Dėl Atgimimo aikštės konkurso – dar viena byla

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybė, trečią kartą paskelbusi Atgimimo aikštės rekonstrukcijos įrengiant ir požeminio parkingo aikštelę rangos konkursą, sulaukė dar vieno ieškinio dėl jo.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Atvira Klaipėda“ gruodžio viduryje jau rašė, kad skundą teismui dėl šio konkurso pateikė UAB „Inti“. Ji prašo šešias konkurso sąlygas (tarp kurių ir konkretūs reikalavimai patirčiai) pripažinti neteisėtomis ir nutraukti jo procedūras bei priteisti bylinėjimosi išlaidas. Skundžiamasis ir punktas dėl savivaldybės pasiliktos teisės nesudaryti sutarties neturinti finansavimo. Dėl to Klaipėdos apygardos teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir gruodžio 15 d. sustabdė konkursines procedūras iki bus išnagrinėta ši byla.

Šis teismas ir dar kartą pritaikė tokias priemones, nes sulaukė ir UAB „Tilsta” ieškinio dėl esą neteisėtų pirkimo sąlygų bei įpareigojimo nutraukti pirkimo procedūras. Ši bendrovė yra įsitikinusi, kad toks konkursas neteisėtas, nes centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (CVP IS) nebuvo paskelbtos bendrosios pirkimo sutarties sąlygos.

„Tilsta” gruodžio 18 d. buvo savivaldybei pateikusi atitinkamą pretenziją, bet gavo atsakymą, jog atsisakoma nagrinėti ją, nes pretenzija esą pateikta nesilaikius ikiteisminės ginčų nagrinėjimo tvarkos.

Kartu su savo ieškiniu Klaipėdos apygardos teismui „Tilsta” pateikė ir prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones – sustabdyti konkursines procedūras iki teismo sprendimo šioje byloje įsiteisėjimo. Jį išnagrinėjusi teisėja Milda Skersienė konstatavo, jog siekiant užtikrinti vykdomo viešojo pirkimo procedūrų skaidrumą bei atsižvelgiant į pakankamai trumpus maksimalius tokių bylų nagrinėjimo terminus, toks prašymas gali būti tenkintinas. Pabrėžta ir tai, kad nesustabdžius pirkimo procedūrų, teismo sprendimo įvykdymas taptų apsunkintas. Tokia nutartis dar gali būti skundžiama Apeliaciniam teismui.

Jau po UAB „Inti“ skundo Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus žurnalistams komentavo, kad tai neva jau gali būti sąmoningas projekto stabdymas, nes tai yra jau trečias konkursas dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos. Pirmasis skelbtas rangovo paieškos konkursas žlugo suinteresuotiems asmenims užvertus savivaldybę beveik 100 klausimų ir prašymų paaiškinti dokumentaciją. Tuomet savivaldybei teko pripažinti, kad reikėjo keisti esmines sąlygas. Antrąjį konkursą teko nutraukti, nes vienas iš potencialių rangovų pastebėjo, jog archeologiniams tyrinėjimams skirta nemotyvuotai mažai laiko. Kadangi šis parametras taip pat yra esminė konkurso sąlyga, pirkimo procedūras vėl teko nutraukti.

Anot A. Vaitkaus, viską jau buvo galima išsiaiškinti ir per anuos du konkursus. Visgi meras tada nesiėmė svarstyti, kieno interesas gali būti stabdyti tokį konkursą – ar kurių nors statybininkų, ar tiesiog tokio projekto priešininkų, galimai veikiančių per potencialius rangovus.

INFORMACIJA

Judėti sovietmečiu Lenino aikštės pavadinimą turėjusios erdvės sutvarkymo link buvo pradėta 2014-aisiais, kai buvo patvirtintas Klaipėdos miesto viešo naudojimo erdvių miesto istorinėje dalyje detalusis planas, leidęs dalyje aikštės atkurti kai kuriuos buvusius ar statyti naujus pastatus. Vadovaujantis šio plano sprendiniais buvo suformuoti nauji komercinės paskirties sklypai.

Tais pačiais metais savivaldybės administracijos užsakymu UAB „Eurointegracijos projektai” pradėjo rengti aikštės ir gretimybių raidos galimybių studiją. Jos metu buvo suformuluoti keturi galimi aikštės sutvarkymo variantai: iš dalies (palei Herkaus Manto ir Danės gatves) atkurti buvusį užstatymą pagal galiojantį detalųjį planą; išplėsti aikštę iki upės be jokio užstatymo; atkurti Biržos gatvę kartu su daliniu užstatymu; užstatyti šiaurinę aikštės dalį. Visais atvejais po aikšte siūlyta įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Vėliau dėl šių pateiktų galimų raidos variantų buvo surengta klaipėdiečių apklausa. Jos metu savo nuomonę išreiškė 497 miestiečiai. 70 proc. respondentų pasisakė už antrąjį variantą – kad aikštė nebūtų užstatyta.

