Į Klaipėdą atvyksta „Metamorfozė“

Kultūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-02-09

Kovo 20 d. Klaipėdos Žvejų rūmuose bus galima pamatyti vieno ryškiausių Europos teatro kūrėjų, režisieriaus, tekstų autoriaus, kritikų dažnai vadinamo „teatro provokatoriumi“ Oliver Frljić Lietuvos nacionaliniame dramos teatre pastatytą spektaklį pagal garsųjį Franzo Kafkos kūrinį „Metamorfozė“.

D Matvejev nuotr.

„Metamorfozėje“ pasakojama apie prekeivį, kuris vieną rytą atsibudęs suprato pavirtęs didžiuliu vabalu. Kaip ir būdinga Kafkai, autorius sąmoningai neanalizuoja šio virsmo per priežasčių ir pasekmių grandinę, kuri leistų geriau suprasti pagrindinio veikėjo transformaciją, o tiesiog patalpina pasakojimą į daugeliui atpažįstamą šeimos kontekstą ir tyrinėja, kaip ši transformacija – tiesiogine ir perkeltine prasme – paveikia jos narius.

Spektaklyje vaidina Rasa Samuolytė, Rimantė Valiukaitė, Gediminas Rimeika, Aistė Zabotkaitė, Algirdas Gradauskas, Kęstutis Cicėnas, Marius Repšys, Rytis Saladžius, Augustė Šimulynaitė, Vaidilė Juozaitytė. Scenografiją ir vaizdo projekcijas kuria režisieriaus kūrybinis bendražygis Igor Pauška (Kroatija), kostiumų dailininkė – Morta Nakaitė, šviesos dailininkas – Dainius Urbonis.

„Šiuo spektakliu neturėjau tikslo perpasakoti Kafkos kūrinį. Šiaip ar taip, teatras niekada neatstoja skaitymo, nors gana dažnai pats sau šį vaidmenį priskiria. Bandžiau patyrinėti šio Kafkos kūrinio, kaip rakto į mūsų laikmečio dvasią, trapumą ir daugiasluoksniškumą. Aišku, galima būtų klausti, „koks tas mūsų laikas?“ ar dar geriau – „kuris laikas yra mūsų?“, o gal tiesiog – „ar mūsų laikas dar nesibaigė?“. Bet kuriuo atveju, visuomet esu linkęs rinktis sulūžusį raktą, o ne atviras duris. Spektaklio kūrimo metu norėjau patyrinėti patį nužmoginimo reiškinį, regis, neatsiejamą nuo žmogaus prigimties. Kad įtvirtintumėme save esant žmonėmis, kitus paskelbiame ne žmonėmis, įskaitant netgi ir kai kuriuos savo rūšies atstovus. Spektaklyje neatpasakosime siužeto, teatras mums veikiau yra kaip didinamasis stiklas, leidžiantis priartinti skirtingus Kafkos kūrinyje besiskleidžiančius nužmoginimo politikos aspektus, ir už to slypinčias individualias ir kolektyvines tapatybes“, – pranešime cituojamas Oliver Frljić, vienas ryškiausių Europos teatro kūrėjų, režisierius, aktorius, tekstų autorius ir teoretikas.

Jis gimė Bosnijoje ir Hercohovinoje, gyveno Kroatijoje, kur mokėsi filosofijos, religijotyros ir režisūros. Kuria įvairiuose Europos teatruose, jo kūriniai pelnė jam keletą apdovanojimų ir kvietimų į tarptautinius festivalius, įskaitant Wiener Festwochen prizą už 2010 m. spektaklį „Mrzim istinu! (Aš nekenčiu tiesos!), ir Heidelberger Stückemarkt apdovanojimą už spektaklį „Black Box Schule“.

2014–2016 m. jis ėjo Kroatijos nacionalinio teatro Rijekoje meno vadovo pareigas. 2016 m. pradžioje kūrėjas paskelbė, kad atsistatydina protestuodamas prieš Kroatijos kultūros politiką. Nuo 2022 m. yra vienas iš Berlyno teatro GORKI meno vadovų. Ne vienas jo spektaklis yra sukėlęs nemažą atgarsį visuomenėje, kaip antai kaimyninėje Lenkijoje ryškiu ir skandalingu įvykiu tapęs 2013 m. Krokuvos senajame teatre atšauktas jo spektaklis apie antisemitizmą Lenkijoje arba 2017 m. Varšuvos Powszechny teatre pastatytas spektaklis „Prakeiksmas“.

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

„Metamorfozės" režisierius: „Teatrą pirmiausia matau kaip vizualųjį meną“

Kovo 20 d. Klaipėdos žiūrovai turės galimybę pamatyti vieną naujausių Lietuvos nacionalini dramos teatro spektaklių pagal Franzo Kafkos „Metamorfozę”. Jį ...
2024-03-15
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This