jis ragino A. Žuką ateityje vengti lengvabūdiškų vertinimų, kad „nieko tokio, jog kažkas išeina ir ateina”, nes pasitraukusių kūrėjų vietos greitai neužsipildo.

„Neramu ir dėl vykstančios kadrų kaitos, o <…> Kultūros skyrius tame kontekste atrodo labiausiai „nukraujavęs” ir tai labai rizikinga situacija, turint omenyje laukiančių darbų gausybę bei didžiulę atsakomybę už juos”,- savo paskyroje „Feisbuke“ anksčiau skelbė V. Grubliauskas ir į komiteto posėdį aiškintis dėl susidariusios situacijos pakvietęs A. Žuką bei sritį kuruojančią vicemerę L. Šukytę-Korsakę.

Pastaroji ketvirtadienį prasidėjusio posėdžio pradžioje pareiškė, kad jos „niekas nekvietė””. Posėdžio pabaigoje vicemerė pareiškė, kad ji nėra pakviesta ir į susitikimą su kultūros ministru, pirmadienį atvyksiančiu į Klaipėdą.

V. Grubliauskas šios situacijos aptarimą į darbotvarkę įtraukti pasiūlė po to, kai LRT pagal vicemerės interviu parengė publikaciją „Kultūra Klaipėdoje džiūsta? Paraiškų vertinime – vienas nevyriausybininkas ir nutraukti ryšiai su Prancūzija”, o kultūros ministras pažadėjo vykti į Klaipėdą aiškintis dėl savivaldybės kultūros politikos sprendimų. 

„Sakote pagalbos šauksmo šaukiasi kultūros atstovai, kultūros ministre? – suskubo viešai atrėžti ministrui vicemerė savo paskyroje „Feisbuke“. – Ne pagalbos, o pinigų! Užsuktas eurų kraniukas, tekėjęs daugelį metų! Nenorėdama kelti „nešvarių“ Klaipėdos kultūrininkų reikaliukų, per ilgai tylėjau, bet jei pasakėte A, būkite drąsūs – pasakyti Z!“ 

Tačiau komiteto posėdžio metu ji taip ir konkrečiai neįvardijo tų „nešvarių Klaipėdos kultūrininkų reikaliukų”.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai (29):

Atsakymai į “Kultūros projektus vertins „ir ne visai kultūros žmonės””: 29

  1. Gal. parašė:

    Prieš Grubliaską ilgiausiai sėdėjo taraškevičius, kurio šutvė atėjo dabar

    • Sutinku parašė:

      Tiktai kad Grubliausko ir Taraškevičiaus laikais tokio kaip dabart mobingo nebuvo. O Budinas buvo. Be mobingo:) Buvo normalūs santykiai. Beje, o kur Grubliauskas ir Taraškevičius dabar ?:) 0 gi pas merą Vaitkų komandoje…:) Tikra ‘Nemuno aušra’… ar ne
      klaipėdiečiai:)