2016 m. birželį klausimui atkeliavus į miesto Tarybos kolegiją, pastaroji be didelių diskusijų irgi pasisakė už variantą, kai aikštė neužstatoma, o po ja įrengiama požeminė stovėjimo aikštelė.

Po šio sprendimo buvo paskelbtas Atgimimo aikštės sutvarkymo idėjų konkursas. Pirmąją vietą komisija skyrė UAB „Cloud architektai“ ir Panevėžio statybos trestui (PST), pasiūliusiems aikštėje atkurti 1990 metų kovo 11-ąją danguje matytas žvaigždes ir mėnulį. Vėliau kilus ažiotažui dėl galimo plagijavimo, mėnulis buvo transformuotas į „dangaus veidrodį” su blyškiu XVIII a. Klaipėdos miesto žemėlapio atspaudu.

2018 m. miesto Taryba pritarė sutarčiai su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru, pagal kurią įsipareigojo iki 2021 metų I ketvirčio po Atgimimo aikšte įrengti rekonstruojamam teatro pastatui reikiamas 116 automobilių stovėjimo vietų. Tačiau projekto įgyvendinimas sustojo pirmiausiai dėl finansinių priežasčių – 2019 m. sausį paaiškėjo, kad dėl nestabilių gruntų požeminės aikštelės kaina prasidėtų ne nuo 1,8, o nuo 6,5 mln. eurų. Dėl to savivaldybės administracija politikams ėmė siūlyti įrengti tris kartus didesnį požeminį parkingą už maždaug 11 mln. eurų.

Miesto Tarybai nusprendus nesitraukti nuo tokio sumanymo, savivaldybės administracija pradėjo ieškoti būdų, kaip visgi atpiginti tokį projektą. 2020-ųjų sausį ji už 12 098 eurus nusipirko Atgimimo aikštės sutvarkymo techninio projekto, kurį rengė PST, audito paslaugą. Auditą atliko bendrovė „Hidrosfera“. Ji pateikė savo išvadas, kuriose teigiama, kad požeminę automobilių stovėjimo aikštelę galima įrengti pigiau, be to, joje gali būti daugiau vietų. „Hidrosfera“ pasiūlė požeminei aikštelei vietoj susikertančių gręžtinių gelžbetoninių polių naudoti laikančiąsias konstrukcijas iš plieninių įlaidų.

Po šio audito savivaldybė vienašališkai nutraukė projektavimo sutartį su PST. Savivaldybė įmonei nesumokėjo 25 proc. nuo sutartos sumos, kuri siekė 135,5 tūkst. eurų.

Pagal naująjį už beveik 164 tūks. eurų UAB „SRP Projektas” parengtą techninį projektą preliminari tokios aikštelės kaina padidėjo iki 20,3 mln. eurų, tačiau kartu suplanuota įrengti daugiau stovėjimo vietų – nebe 157, o 231. Vienos vietos automobiliui požeminiame garaže kaina sumažėjo nuo 67 635 iki 60 413 eurų.

Antžeminį aikštės rekonstrukcijos projektą už 12 tūkst. eurų užbaigė bendrovė „Cloud architektai”.

13 Comments

  1. Nuomonė

    Šitas meras čia nei prie ko, visa velniava dar iki jo užvirė. Tiek milijonų sukišti po žeme? Manau, kad čia kai kurių miesto veikėjų ausys kyšo, bet visi vengia teismų ir nenori garsiai pasakyti. Jei mieste yra STT, tai galėtų paburti situaciją. Iš tų šiaudų nebus grūdų, galimai tik korumpuotas bizniukas. Rimtai sakant situacija visiškai miglota ir nesuprantama, taip ir neaišku kam ir koiu pagrindu tas kepsnis atiteks.

    Reply
  2. Nezabitauskas

    Gera žinia, kad šiemet Atgimimo aikštė dar nebus išrausta, ir gražieji kaštonai džiugins mus savo žiedais! Per tuos metus gal ką geresnio sugalvosime. Pavyzdžiui, kad įsipareigojimai Muzikiniam teatrui nėra nepajudinami kaip kokie dešimt Dievo įsakymų, kad tas sutarties sąlygas kaip kiekvieną nelabai racionalų žmogaus sumanymą galima pakeisti. Gal prisiminsime, kad norėjome apriboti eismą miesto centre, tai kuriam galui automobilius traukti į čia tuo itin brangiu garažu? Be to, turėsim laiko šiek tiek apsitvarkyti – priklijuoti atplyšusias akmens plokštes, pakeisti suskilusias grindinio plytas. Kainuos tai nedaug. O žolynai ir gėlynai aikštėje ir taip neprastai atrodo, nes yra prižiūrimi.

