Fotoamnestija 1988-1999

Kultūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2017-11-28

Gruodžio 1 d., penktadienį, 17 val., Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos Galerijoje 13 L bus atidaroma Pauliaus Lileikio fotografijų paroda bei pristatomas leidinys „Fotoamnestija 1988- 1999“.

Šiuo pristatymu Lietuvos spaudos fotografų klubas pradeda fotografų autorinių parodų ir leidinių seriją, atskleisiančią dokumentinės, tikrosios fotografijos prasmę ir energiją šiandienos sekliame, gelmę prarandančiame pasaulyje, sakoma pranešime spaudai.

„Fotoamnestija“ – giliai fotoarchyvuose įkalintų atgimstančios Lietuvos vaizdų, įamžintų 1988–1999 m., inventorizacija. 50 darbų – tarsi 50 bylų, unikaliais fotovaizdiniais fiksuojančių atgimstančios Lietuvos įvykių raidą ir transformacijos periodą. Vizualus ir konceptualus savo archyvų peržiūrėjimas leido skelbti fotografiškąją amnestiją primirštoms erdvėms – portretams, įvykių akimirkoms, vaizdams – liudijančioms tiek ypatingą tautos dvasią, tiek kontrastingą sistemų kaitos periodą“, – parodos ir ją lydinčio leidinio įvade rašo Paulius Lileikis.

Straipsnyje „Apie vaizdo chemiją“ menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis rašo: „Kita vertus, revoliuciniai Sąjūdžio laikai buvo parankūs avantiūrai ir iššūkiams. Juk reikėjo sukurti naują tikrovės vaizdavimo būdą, apie kurį brandžiame socializmo liūne niekas negalėjo pagalvoti. Įsisiūbavus Atgimimui reportažinei fotografijai nepalankus sovietinio įšalo statiškumas staiga nugarmėjo į prarają ir jį pakeitė nesibaigiantis vyksmas, kuriam toli gražu ne visi fotografai buvo pasirengę. Į šį naują įvykių verpetą galėjo nerti tik patys drąsiausi arba įžvalgiausi fotografai. Vieni gyveno veiksmo energija, kiti viską vertino per atstumą ir kūrė vaizdų archyvą ateičiai. P. Lileikis priklausė pirmiesiems, stebėtojo ir dalyvio vaidmenys jo atveju susilydė naujovių trokštančios kameros dinamikoje, jos įžūliame skvarbume, gebėjime akimirksniu atpažinti naujus užgimstančios tikrovės ženklus.(…) Kartais atrodo, kad P. Lileikis tiesiog jaunatviškai skubino savo fotografijomis šios išsvajotos, utopinės ateities išsipildymą“.

V. Kinčinaitis tuo pačiu įžvelgia ir Pauliaus Lileikio kūrybos istorinę prasmę: „Kadangi kiekvienas mūsų į praeitį sugrįžtame jau individualiu, vaizduotės ir užmaršties iškraipytu savo prisiminimų taku, tokios svarbios dabar atrodo P. Lileikio pastangos pagauti kolektyvinių, gaivalingų išgyvenimų akimirkas, kurios vėl tampa istorijoje pamesto bendrumo liudijimu.(….) P. Lileikio smalsumas ir jaunatviškas įžūlumas sugebėjo sukurti emocionalų ir individualizuotą istorinių įvykių dokumentą“.

Paroda „Fotoamnestija 1988-1999“ I. Simonaitytės bibliotekos Galerijoje 13 L bus eksponuojama iki 2018 m. sausio 2 d.

 

 

 

 

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Paroda, kurios neįmanoma aprėpti

Kartais meno kūriniai mus paliečia. Kartais – sukrečia. O būna tokių, kurie visiškai išjungia žiūrėjimo įprotį ir priverčia stovėti tyliai, ...
2025-10-26
Skaityti daugiau

Regionas

Pristatys XIX a. Paryžiaus damų aktus

Kretingos muziejaus „Žiemos sodo” galerija rudenį pradeda paroda, kurios gijos veda į grafų Tiškevičių giminę. Rugsėjo 5-ąją, penktadienį, 18 val. ...
2025-09-03
Skaityti daugiau

Kultūra

Bibliotekoje - muziko ir fotografo darbų paroda

Liepos 24 d., ketvirtadienį, 17.30 val., Baltojoje galerijoje (Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje) bus atidaroma vilniečio muziko ir fotografo ...
2025-07-15
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This