Nauji daugiabučiai: kaimynai nuogąstauja dėl eismo sprendimų

Miestas, Svarbu

Verslo planus taip ir nepradėtos eksploatuoti vandentiekio siurblinės vietoje Kretingos gatvėje statyti daugiabučius kaimynai sako sveikinantys, tačiau jiems didelį nerimą kelia planuojama eismo schema – įvažiavimo keliai iš už jų pinigus nutiestos Žilvyčių gatvės. Taip pat dalis kaimynų namo, kad čia galėtų būti projektuojami geresnės išvaizdos daugiabučiai.  

Pastarąją pastabą „skonio reikalu“ pavadinęs projekto vadovas Marius Šeškauskas nieko gero nežadėjo ir dėl žmonių pageidavimo palikti įvažiavimo kelią nuo Liepojos gatvės – to esą neleidžia Statybų reglamentas. Bet kartu jis tikino, jog bus bandoma surasti sprendimų. 

Projektuotojų vizualizacijos

Ką planuoja?

„Atvira Klaipėda“ jau rašė, kad projektinius pasiūlymus siurblinės sklypui Kretingos g. 130 „Biluko“ užsakymu parengė bendrovė „Studija 33“ (projekto vadovas Marius Šeškauskas, architektas Nerijus Mikulis). Juose dėstoma, kad pusės hektaro ploto sklype šiuo metu esančius statinius numatoma griauti ir tam bus rengiamas atskiras projektas. Bus demontuoti ir esami inžineriniai tinklai, o vietoje jų projektuojami nauji. 

Čia numatoma pastatyti tris penkiaaukščius daugiabučius, kuriuose bus 77 butai ir penkios administracinės paskirties patalpos pirmame vieno iš korpusų aukšte. 

„Pastatų architektūra: projektuojama lakoniško stačiakampio tūrio. Atskiri panašūs tūriai projektuojami laisvo planavimo, sukuriant vieną bendrą gyvenamųjų pastatų komplekso ansamblį bei kvartalo vientisumą. Atspalviai parenkami šviesių pastelinių gamtinių spalvų. Butų išplanavimai numatomi tipiški, patogiai išdėstant kambarių funkcinį zonavimą. Projektuojami 2-4 kambarių butai“, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose. 

Motyvuojant eismo saugumu, numatoma naikinti esamą įvažiavimo kelią į sklypą iš Liepojos gatvės, vietoje jo projektuojami įvažiavimo keliai iš Žilvyčių gatvės. Numatoma suformuoti vidinį kiemą, o didesnę automobilių stovėjimo aikštelę įrengti vakarinėje sklypo pusėje, arčiau Liepojos gatvės. Iš viso numatomos 82 automobilių stovėjimo vietos. 

Dar ieškos sprendimų?

Būtent eismo sprendiniai ir sukėlė nerimą šio objekto kaimynams. Dėl jų dalis jau iki viešo pristatymo savo pastabas išdėstė raštu projektuotojams, o kiti kreipėsi ir Klaipėdos savivaldybę, kuri turės derinti projektinius pasiūlymus.  

Raštą pasirašę klaipėdiečiai išreiškė prieštaravimą, kad būtų panaikintas esamas kelias į sklypą iš Liepojos gatvės ir suprojektuoti du nauji įvažiavimo keliai iš Žilvičių gatvės. Šią savo poziciją žmonės grindžia tuo, kad ši gatvės atkarpa buvo įrengta jų lėšomis dar 1997 m. ir pridėjo tai patvirtinančias rangos sutarties su bendrove „Klaipėdos keliai“ ir beveik 24 000 litų sąskaitos bei apmokėjimų kopijas. 

Pasak gyventojų, pastačius šiuos daugiabučius ir patvirtinus siūlomus eismo sprendinius, automobilių srautai minimoje Žilvičių g. atkarpoje išaugtų dešimtimis kartų. Atitinkamai padidėtų užterštumas automobilių išmetamosiomis dujomis, dulkėmis, padidėtų ir triukšmingumas. 

Tuo metu projektuotojams pateiktame pasiūlyme vienas iš kaimynų akcentuoja, jog džiaugiasi, kad pagaliau bus užstatomas daug metų buvęs apleistas žemės sklypas, bet kartu kelia tą patį klausimą dėl eismo schemos.  

„Kai buvo statomas mūsų kvartalas, Žilvičių gatvė baigėsi namais Nr. 32 iš vienos pusės ir Nr.27 iš kitos. Sekantis namas jau priklausė Kretingos gatvei. Atkarpą, jungiančią Žilvičių ir Kretingos gatves įrengti nebuvo planuota ir mums buvo pasiūlytą ją įsirengti patiems (tuomet mes dar buvome kaip bendrija „Kvadratas“. <…> Vėliau minėta atkarpa ir visa Žilvičių gatvė naudota kaip miesto gatvė, dėl ko mes jokių pretenzijų nereiškiame. Dabar, kai privatus sau pelno siekiantis investuotojas, planuoja naudotis ta kelio atkarpa, kuri buvo įrengta išskirtinai mūsų čia gyvenančių patogumui ir poreikiams už mūsų pačių lėšas, norėtume, kad bent būtų su mumis, čia gyvenančiais, būtų paderintas įvažiavimų projektas. Galvojame, kad visiškai pasiteisintų, jei būtų paliktas šiuo metu esantis įvažiavimas į sklypą Nr. 130. Saugumo atžvilgiu jis visai nesiskiria su jau esamu mūsų įvažiavimu“, – rašoma šiame pasiūlyme, kurį gavo ir „Atvira Klaipėda“.  