  2. Taigi, taigi Vaitkaus & Co gynėjai- gavo bezdžionė (dabartinė valdžia) kompiuterį parašė:

    Paskiatykite Lietuvos respublikos interneto puslapius. Ogi Klaipįėdos savivaldybėje-totalus mobingas vyksta.
    Ašaros darbo vietoje, subtilios ir atvirai žeidžiančios užuominos, pakeltas balso tonas, įžeidimai, spaudimas, psichologinė įtampa, mobingas – apie tokius ir panašius darbe patirtus išgyvenimus prabyla Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojai.Uostamiestyje vis garsiau aptarinėjant po praėjusiais metais įvykusių savivaldos rinkimų pasikeitusios miesto valdžios darbo metodus, kai kurie darbuotojai neslepia nepakeliantys sudėtingų darbo sąlygų ir priima sprendimą palikti darbo vietas.alstybinė darbo inspekcija netgi įvardija tai kaip mobingą ar psichologinį smurtą darbe, kai yra trukdoma darbuotojams dirbti. Yra netgi toks tylusis atleidimas darbe, kai darbuotojams paprasčiausiai nesuteikiama informacija, bloginamos darbo sąlygos, užduodami klausimai, kurie tiesiogiai paveikia mūsų darbą ir mes visiškai nesulaukiame apie tai jokių atsakymų. Nors yra siunčiami oficialūs laiškai, kurie yra registruojami bendroje savivaldybės sistemoje, atsakymų nesulaukiama. Tada būdavo priimami sprendimai kažkur savivaldybėje už uždarų durų ir net tų sprendimų aprašymo ar paaiškinimo, kodėl yra priimtas vienas ar kitas sprendimas, negaudavome“, – dėstė moteris. Tokia situacija smarkiai apsunkino žmonių darbą, paveikė komandos motyvaciją, pateikiamos idėjos buvo atmetamos, tad darbuotojai ėmė jaustis nevertinami. Dabar, pasak buvusios įstaigos darbuotojos, ima atrodyti, kad naujoji miesto valdžia jau iš anksto buvo numačiusi atsikratyti galbūt neįtinkančių ar nepatogių darbuotojų, kurie reiškia savo nuomonę ir aklai su visais pasiūlymais nesutinka, tad buvo nuspręsta sukurti nepakeliamas darbo sąlygas. „Buvo ignoruojama, nesprendžiama ir dar ieškoma kažkokių priekabių, stengiamasi pakritikuoti, apšmeižti. Buvo pasirinktas labai sovietinis valdymo būdas vietoje šiuolaikinio ir atviro“, – sakė pašnekovė. Ji taip pat prisiminė, kad įstaigos atstovai vertino jiems pateiktas pastabas, siekė konsultuotis su miesto valdžia, kokių permainų ši norėtų, bandė susitikti su miesto valdovais, pateikti jiems informaciją apie darbo rezultatus, tačiau to padaryti nepavykdavo, nes susitikimai būdavo atšaukiami ar nė neorganizuojami.„Buvo ignoruojama. Tada akivaizdžiai pasimatė, kad duodamos užduotys tiesiog šiaip sau, iš tiesų tai niekam neįdomu. Matyt, jau buvo kažkoks savas planas ir tiek. Labai gaila. Pačiai, kaip klaipėdietei, labai skauda širdį dėl paties miesto. Per ketverius metus, sakytum, gal ir negalima drastiškų pokyčių padaryti, tačiau dar nė metai nepraėjo, o mes jau matome, kad gerą pokytį daryti yra sudėtinga, o sugriauti gerą dalyką yra labai lengva“, – dėstė darbą palikusi klaipėdietė.

    • ? parašė:

      Šiaip, kalbant ar rašant apie mobingą ir tuo labiau viešinant info , reikia būti labai atsargiems. Jūs pasiruošęs atsakyti už faktus ?

  3. Raminkitės parašė:

    Svarbu, kad būtų išgyvendinta chaltūra, jei tikrai tai buvo. reikia naujų žmonių, todėl teisingai padaryta, kad įjungiami nauji komisijos nariai. Gana vieniems prancūzišką karvę melžti, juk visos karvės užtrūksta, užtrūko ir šita. Raminkitės. Negaliu pasakyti ko daugiau Klaipėdoje buvo, kultūros ar chaltūros.

  4. Rimantas parašė:

    Sugrįžo,,Švonderių” laikai. .. Klaipėdoje menininkams neliko vietos. Tūlas ,,vatnikas”,dvasios skurdžius,gali pareikšti,kad jam meno nereikia ir jo nefinansuos! Sovietmečiu buvo Dramos teatro direktoriumi paskirtas jūreivių profsąjungos vadovas. Po konflikto su aktoriais,pareiškė: ,,vot darysiu,kaip norėsiu! O ką tie artistai man gali padaryt? Bene į sūbinę įkąsti?”O gal tikrai reikėtų?..

  5. na taip parašė:

    Jaučiasi Korsakės stilius komentaruose… Tie patys žodžiai kaip ir viešame komentare „VE’….”Kultūra…

  6. Visiems samdomiems komentatoriams parašė:

    Įdomu, ar savivaldybės tarnautojai už kadro taip uoliai dirba , ar samdomi komentatoriai? Dabar suprantama, kam reikalingas papildomi finansavimas savo politikos pateisinimui. Deja, kultūros laukas to nenusipelnė. Pasodintas ant bado dietos/

    • Esate pletkininkas parašė:

      ir apie papildomą finansavimą politikos pateisinimui. Nei cento daugiau nei pernai , jei ką 🙂 Kultūros laukas tai apie ką ? Kuris badauja ? Gal reikėtų dirbti, o ne klaipėdiečius per biudžetą mobinguoti ? Teikite siūlymus .

