Baltarusiškų trąšų skandalo tęsinyje – geležinkeliams palankus verdiktas

Svarbu, Verslas

Ketvirtadienį Vilniaus miesto apylinkės teismas atmetė Klaipėdoje įsikūrusios bendrovės „Uosto vartai“ ieškinį LTG grupės krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo“ dėl esą neteisėtai nutrauktos vežimų organizavimo sutarties.

Pernai vasarį tiriamosios žurnalistikos centras „Siena” kartu su partneriais, tarp kurių buvo ir „Atvira Klaipėda“ atskleidė galimą ES sankcijų apėjimo schemą, kuria pasinaudojus į Lietuvą buvo gabenamos sankcionuojamos Baltarusijos bendrovės „Grodno Azot” gaminamos karbamido trąšos. Kaip rodė viešai paskelbta informacija, ekspedijavimo paslaugas karbamido trąšų kroviniui, kuris buvo pristatytas į Birių krovinių terminalo sandėlius, teikė bendrovė „Uosto vartai”.

Martyno Vainoriaus nuotr.

 

Kilus šiam skandalui geležinkelininkai kreipėsi į „Uosto vartus“ prašydami pateikti įrodymus, jog pagal 2022 m. lapkritį pasirašytą sutartį , Jungtinių Arabų Emyratuose veikiančiai įmonei „DP WORD COMMODITIES AND LOGISTICS FZE“ gabenami kroviniai atitinka tarptautinių sankcijų reikalavimus. „Uosto vartams“ esą atsisakius pasirašyti deklaraciją dėl to, ar „Uosto vartų“ ekspedijuojamas krovinys nėra pagamintas OAO „Grodno Azot“ priklausančiose ar jos kontroliuojamose gamybos (gavybos) vietose, „LTG Cargo“ įvertino, kad ekspeditorius esą netinkamai vykdo sutartyje numatytus įsipareigojimus ir tinkamai nevykdo atitikties sankcijoms patikros. Atsižvelgiant į tai ir laikydamasi pozicijos, kad buvo padarytas esminis sutarties pažeidimas, „LTG Cargo“ pernai kovą nutraukė sutartį su „Uosto vartais“.

Bendrovė su tuo nesutiko ir pateikė skundą Vilniaus miesto apylinkės teismui. Ji tvirtino, kad pateikė geležinkeliams pažymą, jog trąšų gamintojas buvo Baltarusijos bendrovė „Technospectrading“ ir kad tokie kroviniai nepatenka į sankcionuotų prekių sąrašus ir nėra susiję su sankcionuotais asmenimis.

Tuo metu „LTG Cargo“ atsliepime tikino, kad buvusi klientė nepateikė deklaracijų ar kitų dokumentų, patvirtinančių, kad krovinys nėra pagamintas „Grodno Azot“ ar jos gavybos vietose.

Bylą išnagrinėjusi teisėja Vanda Višnevska konstatavo, kad Klaipėdos bendrovės ieškinys yra atmetamas.

Anot teismo, iš į bylą pateiktų tarptautinio geležinkelio važtaraščio matyti, kad karbomido gamybos vieta yra tokia pati, kaip „Grodno Azot“ registracijos adresas. Sprendime akcentuojama, kad Muitinės kriminalinės tarnybos nutarime yra nurodyta, kad įmonės „Texnospectrejding“ ir „TexnospectrejdingEksport“ veikia kaip priedangos įmonės, kurių vardu netiesiogiai veikia „Grodno Azot“.

„Lietuvos verslo subjektas, o būtent ieškovė, prieš sudarant vežimo sutartį su „Texnospectrejding“ bei ekspedijavimo sutartį su „DP WORD COMMODITIES AND LOGISTICS FZE“, turėjo įsitikinti kad karbomidas nėra faktiškai pagamintas OAO „Grodno Azot“. Tai, kad ieškovė atsisakė pasirašyti dvi atsakovės deklaracijas dėl pervežimui pateiktos produkcijos (krovinio) gamintojo gavybos vietos, patvirtina, kad iš esmės ieškovė neįsitiko, kad produkcija – karbomidas buvo pagaminta ne OAO „Grodno Azot“, todėl ir deklaracijų nepasirašė. Teismas visiškai sutinka su atsakovės pozicija dėl šio atvejo, kai tam tikroms Baltarusijos įmonėms, o būtent OAO „Grodno Azot“ yra taikomos sankcijos, tai ieškovė prieš vežant iš Baltarusijos mineralines trąšas turėjo būti 100 proc. tikra, kad tai nėra produkcija, pagaminta OAO „Grodno Azot“, o kai ieškovė visgi du kartus nepasirašė atsakovės pateiktų deklaracijų, tai atsakovė turėjo teisę nutraukti sutartį, kaip su įmone, kuri nekelia visapusiško pasitikėjimo“, – rašoma sprendime.

Pasak teismo, nors muitinės procedūras atlieka „LTG Cargo“ darbuotojai, kurie irgi turėjo visus dokumentus, taip pat produkcijos sertifikatus bei licencijas, tačiau šiuo atveju atsakomybė dėl sankcionuotų įmonių prekių negabenimo per Lietuvos teritoriją didesne dalimi tenka būtent „Uosto vartams“.

Toks sprendimas dar gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos teismui.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kriminalai ir nelaimės, Svarbu

Mirtinas incidentas BKT: padėtas tik vienas taškas 

Prireikė beveik ketverių metų, kad galutinai būtų patvirtintos išvados, kas gi buvo kaltas dėl to, jog 2020-ųjų vasarą Birių krovinių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Nuomonės

Propaganda ir liūdnesni Putino popieriai

Vladimiro Putino režimas Rusijoje nuo antrosios praėjusiųjų metų pusės nukreipė didžiules propagandos pastangas visame pasaulyje, kad vakariečių galvose suformuotų labai ...
2024-03-13
Skaityti daugiau

ELTA

Nesant įrodymų, kad visi rusiški grūdai išplukdomi, norima stiprinti krovinių kontrolę

Per Lietuvą toliau tranzitu vežant kad ir gana nedidelius rusiškų grūdų kiekius, norima stiprinti į šalį patenkančios šalies agresorės produkcijos ...
2024-02-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This