Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-10-24 |
Klaipėdos Litorinos mokykloje, švenčiančioje savo trisdešimtmetį, vyko jubiliejinės savaitės „Mūsų istorija jūros bangose“ renginiai. Kadangi vaikams sunkiausia laukti, pirmoji šventinė diena buvo padovanota jiems, pagrindiniams mokyklos istorijos kūrėjams. Šventė taip pat prasidėjo nuo istorijos, tiesa, senesnės nei Litorinos mokyklos, bet joje pagrindinį vaidmenį irgi atliko vaikas – Antuano de Sent Egziuperi pasakos „Mažasis princas“ herojus. Pasakai pasibaigus visi kūrė linkėjimus, sugulusius į laiko kapsulę, kurią mokyklos direktorė Renata Aglinskienė pažadėjo saugoti ir atidaryti kito jubiliejaus metu.

Visuose mokyklos aukštuose veikė šventinės stotelės, kurias organizavo ir mokytojai, ir vaikų tėveliai. Kaip jau įprasta gimtadienio šventėse, buvo piešiama ant veidų, daromos tatuiruotės, pinamos ypatingos kasos, plakamas gaivus kokteilis, organizuojami žaidimai ir smagios užduotys. Mokyklos kieme taip pat netrūko veiklų: iš gamtinių medžiagų buvo kuriama mandala, atliekama populiari gimtadienio daina, o didžėjus Tomas kvietė visus į lauko diskoteką.
Spalio 21 dieną Litorinos mokykla sukvietė šalies švietimo bendruomenę pasisemti patirties ir pozityvių minčių respublikinėje metodinėje konferencijoje „Pozityvus ugdymas – įtraukios mokyklos varomoji jėga“, kurią globoja Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija.
Konferencijos plenarinėje dalyje buvo pristatytas edukologės, Švietimo vadybos, organizacinės kultūros lektorės, Švietimo inovacijų akademijos konsultantės, Kauno kolegijos dėstytojos dr. Jovitos Starkutės pranešimas „Nuo asmeninio augimo prie įtraukios kultūros: pozityvaus mąstymo galia mokykloje“, kuriame lektorė pristatė savo sukurtus metodus, padedančius keisti mąstymą ir požiūrį kuriant įtraukios mokyklos kultūrą. Mokytojos Sigitos Koroliovės pranešime buvo atskleisti iššūkiai, su kuriais susiduria įtraukiąją kultūrą kuriančios ugdymo įstaigos, o taip pat praktiškai pademonstruota, kaip tie iššūkiai gali virsti galimybėmis, padedančiomis įgyvendinti 4-ojo Darnaus vystymosi tikslą.
Po plenarinės dalies konferencijos dalyviai tapo iškilmingo kaniterapijos kabineto atidarymo liudininkais. Tai – vienintelis licenciją turintis Lietuvos ugdymo įstaigose veikiantis kabinetas, prie kurio įkūrimo prisidėjo Klaipėdos miesto savivaldybė, įgyvendinanti Europos Sąjungos bendrai finansuojamą projektą „Klaipėdos miesto švietimo pagalbos ir koordinuotai teikiamų paslaugų užtikrinimas“.
Antroje konferencijos dalyje vyko penkių sričių – skaitmeninės, sensorinės, įtraukties, STEAM, kaniterapijos – mini studijos, kuriose buvo pristatyti praktiniai metodai, pasidalinta gerąja patirtimi, leidžiančia pastebėtas kliūtis paversti galimybėmis.
Trečiąją jubiliejinės savaitės dieną mokykloje buvo atidaryta respublikinė mokinių piešinių paroda „M. K. Čiurlionis ir aš“, skirta įstaigos 30 jubiliejui. Parodoje eksponuojami darbai iš keturių ugdymo įstaigų: Kauno Prano Daunio ugdymo centro, Klaipėdos Litorinos mokyklos, Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos ir Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro.
Spalio 23 dienos vakarą Litorinos mokykloje skambėjo muzika, dainos, vaikų balsai ir linksmas juokas, per kraštus liejosi sveikinimų ir linkėjimų banga. Švenčianti 30 metų jubiliejų mokyklos bendruomenė sulaukė didelio būrio svečių: Klaipėdos miesto administracijos atstovų, socialinių partnerių, buvusių darbuotojų, mokinių tėvų, draugų ir bendraminčių. Prieš užversdama trečiojo dešimtmečio lapą mokykla peržvelgė savo veiklą ir su džiugia nuostaba konstatavo, kad nuveikti darbai viršijo lūkesčius. Apie tai buvo pasakojama šventiniame koncerte „Tarp mūsų pasaulių“, apie tai vis kartojo į šventę susirinkę svečiai linkėdami nenustoti šviesti.
Iš tiesų Litorinos mokykla, prisiėmusi lyderio vaidmenį įtraukiojo ugdymo srityje, nušviečia kelią ne vienam, pristigusiam drąsos.
Jubiliejinė savaitė baigėsi Klaipėdos Šv. Juozapo Darbininko bažnyčios klebono Viktoro Ačo aukojamomis šventomis mišiomis, bendrai maldai subūrusiomis visą Litorinos mokyklos bendruomenę.
Parašykite komentarą