    • Pletkininkui , skaitančiam tik antraštes parašė:

      Iš AK ! ____Klaipėdos savivaldybės 2024-2026 m. strateginio veiklos plano projekte priemonei viešųjų ryšių plėtojimas numatoma minėtajam laikotarpiui iš viso skirti 1,659 mln. eurų – po 553,3 tūkst. kasmet. Šiame dokumente rašoma, kad PERNAI tam buvo skirta 166,4 tūkst. eurų.________P.S. skirta net mažiau nei buvo skirta pernai ! Kur tas padidėjimas ? 🙂

  7. Aš tokį spaudimą finansuoti parašė:

    grupelę personų pavadinčiau net senoviniu žodžiu ” reketavimas ” , o jei šiuolaikiškai , pasikviečiant politiką ministrą , mobingu savivaldybei ir klaipėdiečių biudžetui. Mano tokia nuomonė vertinant situaciją , kuri nemaloniai nustębino.

  8. Klaipėdietė parašė:

    Kaži ar kine kada apsilankė kai kurie čia rašantys? Kulūrą supranta iš žodžio” kultūra”. Žeminat save, ne menininkus ir atlikėjus. Pristabdykit arklius.

    • Klaipėdietei, parašė:

      aš galiu eiti, neiti į kiną , teatrą ar renginį . Bet jei finansuoju aš ( per miesto biudžetą ) reikalas yra tik mano ką žiūriu ir ką veikiu . Ar tiems ” kultūrininkams” rūpi kas įdomu man ? Ne ! Jiems reikia tik mano eurų ! Gal man nusibodo modernūs šokiai ar … ? Gal noriu kitokių pasišokimų ar ….? Tai kodėl AŠ TURIU JUOS ir toliau brangiai finansuoti ? Ir staiga kilo tarp ” kultūrininkų ” nepasitenkinimas , nes eurų kranelis prisisuko ? Ir tada jau tie ” kultūrininkai ” man sako , žinai tu nesupranti , tu esi šioks ir toks ir anoks , tu privalai mane finansuoti ? ! Aš , juos išlaikantis iš biudžeto , esu ” blogas ” , bet mano pinigai jiems tinka ? Ne. Aš nesutinku . Manau primityviai paaiškinau kas atsitiko ?

    • Stebėtojas parašė:

      Kažin kodėl manęs neklausia ar reikia finansuoti Neptūną? Skiria milijonus ir tiek. Viešiejji pinigai, kiek jų numato valdžia, turi būti skirstomi skaidriai. Klausimas vienas, ar prie mero sudaryta ” kišeninė komisija” yra skaidresnis būdas, nei visuomenės atstovai, kuriuos skirdavo politikai? Dabar jau matome kad ir meno srities specialistų savivaldybėje nebeliko. Tai ko tikėtis?

    • Stebėtojui, parašė:

      2022 m ,tų pačių liberaliųjų ir konservatorių savivaldybės tarybos dauguma, nutarė tapti ” Neptūno ” akcininkais . Kodėl nekvietėte ministrų beje iš tos pačios vyriausybės , ir neklausėte KAS VYKSTA ? O kas dėl ” kišeninės ” komisijos , aš turiu priešingą nuomonę , nes STT įžvelgė galimas korupcines veikas kultūros ir meno projektų finansavimo skaidrinime ! ” susijusių ryšių ir galimo neobjektyvumo ” !!! Paskaitykite kokias rekomendacijas korupcijos prevencijai teikia STT . 2021 -06-17 ! Ir dirbo neva ” ne kišeninė ” komisija ? Ir kas dabar labiausiai rėkia ? Ar ne ta pati saujelė ” ne kišeninių ” ?

    • Stebėtojui, iš oficialaus STT puslapio parašė:

      2021-06-17 STT TEIKIA KORUPCIJOS PREVENCIJOS REKOMENDACIJAS Dėl Kultūros ir meno projektų finansavimo skaidrinimo . …..dalis teksto ____STT analitinės antikorupcinės žvalgybos pareigūnai atliko informacijos apie Klaipėdos miesto lėšų paskirstymą kultūros sektoriui analizę. NUSTATYTI Klaipėdos miesto savivaldybės kultūros ir meno tarybos NARIŲ ir/ar ekspertų TARPUSAVIO RYŠIAI , taip pat JŲ RYŠIAI SU kultūros projektus teikusiomis įstaigomis, kurie galėjo turėti įtakos galimai NEOBJEKTYVIAM projektų vertinimui. ____________P.S. beje rekomendacijoje yra daug kas siūloma , nes pažeidimų yra . Apie kokią ” nekišeninę komisiją ” drįstate kalbėti ? Naujai sudaryta komisija dar jokių pažeidimų nepadarė ! O jūs jau pletkinate ?

