Klaipėda tikslina didžiagabaričio transporto judėjimo per miestą tvarką

Transportas
Avatar photoArtūras Šulcas
2023-09-14

Į Klaipėdos miesto tarybos komitetų darbotvarkes be kitų klausimų šiuo metu yra įtrauktas ir tvarkos aprašo, kuriuo nustatomi sutikimų naudotis Klaipėdos miesto gatvėmis važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis bendrieji reikalavimai, svarstymas, nors iš esmės jie nesikeis: kiekvienam, norinčiam vežti didelių gabaritų krovinius uostamiesčio gatvėmis, tereikia pateikti prašymą ir ne vėliau kaip  per 3 darbo dienas bus išduotas leidimas.

Tiesa, jei spėjama, kad kyla pavojus eismo saugumui, miesto gatvių dangai, kai kuriems vežėjams, kaip ir anksčiau, teks savo pageidavimus suderinti su įvairiomis institucijomis. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Mokesčiai už tokių krovinių gabenimą nepatenka į Klaipėdos miesto biudžetą, jie nebus ir didinami, nes esą ir taip yra maksimalūs. 

Dar birželio pabaigoje per Eismo saugumo komisijos posėdį savivaldybės patarėjas Kastytis Macijauskas sumanymą per uostamiesčio centrą vežti rekordinio dydžio Lietuvoje stambiagabaritį krovinį, skirtą „Orlen Lietuva” gamyklai Mažeikių rajone modernizuoti, apibūdino „kaip rusai Ukrainoje”.

Jis teigė, kad dar Lietuvai rengiantis statyti naują atominę elektrinę buvo numatyti du maršrutai – šiaurinis ir pietinis – per Klaipėdos miestą nestandartiniams sunkiems kroviniams vežti. Tačiau nebūta net minties, tad tokie kroviniai būtų vežami per miesto centrą. 

Minėtą krovinį jo savininkai pasirinko iškrauti ne Centriniame Klaipėdos terminale, o UAB „Bega” krantinėje. Esą ši bendrovė pasiūlė geresnes sąlygas. Iš čia 1528 tonų bendro svorio, 51,2 metro ilgio, 7,4 m aukščio krovinys vežtas Minijos, Sausio 15-osios ir Tilžės gatvėmis.

Po to, kai minėtam didelių gabaritų krovinių gabenimo tvarkos aprašui pritars komitetų nariai, jį dar turės palaiminti ir miesto taryba.

Kartu bus siekiama užtikrinti ir krovinio gabenimo saugumą, detalizuoti ypatumus Klaipėdos miesto gatvėse, nustatyti derinimo sąlygas, kai gali kilti pavojus eismo saugumui, pakenkti eismo techninėms reguliavimo priemonėms bei miesto gatvių važiuojamosios dalies dangai ar gatvių įrangai.

Mokestis krovinių gabenimą Lietuvoje nemokamas už Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos didžiagabarites ir (ar) sunkiasvores transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms.Taip pat – už krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotųjų pajėgų didžiagabarites ir (ar) sunkiasvores transporto priemones.

Naudojimosi vietinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis teisinius pagrindus reglamentuoja Kelių įstatymas.

INFORMACIJA

Kelių įstatymo 20 str. 2 dalyje nurodyta, kad „sutikimai naudotis vietinės reikšmės viešaisiais keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis suteikiami savivaldybių tarybų nustatyta tvarka. Sutikimai naudotis <…> vietinės reikšmės viešaisiais keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis suteikiami pateikus prašymą gauti sutikimą naudotis keliais ir sumokėjus <…> savivaldybių tarybų nustatyto dydžio mokestį, kuris negali būti didesnis už Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme nustatytus ribinius tarifus, už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis arba pateikus važiavimo deklaraciją, kai naudojamasi keliais važiuojant Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme nurodytomis transporto priemonėmis, už kurias šis mokestis nemokamas”.

Tuo metu kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 7 straipsnyje nustatyta, kad „mokesčio už naudojimąsi vietinės reikšmės viešaisiais keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis dydį, neviršydamos šio įstatymo 3 priede nustatytų ribinių tarifų, ir mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato savivaldybių tarybos”.

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuomonės

Atgimimo aikštės ir Muzikinio teatro rekonstrukcijų paralelės

Atgimimo aikštę rekonstruoti bei požeminį garažą po ja įrengti už 21,03 mln. eurų fiksuotą kainą UAB „Infes“ savivaldybei įsipareigojo per ...
2024-05-19
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Atnaujins sustingusią „Mėlynojo proveržio” strategiją

2018 metais patvirtintą skambiai pavadintą pirmąją tokią visoje šalyje Klaipėdos miesto ekonominės plėtros strategiją iki 2030 metų („Mėlynąjį proveržį”) rengiamasi atnaujinti. ...
2024-05-18
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Rengiami automobilių parkavimo rinkliavos „atlaidai” (atnaujinta)

Klaipėdos meras siūlo praplėsti Raudonąją parkavimo zoną, Mėlyną zoną priskirti Žaliajai, tačiau atsisakyti rinkliavos rinkimo ne sezono metu – nuo rugsėjo ...
2024-05-16
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This