Kito raštiško pasiūlymo autorė siūlomą eismo schemą vadina logiškai nepaaiškinamu sprendimu. Ji taip pat išdėstė, kad „įvažiavimas į Klaipėdos miestą nusipelno architektūriškai įdomesnių ir inovatyvesnių sprendimų“. 

Komentuodamas šiuos pageidavimus-pasiūlymus M. Šeškauskas trečiadienį vykusio viešo pristatymo metu tvirtino, jog įvažiavimo-išvažiavimo kelio iš Liepojos gatvės į naują kvartaliuką negali būti pagal STR – esą šios kategorijos gatvėje atstumas tarp įvažų turi būti ne mažesnis nei 150 metrų, o šiuo atveju jis siektų tik 60 m. 

„Iš savivaldybės buvo pasiūlymas įrengti iš Žilvyčių gatvės“, – teigė jis.  

Komentuodamas pastebėjimą dėl siūlomos daugiabučių išvaizdos M. Šeškauskas teigė, jog tai – skonio reikalas, pastatai esą projektuojami šiuolaikiški.  

Į nuotoliniu būdu vykusį pristatymą buvo prisijungę trys klaipėdiečiai ir visi jie pasisakė būtent dėl eismo schemos.  

Vienas iš jų – Vadimas – akcentavo, kad Žilvyčių gatvė yra siaura, be šaligatvių. Pasak jo, kaimynai nuogąstauja, kad per ją į miesto pusę važiuos visas naujas kvartalas, o jau ir dabar čia kyla pavojingų situacijų dėl dienos centrą lankančių vaikų. Anot vyro, dėl tvorų, kažin, ar įmanoma gerinti šios gatvės infrastruktūrą, o jei ir būtų įmanoma, tai esą kainuotų brangiau nei daryti greitėjimo juostą Liepojos gatvėje.  

Tuo metu Vygantas Kavaliauskas, pasidžiaugęs, kad dėl tokių statybų pagražės ši miesto vieta, akcentavo, kad padėtis esą gali pablogėti dėl „automobilių lakstymo“. Jis siūlė tokią problemą spęsti pastatant ženklą, drausiantį iš kvartalo išvažiuojant sukti į dešinę. Tačiau tokį jo pasiūlymą skeptiškai įvertino į pristatymą prisijungęs Adomas.  

„Mano amžiaus grupėje kelio ženklų išvengimas yra iššūkis, kurį siekiama įveikti. Pasukę į kairę apsisuks ir važiuos atgal“, – teigė jis ir siūlė įrengti šviesoforinę sankryžą Liepojos gatvėje. 

Savo ruožtu V. Kavaliauskas dar atkreipė dėmesį į tai, kad iki šiol esą buvo kalbama, kad čia bus statomi tik iki trijų aukštų namai, o dabar jau planuojami penkiaaukščiai. Reaguodamas į tai M. Šeškauskas teigė, jog miesto bendrasis planas šiame sklype numato maksimalų 16 metrų aukštingumą. Kartu jis tikino, kad dėl eismo schemos dar bus „ieškoma sprendimų“.  

INFORMACIJA 

Buvęs AB „Klaipėdos vanduo“ direktorius Leonas Makūnas „Atvirai Klaipėdai“ sakė, kad sklype Kretingos g. 130 šiuo metu vis dar yra taip ir nepradėta naudoti 3-ioji siurblinė. 

„Sovietmečius vandens buvo naudojama kelis kartus daugiau, todėl ir buvo statomas toks objektas. Tačiau po nepriklausomybės atgavimo ženkliai sumažėjus vartojimui, ji taip ir nebuvo pradėta eksploatuoti. Čia buvo įrengti ir rezervuarai, kad per naktį juose būtų sukaupiamas vanduo. Kadangi ji buvo nereikalinga, todėl ir buvo nuspręsta parduoti. Dabar, kur reikia didesnio slėgio, siurbliai įstatomi tiesiog vamzdžiuose“, – sakė L. Makūnas. 

„Bilukas“ jau yra pastatęs daugiabučius ir buvusio techninio vandentiekio vietoje, 1,4 ha ploto sklype Panevėžio g. 25. Jį aukcione bendrovė įsigijo 2005-aisiais.

Įmonė dabar stato naują kvartalą „Klaipėdos holivudas“ buvusios kino studijos sklype.  

1 Comment

  1. Klaipėdietė

    Jaukus , saugus kvartaliukas, tikrai gražesnis, nei kaimynų posovietinės architektūros silikatinių plytų namai. Piktiems kaimynams linkiu dažniau apsilankyti, kitoje kelio pusėje, pašventins sielas ir palinkės ramybės ir gyvenimas bus taikesnis. Kaimynai gyvenkime draugiškai !

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Darbe - ir zujant po prekybcentrį*

Kovidas, žinia, be skaudžių nelaimių atnešė ir vieną gerą dalyką – išmokė net ir tuos, kuriems internetas buvo reikalingas šierinti ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Sportas

Atnaujins dar dvi krepšinio aikšteles prie daugiabučių namų

Nors uostamiesčio daugiabučių namų kiemuose esama per 60 krepšinio aikštelių, savivaldybė pernai skyrė lėšų atsinaujinti tik dviem iš jų. Tiek pat ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Klaipėdos pramoninkams vadovaus Rimantas Juška 

Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) ketvirtadienį vykusiame visuotiniame susirinkime išsirinko savo naują vadovybę. Martyno Vainoriaus nuotr. Dvi kadencijas – ketverius metus ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This