  9. Hj parašė:

    Tai jokių renginių iki birželio? O gal.ir dar vėliau, nes tiek bus vertinamos paraiškos? Nu ačiū, Korsake, pasistengėt į Klaipėdą įpūst gyvybės, kaip niekas kitas 😀

    • Pasiklydote visiškai ? parašė:

      Nežinote kas yra renginių organizatoriai Klaipėdoje ? Ir kas buvo įpūsta anksčiau tooookio , kad reikėtų ilgėtis ar trūktų ?

  10. O kodėl ne ? Jei kultūros ministerijai vadovauja parašė:

    ne visai ” kultūros žmogus ” ? S.Kairys .Išsilavinimas
    2011 m. Mykolo Romerio universitetas, teisės magistras
    2007 m. Vytauto Didžiojo universitetas, politikos mokslų bakalauras

    Darbo patirtis
    Nuo 2020 m. gruodžio 11 d. Lietuvos Respublikos kultūros ministras
    2019–2020 m. Kauno miesto savivaldybė, mero patarėjas
    2015–2019 m. Kauno miesto savivaldybė, vicemeras
    2011–2015 m. AB „Lietuvos paštas“, tinklo valdymo vadybininkas
    2011–2015 m. Kauno miesto savivaldybės tarybos narys
    2007–2011 m. VšĮ „Liberaliosios minties institutas“, projektų vadovas
    2007–2011 m. Kauno miesto savivaldybė, mero pavaduotojo padėjėjas

  11. SOS parašė:

    Petrošių pasikvieskit,gal dar Bartosevičius prisidės ir kultūra klestės.

  12. Neperspektyvi darbo vieta parašė:

    Tai ir kituose skyriuose ne kažin kas… Traukiasi jauni žmonės, nes nebemato perspektyvos būti ten kur yra žeminamas…

  13. Prajuokino parašė:

    Žinomi menininkai ieškosis vietos kituose miestuose? 🙂 Rimtai ? 🙂 Tegul ieškosi 🙂 „Savų” būreliai kituose miestuose ” svetimų ” nelaukia 🙂 Eurų visi nori daugiau . Taigi , nereikia gąsdinti , reikia dirbti ir užsidirbti . Lengvų pinigų dalybų miesto biudžetai neturi .

  14. Loreta parašė:

    šiaip labai gerai, kad pagaliau pajudino tą kultūros širšių lizdą 🙂 nes vis tie patys dalyviai, tie patys projektai, kaip apsamanėjęs grubliauskas, taip ir jo chebra – visi seni (visomis prasmėmis) veidai. Daugybė žmonių net nebando teikti paraiškas, nes juk žino, kad vėl gaus savi.

    • Gerai parašė:

      Pritariu. Nesąmonė, kad atsitiks taip, kad nebebus paraiškų, projektų ir renginių. Bus. Tik gal įvairovė didesnė atsiras nei buvo anksčiau, atsiras daugiau šansų kurti. O dabar jau tie patys nusibodę visiems veidai ir jų projektai.

    • Juze parašė:

      Per tokius kaip jūs liksime su naisių vasaros kultūros lygiu.

    • Ir aš manau parašė:

      Viskas susitvarkys 🙂 išardė ” savų ” ratelius …o tie kurie bijo patikrinimų ir savęs negali realizuoti , trauktis turi . Mažiau inkštimo . Menai ne prie ko . Eurai valdo , o jų kranelis užsisuko. Štai ir viskas . Dirbkite skaidriai , o finansavimas vyks .

    • Aldona parašė:

      Tai, kad Grubliausko nejudina niekas, kiti kliūna ?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Klaipėdos valdžios mobingas verčia girtuokliauti?*

Per metus net trys Klaipėdos miesto viešojo sektoriaus vadovės turėjo atsisveikinti su valdiškomis pareigomis dėl nederamų santykių su alkoholiu.  Pirmoji ...
2024-05-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Švietimas

Dėl grėsmės vaikų gyvybėms mokyklos siekia atsitverti nuo automobilių

Nors mokyklų kiemuose pavojingai manevruojantys automobiliai nuolat kelia grėsmę vaikų sveikatai ir gyvybėms, Klaipėdos miesto valdžia neskuba pritarti prašymams leisti ugdymo ...
2024-05-24
Skaityti daugiau

Spyglys

Reorganizaciją pradėjo nuo Transporto skyriaus vedėjo*

Prasidėjo… Nors Klaipėdos savivaldybės reorganizacija dar neprasidėjo, Transporto skyriaus vedėjas jau pažemintas pareigose. Nors savivaldybės interneto puslapyje tebeskelbiama, kad Rimantas ...
2024-05-24
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This