SBA baldų įmonės didina apsukas

Verslas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-01-29

SBA grupės baldų gamybos įmonės 2023 m. produkcijos pardavė už trečdalį milijardo – 334 mln. eurų. Šiais metais jos tęs investicijas į strateginius projektus.

Nors pernai SBA baldų sektoriaus pajamos buvo 14 proc. mažesnės nei 2022 m., šiemet tikimasi pardavimus auginti.

SBA nuotr.

„Tarptautiniu mastu konkuruojantis baldų gamybos verslas pernai susidūrė su naujais globaliais iššūkiais: paklausos stabtelėjimu ir dėl to sumažėjusiomis gamybos apimtimis, taip pat išaugusiomis palūkanomis. Pagrindinis priešnuodis tam – maksimali koncentracija į efektyvumą, o tai padeda ne tik racionaliai valdyti procesus, bet ir išsaugoti lyderystę. Prognozuojame, kad šiais metais įvyks lūžis į teigiamą pusę, todėl tikimės nuosaikaus augimo. Jeigu pavyktų pasiekti dviženklio pajamų augimo, laikytume tai tinkamu mūsų pastangų įvertinimu“, – pranešima pažymi SBA viceprezidentas Egidijus Valentinavičius.

Pasak jo, reikšmingesnių pokyčių verslas tikisi antroje metų pusėje, tačiau tai priklausys ir nuo centrinių bankų laukiamų sprendimų mažinti palūkanas, pasaulinės ekonomikos atsigavimo spartos. Nemažą reikšmę gali turėti ir svarbūs geopolitiniai įvykiai: karas Ukrainoje, karinių veiksmų eskalacija Artimuosiuose Rytuose bei jų įtaka logistikos grandinėms, JAV prezidento rinkimai.

Nepaisant iššūkių, pernai SBA grupės baldų įmonės tęsė strategines investicijas.

„Net ir sunkmečiu turime vadovautis ilgalaikiais verslo tikslais, kad didintume savo pranašumą konkurencinėje kovoje. Todėl SBA baldų įmonės per 2023 m. investavo daugiau nei 11 mln. eurų į robotikos ir automatikos sprendimus, taip pat į gamybos efektyvumą didinančią ir energiją taupančią įrangą. Siekdami tvaraus verslo augimo ateityje, toliau intensyviai nagrinėjame naujų strateginių projektų galimybes“, – teigia „SBA Home“, vienijančios 4 baldų gamybos įmones, vadovė Jurgita Radzevičė.

Pasak jos, net ir sumažėjus globaliai paklausai, viena moderniausių regione „Inno Line“ gamykla, išnaudodama savo konkurencinį pranašumą, sugebėjo pardavimus pernai padidinti 8 procentais, iki 133 mln. eurų. „Klaipėdos baldai“ gaminių realizavo už 99 mln. eurų, tai 17 proc. mažiau nei užpernai. „Visagino linijos“ pardavimai siekė 66,5 mln. eurų ir buvo ketvirtadaliu mažesni nei 2022 metais. „Šilutės baldai“ pajamų gavo beveik trečdaliu mažiau – 35 mln. eurų.

SBA minkštųjų baldų gamintoja, nepriklausanti „SBA Home“ įmonių grupei, bendrovė „Kauno baldai“ pardavimus pernai didino 10 proc., iki 26 mln. eurų.

Pasak J. Radzevičės, per metus žaliavų kainos sumažėjo maždaug dešimtadaliu ir tai jau pradeda atsispindėti produktų savikainoje. Tad šis pokytis taip pat daro įtaką ir bendroms pardavimų apimtims.

SBA yra viena didžiausių šalyje lietuviško kapitalo verslo grupė, veikianti baldų gamybos, tekstilės, nekilnojamojo turto ir investicijų valdymo sektoriuose. Savo produkciją ji eksportuoja į 50 pasaulio šalių.

Žymos: | | | |

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Mums rašo

SBA grupės savanorystės banga pasiekė ir „Vyturio“ progimnaziją

Mokslo metų pradžioje progimnazijos aktyviausieji mokiniai išsikėlė tikslą – turėti kūrybinę erdvę, kurioje galėtų ne tik atsikvėpti, bet ir kurti, ...
2024-05-08
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Šilumos kaina Klaipėdoje - didžiausia tarp didmiesčių

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba skelbia, kad kovą vidutinė centralizuotai tiekiamos šilumos kaina Lietuvoje yra 7,07 ct/kWh (be PVM). Tuo metu ...
2024-03-01
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Šiluma išlieka pigesnė, bet ne tiek, kiek prognozuota

Spalio pradžioje platintame pranešime spaudai uostamiesčio savivaldybė ir jos valdoma AB „Klaipėdos energija“ prognozavo, kad šildymo išlaidos gyventojams šį sezoną ...
2023-10-31
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This