Pasiūlė receptą svarbiai sankryžai

Svarbu, Transportas

Klaipėdos savivaldybės užsakymu transporto srautų tyrimus atlikusi VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutas (KTTI) pristatė siūlymus, ką reikėtų daryti Herkaus Manto, P. Lideikio , Liepojos gatvių ir Šiaurės prospekto sankryžoje, kad ji taptų gerokai pralaidesnė.

Teigiama, jog vertinant realią situaciją (neanalizuojat galimų transporto srautų iš galbūt atsirasiančio išorinio uosto) didžiausias efektas būtų pasiektas įrengiant atlanką nuo P. Lideikio gatvės, apie 100-150 metrų ilgio greitėjimo juostą Herkaus Manto gatvėje pietų kryptimi, papildomas juostas kiekvienoje gatvėje ties sankryža ir pastačius naujus šviesoforus.

Siūlo įrengti atlanką nuo P. Lideikio gatvės, kuria galėtų  važiuoti į Herkaus Manto gatvę norinti patekti transportas. Dėl jos reikėtų griauti dabar netoli sankryžos stovintį dviaukštį pastatą Herkaus Manto g. 83. Tačiau tai, anot Savivaldybės specialistų, problemų nesudarytų, nes jis priklauso miestui. Martyno Vainoriaus nuotr.

Pasak KTTI inžinieriaus Beno Urbelio, transporto srautų tyrimas buvo atliekamas pikinėmis antradienio-ketvirtadienio valandomis spalio mėnesį. Su dronais ir „Gopro” kameromis buvo stebima ne tik minėtoji sankryža. bet ir aplink ją dar esantys šeši transporto mazgai. Konstatuota, jog šioje sankryžoje akivaizdžiai dominuoja srautas iš Herkaus Manto į Liepojos gatvę ir atvirkščiai.

Pasak KKTI specialistų, geriausiai eismo sąlygas pagerintų viadukas Herkaus Manto – Liepojos gatvių kryptimi, tačiau tokio varianto net nesiūloma, nes norint užtikrinti nuolydžius reikėtų statyti labai ilgą – apie 400 m – estakadą. Teigiama, kad turėtų būti bent 50 proc. didesni srautai, kad tokia investicija (kaina jos gali prasidėti nuo 25 iki 30 mln. eurų), atsipirktų.

Nesiūloma čia įrengti ir žiedo, nes atsižvelgiant į transporto srautus jis turėtų būti labai didelis, problemų sukeltų ir šalia sankryžos esanti degalinė, „visos gatvės išsikreivintų”. Taip pat pabrėžta, kad kuo didesnis žiedas, tuo didesni greičiai jame, didesnė ir eismo įvykių tikimybė.

Tad KTTI siūlo įrengti atlanką nuo P. Lideikio gatvės, kuria galėtų  važiuoti į Herkaus Manto gatvę norintis patekti transportas. Dėl jos reikėtų griauti dabar netoli sankryžos stovintį dviaukštį pastatą Herkaus Manto g. 83. Tačiau tai, anot Savivaldybės specialistų, problemų nesudarytų, nes jis priklauso miestui.

Kad tokia atlanka tinkamai funkcionuotų, anot B. Urbelio, dar reikia įrengti ir apie 100-150 metrų ilgio greitėjimo juostą Herkaus Manto gatvėje. Jai žemės užtektų.  Taip pat visose gatvėse ties sankryža reikėtų įrengti papildomas juostas bei naujus, kitokiais ciklais veikiančius šviesoforus.

Pritaikę savo metodiką KTTI specialistai konstatavo, kad šiuos sprendinius reikėtų keisti po 20 metų, nes tada lengvųjų automobilių srautas esą išaugs apie 35 proc. ir situacija šioje sankryžoje vėl pasidarytų tokia pati kaip dabar.

Pristatyme dalyvavęs Savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas atkreipė dėmesį, kad tyrimo autoriai neanalizavo, kaip pasikeistų transporto srautai jei Melnragėje atsirastų išorinis uostas, o miestas įgyvendintų tramvajaus projektą.

„Bendrojo plano rengėjai mano, kad jei bus išorinis uostas ir statytis nauji gyvenamieji kvartalai, čia reikėtų dviejų lygių sankryžos. Be to, darnaus judumo plane yra numatyta, kad miesto prioritetai yra viešasis transportas, dviračiai ir pėstieji”, – replikavo ir Urbanistikos skyriaus vedėja Mantė Černiūtė-Amšiejienė.

Reaguodami į tai KTTI atstovai teigė, jog jiems buvo duota užduotis išanalizuoti situaciją „žemiškajame” lygyje.

Savivaldybės administracijos Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas sakė, kad gavus galutines tyrimo išvadas ir pasiūlymus bus sprendžiama, kokias priemones įgyvendinti šioje sankryžoje.

1 Comment

  1. Memelender

    Kongas daro sau patogesnį kelią į centrą

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Dėl „furų" sutramdymo - kritikos rimbai Uosto direkcijai

Bendrovės „DFDS Seaways” prašymas leisti trims elektriniams vilkikams važiuoti pirmyn ir atgal Minijos gatve, tarp Baltijos pr. ir Kalnupės gatvės, ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

Spyglys

Klaipėdos įvaizdžio komisija pramiegojo kultūrinę revoliuciją*

Nors nauja valdžia didžiojo Mao metodas keičia miesto įvaizdį, braukdama į šiukšlyną maištingus kūrėjus, savivaldybės sukurta Klaipėdos miesto įvaizdžio komisija, ...
2024-02-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This