    Reply
    • Na jau , pone

      į Muzikinį teatrą žmonės atvyksta iš kitų miestų, regiono . Pasipuošia ir klaipėdiečiai 🙂 Automobilis jau nėra prabanga , tai tik transporto priemonė ir kartais pagal situaciją labai reikalinga 🙂 Viešasis ne ta vieta , jei ne su kedais ar džinsais eini į spektaklį . Sutartys rimtas reikalas , manau žinote ? Kam tas populizmas ?

    • Atvykusiems į muzikini

      Pakankamai vietos prie savivaldybės
      Savivaldybės bobelkos gali su autobusais atvykti į darba ir neužimti visa aikštelę.

    • Nezabitauskas

      Po darbo aikštelės prie savivaldybės ištuštėja, taip pat ir aplinkinės gatvelės (pvz., Vytauto). Ne taip toli ir daug tuščios vietos prie pilies. O kur dar malonumas atvažiuoti taksi? Miesto autobusai taip pat yra pakankamai švarūs ir patogūs net ir pasipuošusiam žmogui (kas to nežino, matyt, autobusais nevažinėja). Ne, Muzikiniam teatrui tas auksinis garažas nėra būtinybė.

  3. Bus ir 10 dublis.

    Nereikia tai aikštelei absoliučiai jokio remonto ! ….,bet kaškas uzsispyres veržiasi kaip tankas.

    Reply
    • Protauti būtina

      Visus kelius, šiai aikštelei ,atvėrė liberalai ! Rašytas ne vienas straipsnis kaip ir kada viskas vyko ! Pasirašytos sutartys , kurių pakeisti dėl įsipareigojimų Muzikiniam teatrui , kaip suprantu jau negalima . Bet ….iššoka „eilinis bukas „ir vėl „ieško kaltų ” tarp tų , kurie privalo vykdyti įsipareigojimus ? Nereikia ! ! ! Mano nuomone dabar projektą reikia vykdyti kiek įmanoma protingiau , matyt todėl ir sąlygos surašytos tokios , tik ….statytojai norėtų ir toliau dirbti ” liberaliai ” : be konkrečios patirties ! Maždaug galiu statyti , bet kas ir kada ” dėl pabrangimo ” gausis nežinau ? Pritariu ir dėl to , neturiu eurų , statybų nebus . Sėkmės, pagaliau ! ! atsakingai dirbantiems valdininkams . Pagarba , matant kokios buvo sutartys su liberalios ” auksinės” mokyklos statybomis: kiek brango ir kiek stato , ir kiek papildomai kainuos klaipėdiečiams . Laukiu Muzikinio teatro premjerų .

    • Protauti būtina

      Statybos vyks miesto centre ! Manau reikalavimai ir kompetencijos turi būti labai aukšti ! Klaipėdiečiai neturėtų dešimtmetį žiūrėti ir gyventi ” statybų aikštelėje ” . Man patinka dabartinis valdininkų požiūris į miestiečius ir reikalavimai statytojams . Puiku . Deja …vis yra norinčių dirbti ” bet kaip ” ir svarbu įsisavinti eurus .

    • Bukam

      Viska atšaukti !!!

    • Pinigu plovykla

      Tas projektas neturi būti vykdomas

  4. Apk

    Sunkiai reikalai juda, tai paprastai vadinama nekompetencija.

    Reply
    • Kam trūksta kompetencijų ? Statytojams ? Sutinku.

      skundą teismui dėl šio konkurso pateikė UAB „Inti“. Ji prašo šešias konkurso sąlygas (tarp kurių ir konkretūs reikalavimai patirčiai) pripažinti neteisėtomis ir nutraukti jo procedūras bei priteisti bylinėjimosi išlaidas. Skundžiamasis ir punktas dėl savivaldybės pasiliktos teisės nesudaryti sutarties neturinti finansavimo.

  5. Ar teisingai supratau

    Statytojais norėtų dirbti be patirties ir be pinigų ? Statyti be terminų ir be kokybės ? O tie, kurie reikalauja yra blogis? Jooo…kaip liberalu …

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Buvusi slaugytoja teisybės ieškos ir Žmogaus Teisių Teisme  

Ir apeliacinės instancijos teismas dviem sprendimais patvirtino, kad Brožynų seniūnaitė Irena Gailiutė nepagrįstai bandė atnaujinti pralaimėtas bylas dėl jos atleidimo ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This